Як безпечно заощаджувати на поїздках: всі принади і небезпеки сервісів пошуку попутників

Що таке карпулінг і райдшерінг, чим вони відрізняються від старого доброго автостопу і які труднощі чекають тих, хто вирішив вперше знайти попутників

На травневі свята українці знову зіткнулися з браком квитків. Репетиція літа підтвердила: виїхати на відпочинок спонтанно, як і раніше важко, і популярні напрямки розкуплені на місяць вперед. Відправитися до Львова чи Одеси в годину пік можна або на "верхніх бічних", або в дорогому СВ, або автобусом – що ненабагато дешевше СВ і так само незручно, як бічні полиці в плацкартному вагоні. Поїздка на своєму авто при нинішніх цінах на бензин обійдеться ще дорожче – якщо, звичайно, не розділити витрати на паливо між декількома пасажирами.

Саме тому в останні кілька років в Україні набирає обертів такий спосіб пересування, як спільні поїздки на одній машині. Це вигідніше, швидше і часто набагато зручніше, ніж подорож громадським транспортом. Причому щоб потрапити в заповітне місце, голосувати на трасі не потрібно – попутку або попутника легко можна знайти в інтернеті. Але під питанням залишається безпека: кілька годин на авто з незнайомцем залишають приємні враження далеко не у всіх. Як зробити поїздку приємною і безпечною, з'ясовувала "Сегодня".

СТАРИЙ НОВИЙ АВТОСТОП

Реклама

Карпулінг (від англ. сar – машина і pool – об'єднання) або райдшерінг (ride – поїздка і share – ділитися) в Європі і США є цілий рух. Це частина культури спільного споживання (Sharing Economy), яка спрямована на економію природних ресурсів. У західних країнах водія і пасажира стимулюють об'єднуватися на державному і муніципальному рівні: наприклад, у багатьох містах авто з салоном, заповненим пасажирами, можуть їхати по окремій смузі, тоді як водії-одинаки в годину пік повинні рухатися в загальному потоці. Розрахунок тут простий: чим більше людей їде в одній машині, тим менше машин на дорозі. І, відповідно, тим менше палива буде спалено, і тим менше вихлопів піде в атмосферу. Додатково до цього карпулери отримують серйозну економію власних коштів – адже потяг, автобус і навіть метро в Європі і Штатах коштують набагато дорожче, ніж у нас.

Українці , на відміну від іноземців , поки тільки освоюють культуру спільних поїздок на автомобілі . Онлайн – майданчики з пошуку попутників масово почали з'являтися в нашій країні всього три – чотири роки тому . Сьогодні " зловити тачку " або знайти пасажира в інтернеті можна як мінімум на десяти різних сайтах і тематичних сторінках в соцмережах . Досить поставити в пошуку цікавить маршрут і дату виїзду і вказати , кого ви шукаєте , – водія або супутника для поїздки .

Втім, цивілізованих сервісів (з реєстрацією, підтвердженням контактних даних та системою рейтингу водіїв і пасажирів) у нас все одно залишаються одиниці. І проблема насправді в нашому суспільстві, не звикло до зобов'язань: часто і водії, і пасажири просто не хочуть витрачати час на заповнення реєстраційної форми, і не вважають за потрібне розповісти про себе і свої вимоги. Але ж, між тим, онлайн-автостоп має як безсумнівні плюси, так і чимало мінусів. І чим більше ви будете знати про своїх невипадкових попутників – тим нижчий ризик одержати погані враження від поїздки, залишитися з валізами на порожній трасі або півдня прочекати невідповідальних пасажирів.

-1_131

Реклама

ВОДІЄВІ НА ЗАМІТКУ

Карпулерам-водіям також варто дотримуватися ряду правил заради безпеки і комфорту. "Неприємно, коли пасажири зривають заплановану за часом поїздку, – зазначає власник Nissan Ілля (регулярно їздить зі Львова до Харкова через Київ). – Іноді пояснюєш, що проїздом в місті, а людина змушує чекати себе 30-40 хвилин. Тому уточнюйте, скільки часу готові чекати пасажира. Також відразу обговорюйте маршрут поїздки і місце, де висадите людину – щоб потім не було претензій. І вкажіть приблизний час, який плануєте провести в дорозі: одного разу пасажир звинуватив мене в тому, що запізнився на потяг. Я не курю, тому предуп еждаю відразу, що не роблю зупинки для перекуру. І обов'язково обговорюйте багаж, особливо якщо берете кілька пасажирів: валізи не повинні стояти у людей на колінах".

"Що стосується безпеки, то я не беру в поїздку двох і більше знайомих між собою чоловіків. Знаю випадок, коли люди на задньому сидінні нишком розпивали алкоголь, а потім одному стало погано прямо в машині, – каже Ілля. – Можу взяти сімейну пару або подружок-жінок. якщо виходить, погоджуюсь на попередню зустріч, якщо попутник з іншого міста – вивчаю профайл на сайті і прошу посилання на сторінку в соцмережах. Також я беру у пасажирів паспортні дані і відправляю їх родичам. І залишаю за собою право оглянути багаж пасажі а, якщо він викликає у мене підозру".

Реклама

ПАСАЖИРСЬКЕ СИДІННЯ: ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ

Негласно вважається, що під час поїздок автостопом більше ризикує саме пасажир. Він повинен підлаштовуватися під водія, приймати його музичні пристрасті, терпіти його шкідливі звички. "Але так бути не повинно, – впевнена карпулер з трирічним стажем, киянка Ольга Місніченко. – Не треба думати, що водій робить вам послугу, тому що везе дешевше. Ви платите гроші, а значить, маєте право вимагати до себе поважне ставлення. Але для цього треба шукати адекватного водія. Раджу ніколи не вибирати за ціною: головними критеріями вибору повинні стати водійський стаж, статус і рейтинг людини на сайті. Багато майданчиків публікують відгуки людей, які вже їздили з цим водієм, – їх потрібно обов'язково читати. Добре, якщо водій заздалегідь описав в профайлі свої переваги: ставлення до швидкості, паління, музики, домашніх тварин. Якось раз мені довелося їхати на задньому сидінні з величезним, хоч і доброзичливим, лабрадором".

Перед поїздкою потрібно зателефонувати водієві і обговорити поїздку. "Потрібно домовитися про місце зустрічі і ціну, дізнатися особисту інформацію – прізвище, ім'я, вік, місце роботи. Ці дані після розмови я завжди перевіряю в соцмережах, – розповідає Ольга. – Також уточніть техстан машини і дізнайтеся, що буде робити водій в разі поломки: мені одного разу довелося додавати водієві на виклик евакуатора. Правда, гроші він потім мені повернув. Якщо є можливість, краще зустрітися з водієм до поїздки, і попросити його показати вам документи. Паспорт та права краще сфотографувати, а фото перед поїздкою обов'язково розішліть своїм близьким. Якщо вам не хочуть показувати документи або забороняють їх фотографувати, від поїздки варто відмовитися. І порада для дівчат: вибирайте водія-жінку, а якщо такої можливості немає – віддавайте перевагу водієві, у якого вже є кілька пасажирів, і серед них є жінки. Так їхати вам буде набагато спокійніше".

new_image2_379

Іноді в поїздки беруть і собак

ШВИДШЕ, БЛИЖЧЕ, ДЕШЕВШЕ

Переваг у спільних поїздок досить багато .

По-перше , що особливо актуально для українців , – це економія . Дістатися з пункту А в пункт Б карпулерам можна в півтора – два рази дешевше , ніж поїздом або рейсовим автобусом ( див . таблицю ) .

По- друге – комфорт і швидкість пересування . Якщо не брати до уваги поїзди " Інтерсіті " , залізничний транспорт в цьому плані дуже програє автомобілям : наприклад , на дорогу до Харкова звичайним поїздом доведеться витратити 9 годин, тоді як в машині відстань можна подолати за 5-6 годин .

По-третє , можливість виїхати звідти і доїхати туди , куди потрібно саме вам . Наприклад , далеко не завжди карпулеру треба їхати з передмістя Києва на столичний залізничний вокзал , а водії іноді погоджуються забрати пасажира з дому . По-четверте , велику роль відіграє компанія : в довгій нічній поїздці за кермом багатьом потрібен співрозмовник , який не дасть заснути і розвіє монотонність дороги .

Про недоліки карпулінга говорять не так часто , і переважно на інтернет – форумах . Але від цього їх не меншає . Найголовніший – так званий людський фактор . Як водій , ви не можете передбачити , хто сяде до вас в машину , і чи не доведеться після поїздки віддирати від заднього сидіння жуйку . А пасажиру складно прогнозувати , чи буде водій лихачити на дорозі , курити в салоні , або яку музику доведеться слухати протягом декількох годин шляху .

Буває і так , що хтось із супутників порушує домовленість – наприклад, не приїжджає або не приходить на місце зустрічі . Потім це може пояснити поломкою авто або хворобою , але плани все одно виявляться зірвані . І , нарешті , не можна уникнути ситуацій , коли водій запитує ціну вище , ніж було обумовлено заздалегідь , або висаджує пасажирів там , де йому зручно , а не там , де було обумовлено раніше .

АВТО ВЕЛИКОГО МІСТА

Виїхати з попутником або в якості попутника можна не тільки в інше місто. Останнім часом в Україні стали популярні сервіси динамічного карпулінгу – спільних внутрішньоміських поїздок. Якщо раніше люди підвозили на роботу сусідів і друзів, то тепер в пошуках економії готові поділитися своїм авто з усіма, кому підійде їх щоденний маршрут – щоб заощадити, розділивши з іншою людиною витрати на паливо. Виглядає це так само, як і для міжміських поїздок: завантажуєте мобільний додаток або відкриваєте потрібний сайт на комп'ютері, вибираєте маршрут і шукаєте водія або супутника.

" Я живу на Троєщині , а працюю на Південній Борщагівці , – розповідає киянка Олена Шпак . – Дорога кожен день забирає 3 години мого часу . Нещодавно в інтернеті знайшла людину, яка живе на сусідній вулиці , і три рази в тиждень по утрам їздить в мою сторону . Підвозить він мене за 15 грн , а на дорогу йде від сили 40 хвилин " .

Зараз у нас таких сервісів небагато: окремий ресурс є тільки в Києві . Але багато хто успішно шукає попутників на роботу в соцмережах і на сайтах безкоштовних оголошень . " З точки зору безпеки , це не дуже гарне рішення , – вважає Ольга Місніченко . – Будь-яка поїздка з незнайомою людиною , навіть в межах рідного міста , піддає вас ризику .

Тому , перш ніж вирушити в дорогу , вивчіть профіль водія , і повідомте близьким номер авто , в якому ви будете їхати . Важливо , щоб водій теж побачив , що інформація про нього і його машину передана іншим людям " .

СЕРВІСИ ПОШУКУ ПОПУТНИКІВ

BlaBlaCar.Один з найбільших і популярних ресурсів з пошуку попутників . Працює у вигляді сайту і як мобільний додаток . Націлений на міжміські і міжнародні поїздки ( можна знайти попутника в Польщу , Білорусь , Чехію ) . Потрібна попередня реєстрація та / або прив'язка профілю з соцмереж . Є підтвердження мобільного телефону та електронної пошти , система відгуків , рейтинг карпулера на сайті , його вимоги до поїздки . Є пошук попутників по критеріям ( наприклад , тільки серед жінок ) .

Попутка.Сайт з пошуку попутників між містами України , мобільного додатка немає . Багато маршрутів до Криму ( пропозиції від перевізників ) . Реєстрація на сайті обов'язкове , але лише для подачі оголошення . Для пошуку супутників реєструватися необов'язково . Є можливість додавати та переглядати відгуки , присутній рейтинг карпулера . Сайт зручний , але погано модерується : багато спаму в відгуках і самих оголошеннях .

Підвезу.Сайт міжміських поїздок . Багато пропозицій з пошуку попутників для регулярних поїздок по Києву . Мобільного додатку немає . Щоб додати оголошення або зв'язатися з людиною , яка опублікувала свою пропозицію , необхідна реєстрація . Є система рейтингу , деякі к арпулери розміщують своє фото .

Автостопом. Невеликий сайт без мобільного додатка . Напрямки переважно міжнародні ( Росія , Німеччина ) . Реєстрація через електронну пошту обов'язкова для подачі оголошення . Розміщують оголошення в основному перевізники . Система рейтингу і можливість додавати відгуки відсутня .

Easy2go.Сервіс пошуку попутників для поїздок по Києву . Працює як сайт і як додаток , є можливість " підписатися на маршрут " ( отримувати повідомлення про нові пропозиції по потрібному вам напрямку ) . Для подачі оголошення і зв'язку з іншими карпулерами потрібно зайти на сайт через Facebook . Пошук маршруту здійснюється із зазначенням точної адреси відправлення і прибуття , причому система часто видає на запит 3-4 більш – менш придатних маршрути . Є пропозиції дістатися з одного краю столиці в інший за символічні 10 грн .

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63623.58

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3043.82

Litecoin (LTC)

82.45

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти