Як заощадити на ремонті авто: 7 головних правил

Неофіційні СТО далеко не завжди гірше офіціалів

Багато автовласників сьогодні змушені економити на обслуговуванні своїх машин. З одного боку, економія – ворог ресурсу, з іншого – неоригінал може бути цілком якісним. Головне, правильно підійти до процесу вибору. Ми розповімо, як це зробити, передає Carreviewauto.

Проблема ремонту, як, втім, і обслуговування машини до певної пори автовласника, зазвичай, не чіпає: є дилерська підтримка, є гарантія, "злетіти" з якої в нинішні часи куди простіше, ніж доводити те, що ти не верблюд і все робив правильно. Однак у певний момент навіть ТО перестають бути рентабельними.

Реклама

Крім того, у справу втручається людський фактор: на жаль, але справжніх спеців в дилерських центрах сьогодні майже не залишилося. Їхні власники давно прийняли на озброєння практику економії на кваліфікованих кадрах, тим більше, що, маючи справу з сучасними авто, ремонтникам в більшості випадків доводиться керуватися показаннями діагностичних приладів, ніж власним досвідом. Звідси, до речі, з'явилися неремонтні вузли і необхідність заміни блоку або агрегату в зборі. Це зручно всім. Виробникові, який отримує більше прибутку від продажу запчастин і просто перестає приділяти належну увагу надійності і ремонтопридатності своїх авто. Дилеру, якому не потрібно тримати дорогого спеца, оскільки, щоб підключити прилад, звіритися з переліком помилок і видати "потрібний" діагноз, в змозі навіть вчорашній випускник ПТУ. Та що говорити, ведмедя видресирувати складніше, ніж навчити такого "майстра".

Багато співробітників дилерських автосервісів вкрай слабко розбираються в пристроях авто. Підключити діагностичний комплекс і замінити вузол цілком для них не проблема, однак "прорахувати" нестандартну ситуацію вони часом не в змозі.
Тому якщо ви для чергового ТО раптом заїдете ні до офіціала, а в гараж до "дяді Петі", зовсім не факт, що від цього вам раптом стане гірше. Швидше, навпаки, і грошей заощадите і реальний стан справ дізнаєтеся... У всякому разі "дядя Петя" не стане міняти всю підвіску через сайлент-блок, що злегка просів. і попередить вас про термін, коли той справді "скінчиться". І про залишковий ресурс гальмівних колодок розповість, а не махне їх "тому, що належить" ... Єдина проблема полягає в тому, що у цього "дядька Петі" не буде запчастин, і купувати їх власнику доведеться самостійно. Але саме тут-то і починаються реальні складності.

ШУКАТИ ПОСТАЧАЛЬНИКА

Реклама

Почнемо з азів. Виробник автомобілів, за фактом, займається розробкою та складанням самої машини. Якісь деталі він виробляє сам, але більшість комплектуючих – типовий "аутсорсинг". І хто б що не говорив, правила і принципи роботи на aftermarket для всіх виробників більш-менш стандартні: регіональні відділення та дилерські мережі заповнюються брендованою, по суті, продукцією, у вартість якої закладена певна націнка "за ім'я". У когось вона вища, десь нижча, але в цілому тенденція цілком очевидна.

Другий момент: частенько трапляється, що на одну і ту ж позицію у виробника не один постачальник, а два або три. Якість продукції у них не відрізняється, але, коли ви стурбовані пошуком потрібної запчастини, про такі випадки все ж краще знати. Навіщо? Розповімо в наступному пункті.

Правила і принципи роботи на ринку запчастин, загалом, стандартні для всіх виробників, починаючи з найбільш бюджетних і закінчуючи суперпреміальними брендами.

Реклама

Третє: купуючи запчастини у рітейлера, клієнт має право замовити оригінальну деталь, але, по суті, це звичайна розтрата. Якщо ви знаєте назву компанії, яка є постачальником на конвеєр, вважайте, що вже заощадили від 20 до 50 відсотків. Втім, це нормально. Автомобіль, як відомо, в розумінні споживача давно зрівнявся з праскою або холодильником, користуються ним зазвичай три-чотири роки, після чого машина відправляється на вторинний ринок. Той же ресурс, власне, і закладений в саме авто.

Іншими словами, вічні автомобілі і вічні запчастини нікому не потрібні. Машини повинні ламатися, а виробник отримувати гроші за обслуговування і продаж запчастин. Пам'ятаєте історію просування верстатів Gillette? Їх роздавали безкоштовно. З однією касетою. Решту продавали, причому за цілком пристойними цінами, які перевищували собівартість їх виробництва на кілька порядків. І чим ви голитеся сьогодні? За тим же принципом працює і сучасний автопром. З тією лише різницею, що касети, які підходять до верстата, продаються не тільки під брендом виробника, а й під рядом інших.

Сучасний автопром побудований на принципі, свого часу застосованим компанією Gillette. Простіше кажучи, машини повинні ламатися, щоб продовжувати приносити прибуток виробнику після продажу.

Саме тому корисно знати тих, хто постачає ті чи інші запчастини на конвеєр. Але навіть якщо ця інформація спочатку вас не цікавила, потрібно знати, що більш-менш серйозний магазин запчастин повинен мати в розпорядженні онлайн каталог для потрібного авто, потрібної марки, де, власне, числяться як оригінальні деталі, так і перелік їх замінників, починаючи з найдорожчих і закінчуючи найдешевшими. Іншими словами, клієнту пропонується максимально широкий вибір, розрахований на гаманець будь-якого формату і гідності, після чого покупець робить вибір.

ПРОДАВЕЦ – НЕ НАЙБІЛЬШИЙ ХОРОШИЙ ПОРАДНИК

До слова, багато хто в подібних випадках воліють радитися з продавцем, але ми б цього робити не радили (якщо, звичайно, він не ваш добрий знайомий). Справа в тому, що продавцям, як і співробітникам дилерських сервісних центрів регулярно дають ЦУ з приводу того, що і як продавати, як правило, збільшуючи премію за реалізацію запчастин "потрібного" бренду. Клієнта, наприклад, можуть заманювати акцією або зниженою ціною, але частіше продавець робить серйозне обличчя і вимовляє щось на кшталт: ось це – хороше, а ті... загалом, не варто". Хоча всього через тиждень ситуація може змінитися, і в категорію "фу" потрапить те, що сьогодні – "чудова річ".

Отже, чиї ж поради слухати і чим керуватися при виборі виробника тієї чи іншої запчастини? За великим рахунком, універсальної відповіді на це питання не існує, бо найкращий порадник у даному питанні – особистий досвід. Тим не менше, певні правила все-таки існують. Візьмемо, приміром, різні електронні блоки.

НА ЕЛЕКТРОНІЦІ НЕ ЕКОНОМИТИ

Всі в курсі, що електроніка нині пішла дуже ніжна, але сучасний автомобіль без неї – як дельфін без повітря – їздити може, але не довго, не швидко і не далеко. Так ось. У цьому питанні проблеми вибору, як правило, не існує – зазвичай в магазинах продається тільки оригінал. Аналоги теж зустрічаються, але, найчастіше, це виключення з правил. Притому, чим специфічніший блок, тим менше шансів знайти йому сторонню заміну.

Що характерно, замінників для відносно затребуваних датчиків (парктроніки, витратоміри, лямбда-зонди і т. д.) на ринку зазвичай повно. Головне, чітко уявляти, що вам потрібно і брати саме аналог, а не "начебто підхожий за характеристиками noname" – не факт, що після установки він буде коректно працювати. Приміром, 90% нештатних датчиків парковки моделі BMW не розпізнають і банально відрубують всю систему. Тим не менш, ті ж Vemo встають і нормально працюють, хоча вони вдвічі дешевше оригінальних.

У ряді випадків альтернатив оригінальному блоку або запчастини просто не існує, тому платити доведеться стільки, скільки вимагає виробник. Однак у цьому випадку можна бути впевненим, що запчастина встане, як треба.

Приблизно те ж стосується оптики. Просто ксенонових ламп на ринку повно. І знайти підходящі – не проблема, однак, якщо вам раптом доведеться міняти блок розпалу, готуйтеся до того, що це виявиться вельми накладним заходом, так як китайський на місце рідного не встане, і вам або доведеться перетрушувати всю систему. Але краще і, як не дивно, дешевше купити оригінал, якщо не новий, то хоча б старий.

Ось з кузовними деталями, як не дивно, все набагато простіше. Ті, хто працює з аварійними авто, зазвичай в курсі, яким аналогом краще замінити брендовану панель. Притому, це може бути "китай-китай", але з геометрії та підготовці не поступається конвеєрного постачальнику.

За тією ж схемою зазвичай замовляються та запчастини для ремонту ДВС і коробок передач: спочатку діагностика, калькуляція і консультація з виконавцем, потім – закупівля. Це, до слова, дозволить не тільки гроші заощадити, але і нерви. У кожному разі, такі роботи за кілька годин не роблять, так що часу у вас, загалом, досить.

ПАПІР УСЕ СТЕРПИТЬ

Тепер поговоримо про витрати. Про масла і фільтри, наприклад. З першими все очевидно. Ідеальний варіант – використовувати рекомендовані виробником рідини. Або, у крайньому випадку, аналоги хорошої якості.

З фільтрами ситуація приблизно схожа. Тут потрібно розуміти, що в світі є кілька особливо великих виробників, які охоплюють практично всі виробничі майданчики. У даному випадку, мова про Mann-Filter, Bosch, Mahle/Knecht і Hengst. Кожен з них, так чи інакше пов'язаний з автовиробниками. Виробники другої хвилі – Valeo, Kolbenschmidt, Filtron і Fram. Вони також постачають продукцію на конвеєри і відрізняються більш правильним співвідношенням ціни і якості.

Купуючи неоригінальні фільтри, в більшості випадків, в якості ви не втрачаєте. Головне, не помилитися з вибором виробника і вибрати правильну модель витратника.

За великим рахунком, цього переліку автомобілісту цілком достатньо. У природі, звичайно, повно виробників простіше, але вони, в більшості своїй, є "пакувальниками" – компанії не мають свого виробництва і замовляють деталі на стороні. Наприклад, у Китаї. Там же в Китаї на них ставлять потрібний логотип і відправляють замовнику. Як ви розумієте, якість продукту в такому випадку у однієї і тієї ж марки може коливатися від дуже високого до жахливого. І спрогнозувати тут щось вкрай важко, тому купувати таку продукцію треба вкрай обережно. Одна справа, коли ви поставите на авто неякісний салонний фільтр, і зовсім інша, коли мова зайде про масляний або повітряний.

Тепер свічки. Тут також є з чого вибрати: NGK, Bosch, Denso, Brisk... Все це компанії-постачальники, свічки яких можна без побоювання ставити на машину замість оригінальних. Однак, тут треба знати, хто з них поставляє свічки саме для вашої моделі. Але для цього, власне, й існують онлайн-каталоги. В крайньому випадку, можна звернутися до сайту самого виробника. Зазвичай на ньому розміщено спеціальний пошуковий сервіс, здатний за параметрами підібрати потрібну свічку. Наприклад, у NGK він русифікований і виглядає наступним чином. Далі все просто: записуєте каталожний номер і замовляєте її постачальнику.

Аналогічним чином можна вчинити і з гальмівними колодками. Різниця в тому, що тут важливо точно знати компанію, яка постачає запчастиу на конвеєр. Якщо ви, приміром, шукаєте оригінал на Ford Focus, вам не зайвим буде дізнатися, що колодки, які встановлюються на виробництві, концерну поставляє американська TRW, а для BMW – німецькі компанії Textar і ATE.

HARD'N'SOFT

Перейдемо до ходової. Якщо вам цікава думка автора, то до кінця гарантійного терміну з нею краще не експериментувати. Справа в тому, що на підвіску, так чи інакше, зав'язана рульова. І, якщо деталі ходовки самі по собі, коштують не так вже й дорого, можлива відмова в гарантійній заміні рейки і підсилювача ніяка економія не покриє. Ось, коли гарантії вже немає, тоді можна спокійно пускатися у всі тяжкі. "Підвісних" брендів на ринку десятків зо два-три, не менше, але вони, як і в інших випадках діляться на кілька ешелонів.

У топі – власне, прямі постачальники. Наприклад, Lemforder, послугами якого користуються практично всі німецькі автовиробники. Далі йдуть виробники не менш якісних деталей, але для яких деталі на вашу машину є побічним продуктом (основний – деталі для машин інших марок). Тобто фактично це такі ж постачальники. Третій ешелон – якісні "китайці". Так-так, таких повно. Той же Lemforder більшість деталей замовляє в Піднебесній. Просто він краще контролює якість продукції, тому платити за неї доводиться разів у два більше, ніж за ті ж важелі або кульові (часом, зроблені на тому ж заводі), але які поставляються вже згаданим тут "пакувальником".

Однак, це не означає, що бренд-пакувальник апріорі продає комплектуючі тієї ж якості. Гірше контроль, вище відсоток браку, зате, цінник цілком божеський. Навіть за теперішніх часів. Але якщо хочете ділову пораду, якщо мова йде про копійчану начебто запчастину, поцікавтеся вартістю її заміни. Приміром, пильовик шруса коштує, як середній бізнес-ланч, а його заміна – як обід в одному з пристойних ресторанів, причому, в ряді випадків, ще й з урахуванням келиха непоганого французького вина. У такій ситуації простіше переплатити за дійсно якісну запчастину і забути про проблему на кілька років, ніж ризикнути і повторити процедуру всього через кілька місяців.

"КИТАЙ" ТЕЖ ЇЗДИТЬ. АЛЕ НЕДОВГО

І останній ешелон – "китай-китай". Знову ж, не факт, що ці деталі виявляться 100-процентним барахлом. Бувало й так, що тайванські важелі підвіски "прожили" більше 40 000 кілометрів. Але зазвичай їх ставлять або у випадку, коли робити щось треба, а грошей на щось більш нормальне немає і в найближчі пару тижнів не передбачається, або, коли авто готують на продаж. "Підвіска помінянапо колу" – це саме про такі авто, так що, коли власник "співає" про "абсолютно живий автомобіль", спокушатися не варто – дуже може бути, що це далеко не так.

І все ж, як би не прагнули полегшити фінансове навантаження, в машині є речі, на яких ми б економити не рекомендували. По-перше, це стосується різного роду складних ремонтів. Якщо матеріали для кузовних робіт, так чи інакше, закуповуються під майстра, і він ще в змозі підказати, як і за рахунок чого можна заощадити (припустимо не змінити деталь, а виправити), якщо мова про ремонт ДВС або коробки передач, подібні "фокуси" з майже 100-відсотковою ймовірністю надалі вийдуть боком. Не виключено, що той же двигун ремонтувати взагалі нерентабельно, і простіше взяти контрактний агрегат. Частіше, так з коробками вчиняють...

Тим не менш, в автомобілі повно комплектуючих, економія на яких б'є по безпеці. Серед інших – шини і гальма. І не тільки колодки, але і диски, і виконавчі вузли, і навіть робоча рідина.

Але, якщо ви, наприклад, впевнені в силах і кваліфікації свого моториста, ремонт, часом, виявляється більш доступним заходом, ніж повна зміна агрегату. Та і якість, у такому разі, вище. Щоправда, часу займе не менше двох тижнів. Те ж стосується і коробок, принаймні, автоматичних і всіх інших двопедальних. З механічними, як правило, мороки на день-два максимум, якщо, звичайно, мова не про суперкар.

Друга річ, якій необхідна економія – гальма. Спроба здешевити володіння машиною подібним чином, як правило, тягне за собою наслідки, що вимагають і кузовного і агрегатного ремонту, а, найчастіше, не проходить безслідно і для здоров'я водія. Притому, стосується це не тільки колодок, але і дисків, і, як би ви не хотіли зворотного – гальмівної рідини, міняти яку потрібно не рідше, ніж раз на два роки.

КОЛИ Б/В найнебезпечніша підробка

І все це повною мірою справедливо і щодо шин. Мабуть, єдиний спосіб економії, який можна допустити в даному випадку – покупка шин на вторинному ринку, але з обов'язковою і ретельною перевіркою в хорошому шиномонтажі. Не зайвим буде вивчити і стандартне маркування коліс, де зазвичай шифрується дата і місце виробництва. Нові з вигляду, але випущені років-п'ять-сім тому, шини насправді ще гірше китайських – в кращому випадку, через пару місяців активної їзди вони грижами покриються, в гіршому – рвонуть на швидкості. Економити на обслуговуванні авто не просто можна, а й треба, однак до цього питання треба підходити з розумом, бо скупий, як відомо, платить двічі.

Іншими словами, не всяка економія дійсно корисна, тим не менше, якщо підходити до проблеми з розумом, скинути до 50% від стандартного бюджету на закупівлю запчастин – раз плюнути. Важливо чітко уявляти собі, де економія доречна, а де ні. Адже вам же ніхто не заважає приїхати на планове ТО зі правильним моторним маслом, але в неоригінальній упаковці і фільтрами, де замість лейбла виробника буде стояти, наприклад, той же MANN. Поставити на Ford Focus гальмівні колодки TRW, які насправді – і є оригінал, а не купувати їх у відділі запчастин... Притому, жоден дилер не в праві примушувати вас купувати комплектуючі через його магазин. У всякому разі, якщо ви володієте нормальним європейським або японським автомобілем. З корейцями ситуація трохи складніше, бо вони воліють виробляти деякі розхідники самостійно і, відповідно, поставляти їх на aftermarket. Але й тут завжди знайдеться вихід – спробуйте подружитися хоча б з приймальником, він вам розповість масу цікавого.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

65016.15

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3099.36

Litecoin (LTC)

81.27

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти