Від зниження акцизів на б/в авто мимоволі постраждає 5 млн українців – експерти

Старі машини на внутрішньому ринку впадуть в ціні, а імпортні обійдуться у 8-10 тисяч євро

Старі іномарки по 1000 євро – не просто міф, яким хочуть прикрити сірі схеми завезення авто . Це – боротьба за переділ автомобільного ринку, передає AUTO-Consulting.

Зниження акцизів на імпорт б/в автомобілів, яке сьогодні лобіюється у ВР (законопроект №3251), не принесе автомобілістам очікуваного зниження цін. Стару іномарку не можна буде купити за 1000 або навіть 3000 євро. Про це сьогодні на прес-конференції говорили представники провідних автомобільних компаній. Більше того: генеральному директору ВААІД Олегу Назаренку не зрозумілий сам посил законопроекту №3251. Чому знижуються податки саме на б/в авто? Чому не можна знизити мита на нові автомобілі, щоб вони стали доступнішими, а не старі. Або – на ті авто, які виробляють в Україні? Чому, якщо мова йде про турботу про народ, не знизити податки і мита на ліки для пенсіонерів? І чому, прикриваючись ідеєю, зробити автомобілі доступними для громадян України, одночасно підвищують податки на імпорт недорогих узбецьких авто (+ 12%) і недорогих російських автомобілів (від +10 до + 17%)?

Реклама

Як повідомив пан Назаренко, навіть після зниження акцизів, старий автомобіль з Європи за 1000 євро – це міф. Адже з 1 січня Україна переходить на норми Євро-5 і ніякі інші авто в країну ввезти буде не можна. А Євро-5 відповідають європейські автомобілі приблизно з 2010 року випуску, які коштують недешево – від 8-10 тис. євро, а то й дорожче. І нові автомобілі за такі гроші і зараз є на ринку. У чому ж тоді логіка авторів законопроекту? Адже прості автомобілісти від цього не виграють?

А ось програє близько 5 млн автомобілістів, які купували авто останні 10 років, – вважає директор з маркетингу Групи компаній "АІС" Сергій Боровик. Після того, як знизять акцизи на імпорт б/в автомобілів і в країну почнуть їхати перші "беушки", ціни на внутрішньому авторинку тут же впадуть і всі ці 5 млн. автомобілів подешевшають. Від кількох сотень до кількох тисяч доларів. І якщо загальна ємність авторинку в 2016 році (нові + б/в) складе десь 100 тис. шт і заради цих 100 тис. осіб так намагаються депутати, то 5 млн. людей цей закон зачепить мимоволі.

І при цьому, упевнена генеральний директор компанії "Єврокар" Марина Яковлєва, б/в авто, які імпортуються з Європи, не стануть дешевими. Відмінний приклад – імпорт старих Smart. На авто з мотором до 1 л розмір акцизу мінімальний. І, за даними Сергія Боровика, в 2015 році було імпортовано більше 4000 старих Smart у віці 8-10 років. Їх середня ціна – 7-10 тис. доларів. І це наочний приклад і ще одне підтвердження того, що при зниженні акцизів, в Україну все одно не будуть завозити дешеві старі автомобілі. І споживач в результаті отримає середній ціновий сегмент б/в авто, фактично, за ціною нової машини.

Реклама

Як повідомив Сергій Боровик, за роки незалежності України в інфраструктуру автомобільного ринку країни вкладено понад 2 млрд. євро. Було відкрито 12 автозаводів, багато з яких сьогодні законсервовані або банкрутують, як КрАСЗ (збірка SsangYong і Geely). В Україні працює 40 компаній-імпортерів автомобілів, які представляють більше 60 автомобільних марок. У нас в країні – 1000 компаній автодилерів, багато з яких побудували концептуальні автосалони 3S вартістю від 2 до 5 мільйонів євро. Більше 300 підприємств виробляють комплектуючі для автомобілів. Всього в цій галузі працевлаштовано більше 50 тис. осіб. І все це, на думку пана Боровика, може впасти, якщо депутати ВР приймуть законопроект №3251.

Але від зниження акцизів на імпорт б/в авто постраждає і держава. Податки, які йдуть до бюджету від імпорту автомобілів в Україну, на другому місці після надходжень від енергоносіїв. За даними Сергія Боровика, з проданих у 2015 році приблизно 50 тис. автомобілів, держава отримала податків на суму 5,5 млрд. грн. Старих автомобілів було імпортовано в країну в 2015-му – теж близько 50 тис. але, за даними пана Боровика, в результаті податків держава отримала – всього близько 1 млрд. грн. І 60% від цієї суми – це якраз той акциз, який хочуть знизити. У підсумку втрати бюджету в 2016 році від скорочення ринку нових авто будуть величезними.

На думку директора представництва "Ніссан Україна" Андрія Нестеренка, лобіювання зниження акцизів на імпорт б/в автомобілів направлено на переділ автомобільного ринку країни. Якщо законопроект №3251 приймуть, з України можуть піти офіційні представництва іноземних автомобільних компаній. Але потенційна місткість ринку залишиться. Тому, замість офіційних постачальників, продавати у нас автомобілі будуть інші фірми, до яких і перейде цей бізнес.

Реклама

З відходом офіційних представництв та імпортерів, в нашу країну, на думку Андрія Нестеренка, перестануть надходити автомобілі, адаптовані до наших умов експлуатації і нові технології також перестануть надходити. Все це вимагає інвестицій, часом величезних і з довгими термінами окупності. Їх могли собі дозволити робити тільки заводські дистриб'ютори автомобільних брендів. "Сірі" дилери робити цього не будуть.

Ось такі наслідки, здавалося б, популярної ініціативи знизити акциз на б/в автомобілі. У ВААІД сподіваються, що депутати почують ці аргументи і не вкинуть авторинок у ще більшу кризу.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64479.97

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3077.31

Litecoin (LTC)

81.85

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти