Паливо для автомобілів показує вперте бажання стати ще дорожче. Автомобілісти опинилися перед вибором: або відмовитися від використання машини, яку годувати вже не по кишені, або встановлювати газобалонне обладнання і переходити на більш дешевий газ. Технічні переваги та ризики такої модернізації розглянемо іншим разом, а зараз звернемо увагу на її головний недолік: вона вимагає вкладень коштів, причому чималих. Втім, є ще один вихід – навчитися їздити бережливо. Це нескладно, якщо запам'ятати 7 простих правил.
1. Підготуйте автомобіль. Перевірте, наскільки чистий повітряний фільтр, і поміняйте його, якщо потрібно. Перевірте стан свічок і переконайтеся в правильності показань датчиків лямбда-зонда. Недостатнє надходження повітря, пропуски запалювання і некоректна робота інжектора можуть збільшувати витрату палива і на 20, і на 100 відсотків. Перейдіть на використання синтетичних моторних масел, якщо ви цього ще не зробили.
2. Зніміть з авто все зайве. Широкі "катки", антикрила та інші саморобні елементи зовнішнього обважування збільшують лобовий опір кузова. На великих швидкостях це може коштувати вам кількох літрів палива на сотню. Демонтуйте верхній бокс, якщо його не використовуєте: так ви економите мінімум півлітра палива на сотню. Наведіть порядок у багажнику, приберіть звідти все зайве.
3. Вирушаючи в далеку дорогу, збільште тиск в шинах. Це не тільки зменшить витрату палива, але і знизить знос протектора. Але збільшувати тиск можна не більше ніж на 0,1 МПа від рекомендованого виробником, інакше будуть страждати підвіска і зчеплення з дорогою.
4. Водії жартують, що гальма придумали боягузи. Насправді їх придумали марнотрати: кожне натискання на педаль гальм – це даремне витрачання кінетичної енергії, заповнювати яку доводиться, спалюючи додаткове паливо. Щоб рідше користуватися цією педаллю, варто збільшити дистанцію до автомобіля попереду і навчитися дивитися на дорогу якнайдалі. Знімаючи ногу з педалі акселератора заздалегідь, ви зможете сповільнюватися плавно і уникнете непотрібних гальмувань.
5. На трасі намагайтеся рухатися максимально рівномірно. Експериментами виберіть ту швидкість, при якій ваш автомобіль найменш ненажерливий. У більшості сучасних легкових автомобілів і кросоверів вона ховається в діапазоні 85-110 км/год. Втрата півгодини часу на дорозі з Києва до Одеси може заощадити вам кілька сотень гривень.
6. Не слухайте тих, хто радить вимкнути кондиціонер і відкрити вікна. На міських швидкостях вам буде нестерпно жарко, а на трасі високий лобовий опір авто з відкритими вікнами з'їсть всю економію від виключення кондиціонера. Правильніше при наявності клімат-контролю поставити його в режим "еко", а кондиціонер – на помірні охолодження і обдув.
7. Включення на автомобілях з сучасною інжекторною системою живлення нейтральній передачі під час руху призведе не до економії, а до збільшення витрати палива. Розумна електроніка при русі накатом з включеною передачею практично припиняє подачу палива в циліндри, а на нейтралці сумлінно вливає в них по 0,7-0,9 л на годину.
Використовуючи ці прості прийоми, автор зміг проїхати за кермом повнопривідного завантаженого Nissan X-Trail c 2,5-літровим мотором 50 км по трасі з витратою 6,2 л/100 км. А в подорожі на 1200 км, що включало їзду по містах і мокрим грунтових дорогах на нерівній місцевості, середня витрата склала 7,4 літра при тому, що заявлений за паспортом – 8,3 л на 100 км в змішаному циклі.
Читайте також:
- Як це зроблено: кондиціонер
- Ford показав потужного "спортсмена" Shelby GT 350
- Україна загнала "Газпром" в ситуацію цугцванга – депутат Держдуми РФ
- У центрі Одеси авто інкасаторів провалилося під землю
- "Газпром" програв суд по take-or-pay
- Росія розставляє пастки, щоб Україна відмовилася від європейського газу – Яценюк
- Україні вдалося знизити споживання газу на 20% – Савчук
- Більшість середньорозмірних кросоверів провалила краш-тест в США
- McLaren випустить модель 675 LT в обмеженої серії вже цього року