Антимонопольний комітет (АМКУ) підвів попередні підсумки розслідування діяльності українських нафтотрейдерів. На думку представників відомства, більшість вітчизняних гравців на ринку нафтопродуктів істотно завищують ціни для споживача, а реальна ринкова ціна повинна становити близько 14 грн/л пального марки А-95. Якщо по завершенню розслідування АМКУ не вдасться домовитися з трейдерами про зниження ціни, бізнесменам слід очікувати штрафів, сума яких може сягнути сотень мільйонів гривень, пише "Апостроф".
При цьому позиція АМКУ виглядає вельми обережною. Хоча трейдери і були попереджені про можливі штрафи, в. о. голови Антимонопольного комітету Микола Бараш поспішив зазначити, що відомство все ж розраховує на мирний діалог з ними.
"Звичайно, ми можемо накласти на учасників ринку штрафи, але поки побоюємося це робити, оскільки є велика ймовірність того, що ці санкції фактично будуть перекладені на споживачів пального", – зазначив Бараш. На його думку, ймовірність такого розвитку подій складає 90-100%, оскільки доходи нафтотрейдерів повністю обумовлені продажами палива. "Сума таких штрафів може бути дуже великою. Я припускаю, що йдеться про сотні мільйонів гривень", – додав в. о. голови АМКУ.
Проте генеральний директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн вважає, що АМКУ некоректно ставить питання про зниження цін на пальне. "Згідно з нашими підрахунками, з урахуванням нинішньої оптової ціни на нафтопродукти, собівартість бензину марки А-95 становить 15 гривень за літр. Як його можна продавати по 14 гривень за літр – я не розумію", – зазначає Куюн. За його словами, протягом найближчих трьох тижнів є передумови для зниження ціни приблизно на 1 грн.
"Зараз розпродають ще дороге пальне. Дешеве пальне тільки йде на заправки", – говорить гендиректор" А-95". Він також додав, що "ніхто з нафтотрейдерів не будуватиме діалог з АМКУ".
Нагадаємо, в березні 2013 року АМКУ оштрафував трьох найбільших нафтотрейдерів України на загальну суму 150 млн грн за антиконкурентні узгоджені підвищення цін на бензини.