Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Сергій Мокрицький: "На зйомках "Незламної" ми" спалювали "наших акторів цілком"

Режисер, що зняв найбільш крупнобюджетну стрічку в історії України – про долю снайпера Людмили Павличенко і складні спецефекти, а також про вибухи мін біля артистів і про те, як "Океан Ельзи" опинився в картині

- Сергію, у вас за плечима багатий операторський досвід. Допомагало вам це, коли ви стали режисером "Незламної" (нагадаємо, фільм у прокаті з 2 квітня. – Авт.)?

- Я не люблю, коли режисер тягне за собою хвіст попередньої професії. От, припустимо, він був раніше доктором або водієм тролейбуса – і що, він тепер повинен знімати тільки про лікарів і тролейбуси? У "Незламній" мені дуже пощастило, тому що оператор Юрій Король – справжній професіонал, так що мені не доводилося включати своє "операторство".

Реклама

- Як багато спецефектів ви використовували в "Незламній"?

- Дуже багато. Адже це історичний фільм про події в двадцятому столітті, знятий в столітті двадцять першому. Немає жодного кадру, який в тій чи іншій мірі не був би зворушений комп'ютерною графікою. Є кадри, які взагалі малювалися з нуля, а є такі, де були замальовані кондиціонери, рекламні вивіски на старих будівлях, іномарки на дорогах. Загалом, спецефектів дуже багато, просто в різних місцях вони в різній концентрації – від стовідсоткового до півторавідсоткового.

- У картині також море вибухів...

Реклама

- От якраз вони все зняті живцем. У мене в команді був хороший фахівець – український піротехнік Олександр Суворов: у нього за плечима дуже багато масштабних робіт – наприклад, "Дев'ята рота". І, по-моєму, він перевершив сам себе: вибухи справжні навіть ті, що відбувалися за півметра від актора. Саша настільки професійний, що артисти ні на секунду не хвилювалися за себе.

А взагалі і вибухи, і падіння – це, за великим рахунком, звичайна кінематографічна робота. А ось що було по-справжньому круто – так це горіння. Зазвичай в кіно горить не вся людина, а лише якась її частина. Ми ж "спалювали" своїх акторів повністю. Все це небезпечно, якщо до цього ставитися халатно. У нас же все до питання підходили відповідально, тому жоден артист і жодна тварина не постраждали (сміється).

Втім, імовірність постраждати зберігається завжди, в кожному кадрі: адже можна навіть стрибнути в неглибоку яму і зламати ногу. Але у нас всі актори були надзвичайно спортивними. Що витворяла та ж Юлія Пересільд (виконавиця головної ролі. – Авт.) – вона була просто приголомшливою! І дозволяла повністю себе заривати і засипати кілограмами сажі, щоб потім повставати з попелу, як фенікс.

Реклама

2_24

Юлія Пересільд. Майже всі трюки у фільмі виконувала сама.

- У трейлері до фільму звучить пісня "Океану Ельзи" "Обійми". Чому саме вона, і як ви домовлялися з групою, щоб використовувати її?

- З групою домовився продюсер картини Єгор Олесов, він добре знає "Океанів", адже Олесов за першою спеціальністю композитор. Я ж сам – великий фанат цієї групи: завжди слухаю їх в машині і з нетерпінням чекаю нових дисків. Коли я почув цю пісню в альбомі "Земля", зрозумів, що потрібно смикати за будь-які ниточки, але обов'язково домогтися того, щоб вона звучала у мене в стрічці. Коли ми знімали, я знав, у якому конкретно моменті вона повинна грати і як саме потрібно знімати цю сцену.

Офіційний же саундтрек до фільму написав композитор Євген Гальперін. Він раніше жив в Україні, а зараз – в Парижі. Талановитий музикант, писав для фільмів Люка Бессона, для стрічки "Голодні ігри". Словом, свою справу знає. Він написав дуже тонку і ліричну музику, яка підкреслює найважливішу думку картини – дівчаткам не місце на війні. Вони повинні цілувати, народжувати, смажити на кухні яєчню, але не воювати. Втім, хлопчики воювати теж не повинні.

- Заявлений бюджет фільму в $5 млн – рекордний для нашого кіно. Напевно це ще й велика відповідальність – знімати картину з такими витратами?

- Ну, я людина далеко не молода, і амбіції у мене вже давно не зашкалюють, щоб переживати про таке. Кіно для мене взагалі безвідповідальний захід, адже все це – фальш. І моя відповідальність тут не перед бюджетом, а перед глядачем. За гроші нехай продюсери переживають.

- Які у вас надії на касові збори "Незламної"?

- Гроші це, звичайно, добре, але мене більше турбують почуття глядачів: чи зможу я їх торкнутися? Звичайно, хочеться, щоб люди ломилися в кінотеатри, збори були приголомшливими, і я став неймовірно багатим. Але емоції людей, чесно кажучи, мене зараз хвилюють сильніше.

- Ще жоден український фільм, на жаль, так і не зміг себе окупити. Якою має бути стрічка, щоб дохід від прокату дозволив творцям не тільки вийти в нуль, але й заробити?

- Як людина, яка вивчала математику, дозволю собі міркувати таким чином. Перше завдання – окупитися. Тут є наступний варіант: зняти максимально дешеву стрічку. Яскравий приклад – наші американські колеги, які за 8000 доларів зняли "Відьму з Блер". Другий варіант – залучення зірок. Приміром, фільм, в якому грає Роберт Де Ніро і Аль Пачіно, вже приречений на успіх. Третій варіант – фільм повинен бути злободенним, емоційним, про те, що зараз турбує людей. Як "Майдан" Лозниці.

- Як сталося, що в Росії у фільму буде назва "Битва за Севастополь", а в Україні – "Незламна"?

- Фільм запускали два роки тому. Залишити назву "Битва за Севастополь" – це вимога прокатника "20 століття Фокс". Для України ж було прийнято рішення змінити назву. Було безліч варіантів, наприклад, "Жінка-смерть", "Постріл на світанку", щось там ще... Сиділи, жартували, думали як краще перейменувати, і в підсумку вибрали "Незламна". Ну, а мені як режисеру воно подобається, адже розкриває характер Людмили Павличенко. Вона була сильною і великою жінкою, і не ламалася, як би їй складно не було.

- Наскільки ситуація в країні вплинула на зйомки фільму?

- Ми разом з виконавчим продюсером намагалися вирішувати питання, пов'язані зі зйомками, по мірі їх надходження. Ми розуміли, що єдині, що нам потрібно знімати кіно, і знаходили вихід з положення. Наприклад, знімали під Києвом або Хмельницьким. Поле – скрізь поле. Наші художники могли з легкістю перетворити поле під Києвом, наприклад, на поле в Криму.

.jpg_47

Криваві сцени. У кадрі – максимум реалістичності.

- Ви зняли кіно про війну. А про що б ви ніколи не знімали?

- Мабуть, забороненої теми немає. Мене більше цікавить не сама тема, а засіб її вираження. Приміром, порно – теж адже своєрідна форма відображення теми любові, чи не так? Але мені ближче те, як про любов розповідається в "Ромео і Джульєтті". Немає поганих тем – є погана інтерпретація. Тому я, напевно, не буду знімати кіно, де продюсер або актор представлятимуть тему інакше, ніж я. Хоча хто його знає, раптом мені запропонують такий космічний гонорар, що я відкину всі свої принципи в сторону (сміється)?

- Ви прийшли в кіноіндустрію на початку дев'яностих, в переломний для країни час, коли ця сфера переживала занепад. Пам'ятаєте, як справлялися з труднощами?

- Звичайно, пам'ятаю! Може, в це не сильно віриться, але я завжди намагався у всьому бачити світлу сторону, витягти якийсь позитив навіть у ті безпросвітні часи. Так, зарплати були маленькими, перспектив не було. Але все одно без діла не сидів – завжди над чимось працював, щось знімав. Особливо багато було документальних фільмів. Мені пощастило познайомитися і поспілкуватися з багатьма великими особистостями, і я можу дякувати долі вже як мінімум за це. Я адже знімав Олександра Солженіцина, Ігоря Моїсеєва, Тоніно Гуерра, Бориса Васильєва... Це такий багаж, який залишиться на все життя. Часи не вибирають – у них живуть і вмирають. Я – живий.

- А чим вам запам'яталася робота з Солженіциним?

- Мене вражало його вміння працювати і концентруватися. Коли він писав – а він це робив, стоячи за пюпітром, – то перебував у своєму просторі. Що б навколо не відбувалося, він створював якусь абсолютно креативну і неметушливі ауру і творив. Дивлячись на нього, думаєш: а от би мати хоча б п'ять відсотків цього вміння збиратися з духом. У нього варто було повчитися працювати!

- Коли ви працювали у фільмах оператором, вас не зачіпало, що вся слава йшла режисерові?

- Не дуже. У режисера адже відповідальність в рази вище. Якщо ти так цього хочеш – будь ласка, знімай своє кіно. А взагалі є багато операторів, які відомі в усьому світі і прославилися саме своєю діяльністю. Приміром, той же "Бердмен" отримав чотири "Оскари", один з яких вручили оператору.

- Що вас надихає як художника і що допомагає боротися з лінню?

- Ну, от пару хвилин тому по коридору пройшла звукорежисер Маша. Вона вчора працювала весь день, поїхала пізно, а сьогодні прийшла на роботу з чистими волоссям, красиво нафарбована, в симпатичный облягаючій спідниці – ось вона мене надихає. А ще – краса, діти, дружина, їжа, сніг, небеса, література, музика, театр, фотографії моїх предків, які на мене дивляться. Але все це і заважає. Ті ж книги – їх адже так багато, а прочитати хочеться все! А з приводу ліні – навіщо з нею боротися? Просто потрібно одного разу "налінуватися" настільки, щоб вже було ліньки лінуватися.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти