Як захистити велосипедистів в автомобільному потоці

Щоб позбавити українських велосипедистів сумнівного привілею позачергово стати клієнтами ритуальних служб, потрібно заборонити їм рухатися по швидкісних дорогах

Перші сніжинки, які розтанули ще на підступах до землі, стали чітким сигналом: велосезон 2014 практично завершився. Його підсумки, з точки зору аварійності, Департамент ДАІ України підведе тільки на початку наступного року, але навряд чи кількість ДТП за участю велосипедистів цього року буде істотно меншим, ніж в 2013-му. Між тим, протягом минулого року на велосипедистів було скоєно 1648 наїздів, в результаті чого загинуло 292 і травмовано 1455 осіб. Порівняно з 10 894 випадками наїзду на пішоходів, які стали причиною 1871 смерті і 9928 травм, ці цифри здаються відносно скромними. Але давайте порівняємо кількість пішоходів і велосипедистів на наших вулицях і дорогах. Їх співвідношення навряд чи буде менше, ніж 1:500 на користь людей на двох колесах. А це означає, що кожен велосипедист, який виїхав на українські вулиці і дороги, має майже в сто разів більше шансів стати жертвою дорожньо-транспортної пригоди, ніж той, хто пересувається на своїх двох. Разом з президентом Клубу автомобільних журналістів України Максимом Моргунський "Сегодня" розбиралася, як можна знизити травматизм велосипедистів, які виїжджають на вулиці наших міст.

_0

Реклама

ВБИВАЄ ШВИДКІСТЬ

Незалежно від того, що стало причиною ДТП, його тяжкість визначає швидкість, з якою рухався транспортний засіб. Фахівці по-різному оцінюють ймовірність летального результату при наїзді автомобіля на пішохода, але в середньому всі сходяться на тому, що при швидкості до 30 км/год ймовірність смерті незахищеного учасника дорожнього руху нижче 5%. При швидкості близько 50 км/год вона зростає до 30-40%, при 65-70 ця ймовірність збільшується до 70-85%, а при швидкості 80-90 км/год нелетальний результат можливий тільки при фантастичному везінні потерпілого. Врахуємо, що в 95% ДТП водій встигає почати гальмування і знизити швидкість свого автомобіля як мінімум на 10-20 км/год. Врахуємо і те, що велосипедист, рухаючись в попутному з транспортом напрямі зі швидкістю 20-40 км/год, знижує на цю величину швидкість, на якій на нього може бути скоєно наїзд. Отже, щоб знизити смертність і травматизм серед велосипедистів, необхідно заборонити їм рух не тільки по автомагістралях, а й по автомобільним дорогам з окремими проїзними частинами, що відокремлені одна від одної розділювальною смугою і де дозволена максимальна швидкість руху транспортних засобів обмежена 110 км/год. Доцільно також встановлювати знаки "Рух на велосипедах заборонено" в містах одночасно з установкою знака "Обмеження максимальної швидкості 80 км/год", оскільки такі ділянки доріг обов'язково мають менш швидкісні вулиці-дублери. У певних випадках має сенс дозволити велосипедистам рух тротуарами – там, де дозволяє ширина. Зрештою, дозволивши велосипедистам використовувати пішохідні доріжки, можна законодавчо обмежити їх швидкість на тротуарах 15 кілометрами на годину. Так само, як обмежена швидкість транспорту в пішохідних зонах.

БЕРЕЖИ ГОЛОВУ

Реклама

Серед мотоциклістів тільки найбільш пропащі здобувачі премії Дарвіна за найбезглуздішу смерть не носять захисні шоломи. Захищають свою голову від наслідків "асфальтової хвороби" і скутеристи, принаймні ті з них, у яких є що захищати. Тим часом такі ж вразливі на дорозі велосипедисти в масі своїй досі ігнорують цей елемент захисного спорядження. Тому в новій редакції Закону про дорожній рух і нових ПДР має з'явитися обов'язкова вимога до велосипедистів, які виїжджають на дороги загального користування: пересуватися виключно в велошоломі.

_01_30

ПОТРІБНІ ПРОФЕСІОНАЛИ

Реклама

Велодоріжки, які на сьогоднішній день прокладені, наприклад, в українській столиці, не витримують критики. Більшість з них починається нізвідки і веде в нікуди, а щоб проїхатися по ним кілька хвилин, велосипедистам доводиться долати десятки кілометрів по непристосованим швидкісним дорогам загального користування. Як правило, марковані ці доріжки погано, а нанесена на них розмітка давно зникла, не витримавши зіткнення з суворою погодною дійсністю. Крім того, часто автомобілісти, ігноруючи знаки, перетворюють велодоріжки в автопарковки. В Україні чомусь склалася традиція, що займатися організацією руху велосипедистів можна "за залишковим принципом", та й справа це, нібито, зовсім нехитра. Зовсім по-іншому підходять до цього питання в Європі (див. Фото). Тому, яким би крамольним не виглядала ця пропозиція, але українцям варто припинити займатися велопрофанаціей і в столиці, і в інших містах країни. Найоптимальніший варіант – визначити кілька райцентрів і один не дуже великий обласний центр, а потім створити в них нормальні умови існування для велосипедистів. І тільки завершивши ці пілотні проекти і підготувавши грамотних фахівців, можна приступати до будівництва велодоріг по всій країні. А до цього часу велосипед краще використовувати як спортивний снаряд для прогулянок по парках і лісах. Справа зовсім не в "утисках прав велосипедистів". Просто сьогодні дорожній рух в Україні організовано так, що люди на двох колесах ризикують позачергово стати клієнтом травматології – в кращому випадку, або клієнтом ритуальних служб – в гіршому. І сперечатися з цим – все одно що відстоювати право "стояти під стрілою" і "влазити туди, де вб'є".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64187.7

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3080.21

Litecoin (LTC)

81.18

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти