10 способів знизити витрату палива і не дати себе обдурити

"Сегодня " розповідає правду про автомобільну економію

Через зростання курсу долара збільшуються ціни на автомобільне паливо. "Нафта і нафтопродукти купують за кордоном , а податки , зокрема акцизний збір , встановлені в євро. При курсі долара 11 грн вартість бензину А – 95 дуже скоро зросте до 13,5-13,7 грн , а " дизеля " – до 12,3-12,6 грн ", – розповів " Сегодня " директор консалтингової компанії " А- 95 " Сергій Куюн. Для простого автолюбителя це означає , що потрібно терміново шукати способи зниження витрати палива. Відмову від використання авто ми не розглядаємо: громадський транспорт ходить з перебоями , та й добратися на роботу без машини іноді буває вкрай складно. Що ж робити ?

НАРОДНІ ПОРАДИ . Інтернет просто кишить порадами про те , як зменшити апетит " залізного коня" мало не в два рази. Але серед досить слушних порад час від часу трапляються шкідливі для самої машини , а економія найчастіше перебільшена ( або економічно безглузда – щоб
зекономити, потрібно витратити більше , ніж заощадити ) . Або  вдається зекономити за рахунок таких труднощів і незручностей , що вже через 3-4 дні експериментів над своїм терпінням і автомобілем водій здається і їздить, як і раніше , назавжди зневірившись у тому , що витрату палива можна реально скоротити.

"Сегодня" зібрала популярні поради щодо зниження витрати палива і з'ясувала , які з них є міфом , а які – правдою , до яких порад можна прислухатися.

У технічній частині порад ми не брали до уваги авто з дизельними двигунами , бо вони на 20-30 % економічніші за бензинові (ще більше зекономити на легковому авто вкрай складно). Крім того , ми не розглядали варіанти з екзотичним переобладнанням автомобіля – багато автолюбителів оснащують машини магнітними активаторами палива , які на практиці виявились абсолютно марними. Те ж стосується й інших пристроїв для відносно чесного відбирання грошей у водіїв , якими торгують на ринках: впускного вихору , підсилювача запалювання , упорскування води , інжектора парів палива і т.д.

Чи вигідно їздити на газі

Багато автолюбителів вже після установки на авто газобалонного обладнання ( ГБО) не отримують бажаного : хоча газ коштує 6,7 грн , а не 12-13 грн , як бензин , за саму установку потрібно заплатити 5-10 тис. грн (залежно від авто) , та й бензин все одно заливати потрібно ( для прогріву двигуна). Крім того , ГБО потрібно ще і зареєструвати в ДАІ , що обходиться майже в 700 грн. "Я поставив газ три роки тому і тільки зараз почав економити. Але вже і машину пора міняти " , – говорить автолюбитель Вадим з Києва.

"Сегодня" спеціально опитала таксистів про це і отримала відповідь : ГБО варто встановлювати , якщо автомобіль проїжджає не менш 2 тис. км за місяць. Але навіть у цьому випадку витрати на установку ГБО окупляться не раніше , ніж через рік.

Свічки запалювання

МІФ . Побутує думка , що головна причина збільшення витрат на паливо – технічний стан авто . Тому для зниження витрат потрібно міняти свічки частіше , ніж це рекомендує завод – виробник. Наприклад , якщо виробляти ТО не раз на 15 тис. км , як написано в сервісній книжці , а раз на 10 тис. км , це приведе до зниження витрати на 10-15%. Додаткові витрати на сервіс , мовляв , себе виправдають.

ПРАВДА . Одна з причин перевитрати палива – забруднені або зношені свічки запалювання. Вони виконують функцію займання паливної суміші (бензин + повітря ) , але при зношеному електроді або підвищеному нагарі на ньому суміш буде загорятися з перебоями. Перевитрата палива складе близько 15-20% , але може вирости і вдвічі.

ПЕРЕБІЛЬШЕННЯ . Свічки потрібно міняти не "про всяк випадок" , а залежно від їхнього стану. Так , проблема перевитрати може з'явитися і через 2 тис. км після техобслуговування ( після заправки неякісним паливом) , а може і не з'явитися зовсім протягом 40-50 тис. км . У Європі , де заправляються очищеним бензином , свічки " виходжують " до 70-100 тис. км ., тому нема потреби їх замінювати.

 

Реклама

9293e08s-960_1__

Нагар .З'являєтьсяпіслязаправкинеякіснимпаливом .

Відмова від комфорту

МІФ .
Будь-яке дообладнане  авто збільшує обороти двигуна , а отже , призводить до перевитрати палива. Так , робота кожного з таких приладів, як обігрів скла і сидінь , дзеркал заднього виду , кондиціонера , магнітоли – призводить до додаткової витрати палива приблизно 0,5-0,8 л на 100 км . А якщо прилади включені одночасно , то витрата зросте аж на 15-20%.

ПРАВДА . Витрата палива через включені електроприлади насправді підвищується , але обігрів скла і дзеркал впливає на безпеку , тому на цьому краще не економити. Щодо кондиціонера , то за рахунок поліпшення аеродинаміки при закритих вікнах ( при відкритих витрата палива збільшується на 5-7% ) , витрата палива на його роботу себе виправдовує.

ПЕРЕБІЛЬШЕННЯ . Численні випробування автопрофесіоналов показують , що 15-30% перевитрати через включені електроприлади перебільшена приблизно в 10 разів – "народну " думку складено через порівняння витрати палива влітку (коли прилади вимикають за непотрібністю ) і взимку (коли вони потрібні). Головне джерело перевитрати – включена "пічка".

Реклама

 

11_1__

Кондиціонер.Витрата паливананього повністювиправдана.

Реклама

 

Їзда з гірки

МІФ .
Багато водіїв впевнені в тому , що якщо часто рухатися накатом на холостих обертах , то можна заощадити досить багато палива . Логіка така : оскільки на холостих , коли машина прогрівається , витрата складає 0,5-0,6 л на 100 км , то і в русі вона буде такою ж , якщо розз'єднати двигун і трансмісію. Найекономніший режим – спуск на нейтралці з гірки : витрата палива при цьому має бути нульовою.

ПРАВДА . На машинах з інжектором рух на нейтралці нічого не економить . Більше того , при спуску накатом з гірки на передачі витрата палива складає 0,5 л/100 км , а на нейтралці – 5-6 л на "сотню" . Причина в тому , що на сучасних авто при включеній передачі під час руху накатом активується режим примусового холостого ходу ( повністю відключається подача палива).

ПЕРЕБІЛЬШЕННЯ . Міф про економію при спуску на нейтралці колись був правдою – на авто з карбюратором. Зараз спроба заощадити таким способом призведе до ДТП. Влітку (у спеку ) через рух на нейтралці з гірки можуть перегрітися і відмовити гальма. Взимку ж , при виникненні аварійної ситуації , в авто збільшується гальмівний шлях , а педаллю газу водій не може скорегувати рух машини.

audi – camp – 07_1__ " alt =" audi – camp – 07_1__ " src =" https://www.segodnya.ua/img/forall/users/532/53203/audi-camp-07_1__ . jpg " height =" 333 " width =" 500 " / >

Накат . При спуску з гірки може призвести до відмови гальм .


Рух за фурою

МІФ .
Популярна інтернет- порада – прилаштуватися на трасі за фурою . У цьому випадку нема аеродинамічного опору і витрата палива нібито падає на 15-20%. При цьому можна чудово відпочити , пересуваючись на невеликій швидкості (в основному фури рухаються не швидше 100 км / год). У звичайній же ситуації водії , навпаки , прагнуть обігнати фуру на трасі , що призводить до перевитрати палива.

ПРАВДА . Експерименти показали , що таким чином заощадити дійсно можна . Зниження витрати палива відбувається не тільки завдяки дії законів аеродинаміки , але й тому , що авто за фурою їде так само , як і вона : на рівномірній і відносно невеликій швидкості , без різких прискорень і гальмувань . Але підтверджена економія на наших дорогах ледве перевищує 10 %.

ПЕРЕБІЛЬШЕННЯ . Те , що у автомобілістів спрацьовує в Європі, не завжди працює у нас. По-перше , вантажівки найчастіше сильно димлять , і "на хвості" у фури можна отруїтися. По-друге , у водія в цьому випадку обмежений огляд , а якщо він рухається між вантажівками , то при обгоні інше авто цілком може перелаштуватися прямо в нього. Крім того , фура також може потрапити в ДТП.

z_a48fce7d_1__

Фура .Теоретичноможе статидля легковика" щитом ".

 

 

" Правильні" шини

МІФ .
Про те , що низький тиск у шинах також впливає на витрату палива через збільшення опору коченню , знає практично кожен автовласник , який читав посібник з експлуатації машини. У зв'язку з цим з'явилося повір'я , що якщо шини перекачати (підняти тиск на рівень, вищий від рекомендованого виробником ) , то витрата палива знизиться на 10 %. А спецшини , судячи з реклами , знизять витрату ще на 5 %.

ПРАВДА . Економний водій повинен регулярно (раз на місяць) перевіряти тиск в шинах : при низькому тиску колесо може " вистрілити " , злегка приспущена шина швидко зношується , а витрата палива і справді зростає. Також зростає навантаження на ходову частину автомобіля.

Так звані економічні шини дозволяють зберігати паливо за рахунок оптимального малюнка протектора.

ПЕРЕБІЛЬШЕННЯ .  Підвищення тиску в шині ніякої економії не дає. Зате підвищиться ризик розгерметизації , погіршиться керованість і збільшиться зношування протектора.

Вплив спеціальних шин на економію палива перебільшено : тести показують , що збереження 5 % можна домогтися , але тільки на ідеальній дорозі при рівномірному русі. На наших ямах ефекту не буде взагалі.

optimalnoe-davlenie-v-shinah-kia-rio-iii_1__

Тиск ушинах.Потрібно контролюватине рідше, ніж раз намісяць.

Якість палива
МІФ .
Усі водії впевнені , що неякісний бензин призводить до підвищення його витрати . Багато хто навіть ділиться думками про різні заправки , розповідаючи про те , наскільки зменшилася витрата після використання того чи іншого палива , а реклама закликає для економії купувати дорожчий бензин якості Євро -4 або Євро -5. Крім того , на АЗС продають присадки для збільшення октанового числа.

ПРАВДА . Сучасні інжекторні авто обладнані кисневими датчиками , які відстежують склад суміші . При неякісному паливі суміш виходить "бідна" , і щоб її збагатити , комп'ютер збільшує час уприскування паливної форсунки. Результат – підвищення витрати . В окремих випадках вона може вирости в 1,5-2 рази , але зазвичай – до 15 %

 

Прийоми, які працюють

1. Змінітьстильводіння.Знизити витратупалива можназа рахунокплавнихрозгонів ігальмування ( принциптакий : чимрідшеви використовуєтегальмо ,тимменша витрата ) .Наприклад ,під час рухуви побачили ,що через 800метріввідвасзеленийось-осьзміниться начервоний. Замістьтого ,щоб намагатисяпроскочити ,краще відпуститиногуз педалігазуідокотитисяна передачідостоп- лінії.

Економія: 20%

2. Ділітьвитрати. Є сенсдомовитисяз колегою, що живепоруч, іділити з нимвитратинапаливо, добираючисьнароботуоднією машиною.

Економія: 50%.

3. Уникайтепробок.Тягучкиі пробкипризводять до20-30%перевитрат. Ранковихзаторівможна уникнути, якщовиїжджатинароботунагодину раніше.Якщонеобхідноїхати загруженимцентром, знайдітьпарковку біляметро ікомбінуйтевиди транспорту.

Економія: 20%.

 

Зворотний бік присадок

На авторинках і АЗС економним водіям часто пропонують купити якусь речовину в пляшечці , таблетки або порошок для бака , які нібито знижують витрату палива до 20 %. Багатьох водіїв підкуповують тим , що дають кілька таблеток на пробу безкоштовно . Після перших 50 км використання засобу з'ясовується , що витрата дійсно знизилалась. Після цього автовласники починають купувати диво-засіб у великих кількостях.

Але чарівне зілля виявляється банальним нафталіном : його додавання в бензин приводить до збільшення октанового числа на 3-4 одиниці ( 92 -й бензин " перетворюється" на 95 -й) , зростає потужність двигуна і знижується витрата . Але вже через кілька тижнів нафталін кристалізується і забиває систему подачі палива , починаючи з бензонасоса , шлангів і закінчуючи форсунками. А свічки відмовляються працювати через нагар.

Додавання в бензин спирту призводить до того , що компоненти палива не змішуються в циліндрі , а ацентон знижує октанове число палива.

 

 

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66125.08

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3251.18

Litecoin (LTC)

86.51

Ripple (XRP)

0.54

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти