У наступному році автомобілі в Україні можуть подорожчати ще більше – експерти

Скасування спецмита не зможе компенсувати зростання цін, вважають фахівці

Ціни на легкові та комерційні автомобілі в Україні в 2016 році з урахуванням низки факторів можуть тільки зрости, незважаючи на зниження спеціального мита на автомобілі з бензиновими двигунами 1-2,2 л, а також очікуване скасування з 1 січня 5% імпортного збору, вважає директор з розвитку групи компаній (ГК) АІС Сергій Боровик.

"Якщо говорити про спецмита, його скасування – це добре. Але й розмір його малий, і торкнулося воно тільки 47% ринку (авто з бензиновими двигунами 1-2,2 л), на який його відміна матиме обмежений вплив і начебто собівартість знизиться, але треба враховувати що на складах у дилерів сьогодні є 1,5-3-місячний запас автомобілів, у ціні яких закладено спецмито. Крім того, коливання курсу гривні також нівелюють скасування спецмита й імпортного збору ", – сказав Боровик.
Він також нагадав, що з 1 січня 2016 року в Україні будуть введені екологічні стандарти Євро-5.

Реклама

"У Європі вже діє стандарт Євро-6 (а Україна сьогодні імпортує авто з Євро-4), і вони спеціально для нас не будуть випускати автомобілі з Євро-5, і значить це суттєве збільшення відпускної та роздрібної ціни", – вважає експерт.

"Тільки цей фактор істотно збільшить ціни з 2016 року. Тобто обсяги ринку малі, а складські запаси є, і при цьому тривають розпродажі 2014 року, які на 10-15% нижче за ціною авто 2015 року. Відповідно, скасування спецмита ніяк не вплине на ціну, але якщо і знизить на 2-3%, то все одно авто 2014 дешевше на 10-15%. Значить, скасування спецмита – добре, але в контексті поточної ситуації всі ті фактори, які я озвучив, у підсумку з нового року призведуть тільки до підвищення цін на авто ", – резюмував Боровик.

Як повідомлялося, за оцінкою експертів, у поточному році ринок легкових і комерційних автомобілів скоротиться на 55-60% в порівнянні з 2014 роком, трохи більше ніж до 40 тис. од., а в 2016 році може зрости до 45-50 тис. од . у разі стабільності національної валюти і зростання ВВП на 1-2%.

Реклама

В Україні з 14 квітня 2013 строком на три роки були введені спеціальні мита на імпорт нових легкових автомобілів з об'ємом бензинового двигуна 1-1,5 л у розмірі 6,46% і 1,5-2 л у розмірі 12,95% поза залежно від країни походження та експорту. Потім їх розмір у результаті в два етапи був знижений втричі, до 2,14% і 4,3% відповідно.

Україна після пропозиції арбітрів СОТ прийняла рішення з 30 вересня скасувати достроково ці мита.

У той же час, за оцінкою експертів, однією з проблем автомобільного ринку України є старіння автопарку з урахуванням зростання імпорту старих автомобілів. "Сьогодні ринок нових авто в кризі, він дуже малий – 40 тис. авто. Але така ж ємність у сегмента імпортованих старих авто. Плюс 400 тис. од. – внутрішні перепродажі. При цьому завозяться автомобілі віком 7-10 років і більше, які в Європі вважаються автомусором ", – зазначає Боровик.

Реклама

Він повідомив, що сьогодні середній вік автомобілів в Україні – 21 рік, тоді як ще п'ять років тому він становив 18 років, і це вважалося катастрофічно багато. "При цьому в загальному парку, який сьогодні налічує 9 млн автомобілів, активний парк (авто до 6 років) становить тільки 1 млн. Ще 2 млн авто – це авто віком 7-10 років, а основна частина – авто старше 11 років, а це неекологічний, неекономічний і небезпечний транспорт. Склалася парадоксальна ситуація – при загальному зростанні парку авто середній вік автомобіля теж зростає ", – підкреслює експерт.

При цьому він зазначає, що імпорт уживаних авто – це джерело ухилення від податків і нерівної конкуренції, а держоргани практично не контролюють вік ввезених автомобілів, незважаючи на чинні в Україні екостандарти.

Глава правління "ВіДі Автосіті" Артем Ткаченко у свою чергу зазначив, що сьогодні одне з головних завдань – це вирішення на рівні ДФС питання тарифної політики щодо імпорту б / у автомобілів для того, щоб офіційні дилери могли імпортувати авто за справедливою ціною.

"Якщо ми разом з державою знайдемо спосіб уникнути заниження інвойсної вартості при імпорті б / у авто, то можемо говорити про те, що 40 тис. нових авто і 30 тис. хороших імпортних – це потенціал для розвитку ринку, який дозволить вижити операторам ринку і мати громадянам можливість вибору між новими і хорошими б / у, що і сприятиме омолодженню парку ", – зазначив він.

Ткаченко також нагадав, що зареєстровані в парламенті законопроекти про стимулювання ринку уживаних товарів припускають створення прозорих умов для продажу старих автомобілів офіційними дилерами, і, як очікується, будуть внесені на розгляд на наступній сесії парламенту.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,01
52,01
52,01
25,48
54,49
54,04
50,60
27,58
57,79
56,79
56,68
28,29
57,94
56,41
54,92
26,76
58,50
56,50
53,90
28,04
60,88
57,91
56,99
28,59
61,99
59,99
57,49
28,97
61,99
59,99
57,49
28,98
62,99
61,99
59,99
28,98
-
52,99
50,81
26,24
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63381.56

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3089.94

Litecoin (LTC)

81.18

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти