В Україні масово відкриваються магазини дешевого брендового одягу

Рітейлери за допомогою акцій і знижок сподіваються відучити українців одягатися на ринках і в безіменних торгових точках

Продавців одягу в Україні стає все більше. Асоціації рітейлерів заявили про вихід на ринок одного з найбільших турецьких операторів — мережі DeFacto. Кількома місяцями раніше в Києві відкрився магазин польського взуттєвого бренду ССС і перший в країні монобрендовий магазин американського спортивного взуття і одягу Saucony. За даними консалтингової компанії JLL, активно розвиваються також старожили – і зарубіжні ритейлери, і українські. На перший погляд, це говорить про пожвавлення ринку після його рекордного падіння в 2014-2015 рр. З іншого боку, експерти сумніваються в колишній готовності українців витрачатися на обновки, пише UBR.

За словами генерального директора асоціації рітейлерів України Марини Черненко, ринок одягу почав оживати ще в минулому році. Тоді тільки в ТРЦ Києва відкрилися магазини 25 нових брендів, в тому числі Armani Exchange, Falke, Maje, Calvin Klein Underwear, Converse, Uterqüe і Tezenis. У цьому році на український ринок вийшли Liu Jo, BraBraBra, Hanro, Adidas Originals, Argo анонсувала PINKO і Skoth & Soda.

Реклама

Прихід саме турецьких брендів – одна з найбільш яскравих тенденцій в розвитку українського ринку одягу і взуття.

"Всі ці відкриття, а також чутки про швидку появу в Україні H & M, Cotton та інших зарубіжних брендів однозначно свідчать, що найважчі часи для рітейлу залишилися позаду і галузь починає відігравати втрачені позиції", – з оптимізмом заявила Черненко.

Втім, якщо подивитися на батьківщину з'являються в Україні одежних брендів, стає ясно, що європейців серед них не так вже й багато. Зокрема, ті ж LC Waikiki, SuperStep, Adl і Colin's – представники родини турецьких одежніков. Більш того, прихід саме турецьких брендів – одна з найбільш яскравих тенденцій в розвитку українського одежно-взуттєвого ринку останнього року, оскільки для українців зараз на першому місці – ціна, а ці бренди реалізуються саме в сегментах середній-плюс і середній-мінус.

"Поки в Україні найбільш активно розвиваються саме турецькі бренди. Інших зарубіжних марок набагато менше, навіть у порівнянні з Росією, не кажучи вже про країни Європи", – констатувала директор по маркетингу LeBoutique Юлія Шилова.

Реклама

За її словами, ще однією актуальною тенденцією є зростання популярності товарів локальних виробників, а не мережевих брендів.

Весна — не красна

За словами Юлії Шилової, нинішня весна для рітейлу одягу України стала провальною за останні 5 років – по-перше, через холодну погоду, а по-друге, через як і раніше низьку купівельну спроможність українців. "Зростання ринку відбувається тільки за рахунок відкриття нових магазинів. Хоча і кількість цих відкриттів складно назвати істотним", – підкреслила Шилова.

Реклама

Знижується в весняному сезоні трафік – тренд не тільки нинішнього року. "Хтось пояснює це холодною погодою, хтось ситуацій в економіці або підвищенням тарифів. Очевидно поки одне – ринок може вирости, але зробить це тільки слідом за зростанням доходів українців. Доходи і бажання відвідувачів добре виглядати і витрачати гроші – ключові фактори для зростання ринку", – підкреслив директор "Балтика Україна" (Monton, Mosaic) Максим Чечелев.

Але, якщо говорити про цінові сегменти, в яких відкриваються нові магазини, то, як зазначив Максим Чечелев, вони абсолютно різні. "Саме поняття сегментів кілька розмилося після триразової девальвації гривні", – додав експерт.

З цим частково згодна і Марина Черненко. "Основна частина магазинів орієнтована сьогодні на сегмент" середній/середній+", але в той же час на ринку з'являються і преміальні бренди: Baldessarini, Liu Jo, Stradivarius і інші.

На фірмовий роздріб в Україні припадає близько 30% продажів, решта 70% – на безіменні магазини, ринки, стоки і секонд-хенди.

При цьому великі рітейлери відкривають і аутлет-магазини. Наприклад, LC Waikiki відкрила перший в Україні аутлет в ТРЦ New Way, багато зарубіжних брендів представлені в аутлет-містечку "Мануфактура", в тому числі таких гігантів, як Helen Marlen Group, Atos Lombardi, Pierre Carden та інших. "Тобто компанії намагаються запропонувати українським споживачам товари самих різних цінових сегментів – від преміального до стоку", – підкреслює Черненко.

Попит на брендовий одяг і взуття в Україні до сих пір відносно невисокий в порівнянні з з країнами ЄС – на традиційну фірмову роздріб в Україні припадає близько 30% продажів, тоді як решта 70% – на невеликі безіменні магазини, ринки, стокові магазини та секонд хенди. І за словами Чечелево, помітно зростає кількість торгових точок, які торгують секонд-хендом і стічними товарами – особливо актуальна тенденція.

"На жаль, низький рівень доходів українців створює передумови для зростання до шляхів переміщення. Все або майже всі такі торговці працюють в тіні – отримують товари з незрозумілих джерел, не мають касових апаратів і не видають покупцям чеків, не працюють по кредитних картах, не оформляють персонал. Покупці і працівники нічим не захищені, а держава втрачає значні цифри податкових надходжень", – сказав він.

За скільки сукні

За словами Максима Чечелева, зміна споживчих переваг у бік подорожей, спорту, їжі, вражень змушує продавців одягу переглядати свої ціни. "Вони намагаються зробити ціни більш привабливими. Хтось знижує першу ціну, а хтось робить ставку на акції і промо", – говорить глава "Балтика Україна".

З цим згодна і Черненко. За її словами, сьогодні в ряді випадків продукцію представлених в брендових магазинах виробників можна придбати дешевше, ніж на одежних ринках і базарах, особливо з огляду на діючі програми лояльності, знижки та розпродажі.

Наприклад, на більшості столичних ринків середня вартість жіночих джинсів стартує від 1-1,5 тис. грн. У брендових магазинах цінового сегмента "середній-мінус", тих же турецьких марок, приблизно таку ж модель зі знижкою або за акції можна придбати на 700-900 грн. У стоковому магазині вона буде коштувати в межах 300-500 грн, а в точках, де реалізується "секонд-хенд" жіночі джинси можна купити і за 100-200 грн.

Втім, на літні колекції нинішнього року правило зниження цін, як виявилося, поширюється далеко не у всіх. За словами Марини Черненко, більшість колекцій замовляється задовго до початку сезону – за три-п'ять місяців.

Особливо це стосується мережевих операторів, які можуть собі дозволити "заморозити" кошти на деякий період, щоб з початком сезону не стикатися з браком моделей, розмірів, аксесуарів і т.д.

"Тому говорити, що зниження курсу долара хоч якось відіб'ється на ціні літніх колекцій не доводиться, і лише окремі мережі можуть виставити ціни незначно нижче. Упевненості в довгостроковій стабільності гривні в українського бізнесу все ще немає, тому багато про всяк випадок перестраховуються, закладаючи додаткові ризики в нинішню вартість колекцій", – пояснює експерт.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62876.55

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3043.72

Litecoin (LTC)

80.46

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти