Без Росії: куди тепер Україна може продавати вагони

Виробникам доводиться шукати нові ринки збуту

Втрата російського ринку, на який доводилося 60-70% експорту більшості українських залізничних заводів, поставила підприємства на межу виживання. Основний замовник на внутрішньому ринку, "Укрзалізниця" (УЗ), обмежена в фінансах, ринки ЄС закриті різними технічними обмеженнями, а в країнах СНД велика конкуренція і сильні протекціоністські настрої, пише ЛІГАБізнесІнформ.

З 2016 на капітальні інвестиції УЗ збирається витратити понад 10 млрд грн. Але, за умови 30% підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення. В іншому випадку міністр інфраструктури Андрій Пивоварський обіцяє скорочення інвестицій, навіть порівняно з 2015 роком.

Реклама

Український внутрішній ринок залишається для залізничників основним джерелом доходів.

"У минулі роки українські підприємства були обмежені щодо участі в тендерах для УЗ, – каже заммінстра інфраструктури Володимир Омелян. – Через певні фінансові обмеження, рекомендацій певних особистостей тощо. При цьому перебували прокладки, які пропонували виробнику викупити продукцію дешево і продавали її через тендери на 50% дорожче. Ми хочемо закінчити з такою практикою".

Але непрозорі закупівлі УЗ – не головна проблема для українських компаній. Навіть на власному ринку, вони не завжди можуть на рівних конкурувати із зарубіжними компаніями.

Реклама

"Наприклад, в Казахстані при проведенні тендеру своєму виробнику спочатку надається 25% преференція. Результат торгів відомий через півгодини, а не як у нас – через тижні. А це часто дозволяє переглянути результати конкурсу. Вартість кредитного ресурсу в Польщі 3%, у нас – 35%. У Казахстані відразу виплачують 50% передоплати. У нас півроку відстрочка платежу", – ось далеко не повний список традиційних скарг представників українських вагонзавод.

За словами заступника міністра інфраструктури Миколи Снітка, в найближчі роки в українських підприємств з'явиться багато роботи. Потрібно налагодити виробництво і поставки запчастин, які історично вироблялися в Росії, а також готується до масштабного оновлення тяги і вагонів.

"Після втрати Луганськтепловозу, є проблема із запчастинами для тепловозів. Друге – роботи по заміщенню російського імпорту. Крім того, існує колосальна потреба в оновленні рухомого складу. Багато локомотиви – старше 65 років. УЗ буде перебудовуватися на нові типи рухомого складу. У першу чергу потрібні вантажні електровози подвійного живлення. Також потрібні вантажні і пасажирські електровози постійного і змінного струму. Зрозуміло, що самостійно завод не зможе зараз зробити новий конкурентний електровоз. Але починати пошук партнерів потрібно вже зараз. Наш підхід – імпортувати тільки те, що не можемо виробляти тут. Рівень локалізації повинен бути не нижче 75%", – зазначив Снітко.

Реклама

Закордон не допоможе (якщо не постукати)

vagon-ceh

Наприкінці 2015 року Україна приєдналася до угоди СОТ про державні закупівлі. За словами торгового представника України Наталії Микільської, це відкриває для українських виробників ринок держзакупівель ЄС. "Крім цього діє режим вільної торгівлі з Канадою. Ведемо переговори з Ізраїлем і Туреччиною. Подавайте заявки, з інформацією про номенклатуру вироблених товарів, обсяги і терміни виробництва. Ми готові супроводжувати заявки, допомагати в оформленні документації, лобіюванні на рівні органів проводять держзакупівлі", – говорить Микільська.

Комерційний директор КВБЗ Олександр Перишкін запевняє, що європейський залізничний ринок закритий для українських компаній – там діють жорсткі сертифікаційні обмеження, а також відмінні від українськими стандартами колії, що істотно збільшує час і витрати на виробництво техніки.

Але серед українських підприємств є і позитивний досвід роботи в Європі. Олександр Данилейко з міністерства закордонних справ пропонує українським виробникам поширювати їх презентації через посольства в зарубіжних. "За півроку звернулося 450 наших виробників-експортерів. Ми допомагаємо їм з інформацією про особливості ведення бізнесу в тому, чи іншому регіоні, а також інформуємо про проведені тендери", – говорить Данилейко.

Зі зняттям санкцій з Ірану, для українських виробників відкривається ще один великий ринок. "Була зустріч з послом Ірану, – розповідає міністр Пивоварський. – У них величезна потреба в промисловій продукції з України. Вони розуміють наших фахівців і нашу продукцію. Особливу увагу постачання вагонів і тяги. Потреба величезна. Гроші є. Розблоковані багатомільярдні ресурси".

На цьому ринку може заробити КВБЗ. "Ми там представлені з 1996 року, – розповідає Перишкін. – Поставили близько 4000 вагонів і 4000 візків. Іран прийняв українську ідеологію. І зараз у них є потреба і вона велика. Але є сильна конкуренція з російської сторони. РФ підтримує своїх експортерів, можуть запропонувати поставку продукції в розстрочку. у нас жодне підприємство не може собі таке дозволити. Немає таких оборотних коштів".

Перишкін каже, що поки в Україні не буде створено кредитно-страхової інструмент допомоги експортерам, вагонобудівники будуть продовжувати конкурувати на традиційних для себе ринках з колією 1520 мм. "Країни СНД, Фінляндія і Монголія. Це традиційні ринки збуту для української залізничної продукції. Також перспективні для нас ринки – країни середньої Азії Закавказзі", – говорить Перишкін.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,20
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,16
51,05
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66766.95

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3234.15

Litecoin (LTC)

85.14

Ripple (XRP)

0.55

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти