Як відкрити інтернет-магазин: бізнес-план

Якщо в інтернет-магазин з шоу-румом вкласти на старті $9-10 тис., то при щомісячних витратах в $3-3,5 тис., наш проект почне виходити в нуль десь через півтора року

Не секрет, що торгівля – двигун прогресу. Тому початківці-підприємці часто замислюються про перспективу відкриття магазину – як звичайного, стаціонарного, так і електронного. На думку учасників інтернет-торгівлі, віртуальний ринок цікавий навіть у кризу – адже люди не перестають купувати продукти харчування, одяг-взуття і косметику. Досвідчені ж бізнесмени рекомендують займатися торгівлею і онлайн, і офлайн – це розширює коло покупців, і дозволяє збільшити обсяг продажів при грамотній популяризації проекту. Виходячи з цього, ми розрахували бізнес-план для інтернет-магазину одягу, який, проте, буде представлений не тільки в Мережі, але і оффлайн – невеликим виставковим залом в торговому центрі. Скільки коштів потрібно для створення такого магазина, де краще орендувати приміщення під шоу-рум, і які фахівці потрібні для забезпечення безперебійної торгівлі – дивіться нижче.

ВИБІР НІШІ. За оцінками "Сегодня", якщо в інтернет-магазин "Жіночий одяг" з шоу-румом вкласти на старті $9-10 тис., то при щомісячних витратах на "комуналку", оренду та зарплату в межах $3-3,5 тис., наш проект почне виходити в нуль десь через півтора року. "Стандартні терміни окупності середнього по величині і продажам проекту – 1,5-2 роки. Але для такої успішності важливо вибрати вигідну нішу. Торгувати усім на світі не можна – треба визначити свого покупця і кількість конкурентів. Вибрати можна будь сегмент для торгівлі – сувеніри, парфумерія, текстиль, товари для тварин. Головне – щоб у цьому напрямку був попит, а в конкурентах лише 3-4 магазина. Це забезпечить вам продажу і покупця", – радить керівник проекту "Світ рослин" Леонід Шнайдман.

РАХУЄМО ГРОШІ. Заздалегідь продумайте, як зробити витрати ефективними, попереджає засновник інтернет-магазину Rubashka-Galstuk Дмитро Ганчев. "На старті інтернет-магазину достатньо і однієї людини, якщо торгувати плануєте невеликою за вагою продукцією – одягом, взуттям, сумками. Але з розвитком потрібно буде не менше трьох осіб – консультант, менеджер і керівник, адже без контролю нікуди", – пояснює підприємець. Мінімізувати витрати можна на оптових закупівлях. "З постачальниками вигідно працювати не за передоплатою, а безпосередньо. Прийшов через сайт замовлення, співробітник інтернет-магазину купує у постачальника потрібну люстру – і везе її клієнту. Проста і дешева схема", – пояснює Ольга Корецька, плануючи відкрити свій інтернет-магазин у Львові. А ось на рекламу, особливо в інтернеті, доведеться закладати гроші щомісяця, попереджає директор компанії Artnet Олександр Жеванов. "Для нормальної роботи потрібно витрачати $2000 на місяць. Якщо цих грошей немає, прорахуйте з технарями якийсь мінімум. Але без просування сайту не обійтися, тому що інтернет-маркетинг дозволяє забезпечити магазину нормальну кількість замовлень", – пояснює програміст.

ЮРПИТАННЯ. Відкриття інтернет-магазину з реальною точкою продажів не вимагає спецліцензії, каже директор юркомпанії Mitridat Ілля Крючков. "Для новачків оптимальна реєстрація фізособи-підприємця. Така форма зручна можливістю самостійно вести бухзвітність. Тут можна працювати на єдиному податку, в 3-й групі платників, з річним доходом до 3 млн. грн і кількістю працівників до 20 осіб. Тоді доведеться платити податок з доходу в розмірі 5% (з включенням ПДВ)", – уточнює юрист.

_222

Відкриваємо інтернет-магазин одягу

1. Характеристика, розташування, конкуренти

Реклама

Відкриваємо інтернет-магазин "Жіночий одяг", ставка – на діловий стиль. Продаємо костюми вітчизняного і білоруського виробництва: їх можна придбати в українських оптовиків. Паралельно відкриємо шоу-рум (виставковий зал з продукцією) площею 30 кв. м на Петрівці в Києві. Приміщення орендуємо вже з ремонтом. Район вибраний не випадково: неподалік знаходиться метро (5-10 хвилин пішки), є великий ринок. Все це допоможе забезпечити хорошу відвідуваність шоу-руму покупцями.

Конкуренція висока, так як цей товар популярний серед жінок. Прямі конкуренти – 15-20 торгових точок на Петрівці, і 30-40 інтернет-магазинів,
різні за популярністю. Але наш проект знайде свою нішу за рахунок широкого асортименту, невеликої кількості закупівель кожної моделі і доступних цін. При 80%-му рівні щомісячних продажів проект почне окупатися через рік і п'ять місяців.

2. Стартовий капітал

Реклама

Для інтернет-магазина потрібно створити сайт і облаштувати шоу-рум.

Сайт. Розробкою займуться програмісти. Залежно від складності роботи,
викласти доведеться від 2 до 24 тис. грн. Що стосується домена, то за реєстрацію міжнародних (com, net) заплатимо 180-200 грн на рік. Хостинг (обслуговування сайту та забезпечення його безперебійної роботи) коштує 200-1300 грн на рік. Разом: 25,5 тис. грн.

Закупівля обладнання для торгівлі. В шоу-рум знадобиться 4 двоярусні вішалки для одягу, 2 одинарних і 3 підлогових дзеркала, вітрина, касове місце, прилавок, 2-3 стільця, примірочна з дзеркалом, 2 манекена, прасувальна дошка з праскою, ноутбук, касовий апарат, сейф, плечики (180-200 шт.). Разом: 30,6 тис. грн.

Реклама

Постачальники. Купуємо 100 моделей, по 3 штуки різних розмірів: ділові костюми, блузи, брюки, спідниці, кофти, пальто. На 70% закупівлі доводиться одяг 42-48 розмірів, як найбільш ходових, і лише 30% – менш популярний одяг 50-52 розмірів. Оптові ціни на товар – в межах 150-600 грн. Разом: 64,5 тис. грн.

Всього: 120,6 тис. грн.

3. Маркетинг, реклама

Для 2 торгових майданчиків "Жіночої одягу" потрібен один логотип, за його розробку платимо 3000 грн. Також інтернет-магазин потрібно рекламувати онлайн. Для цього використовуємо контекстну рекламу на популярних розважальних сайтах і в соцмережах (бюджет – від 1200 грн. На місяць) і просування нашого сайту в інтернет (від 3000-5000 грн в місяць).

Для магазину на Петрівці друкуємо візитки, роздаємо листівки і замовляємо банер. Також необхідно розробити накопичувальну карту знижок. Для розкрутки магазину будемо шукати початківців дизайнерів – щоб просувати їх продукцію за прийнятними цінами. Разом: стартові витрати на рекламу – 10 тис. грн, щомісячно – 4200.

4. Поточні витрати

Сюди входять оренда магазину, комуналка, зарплата колективу, підтримка товарного ряду.

Оренда приміщення під шоу-рум. Приміщення на Петрівці, площею 30 кв. м, можна орендувати за 300-500 грн за "квадрат". Орендувати шоу-рум краще в торговому центрі – людей ходить більше, і довіру клієнтів вище. Якщо знадобиться склад для зберігання одягу, використовуємо частину шоу-руму. Разом: 9000 тис. грн на місяць.

Підтримка товарного ряду. При збільшенні оборотів знадобляться додаткові кошти на покупку одягу. Разом: 10 тис. грн на місяць.

Комуналка. Основна стаття витрат – електроенергія. Щомісяця наш шоу-рум може "намотати" 600-700 кВт-ч. Тобто за світло доведеться платити 1036 грн (при тарифі 1,4802 грн, разом з ПДВ, для 2-го класу промспоживачів). Сюди ж включаємо щомісячні витрати на інтернет – 200 грн, і ще стільки ж – на миючі засоби, канцтовари і т. д. Разом: 1436 грн. в місяць.

Зарплата. У нашій команді працюватимуть 4 продавці, бухгалтер і програміст.
2 продавці будуть позмінно (через день) працювати в магазині на Петрівці, виконуючи функції консультанта, касира і прибиральника. Ще двоє, в такому ж режимі, потрібні в інтернет-магазин – щоб відповідати на дзвінки, оформляти замовлення, оновлювати фото/тексти онлайн і відправляти замовлення поштою. Продавцям платимо по 200 грн на день і пообіцяємо в майбутньому відсоток від продажів (близько 5% від виторгу). Бухгалтера (3500 грн), програміста (4000 грн) і кур'єра (його зарплату вкладаємо у вартість доставки) беремо на аутсорсинг. Разом: 19,5 тис. грн на місяць.

Всього: 39,9 тис. грн.


5. Окупність проекту, ризики

Скільки заробимо. У торгівлі націнка може бути 10-200%. Ми ставимо 100% (тобто при середньому опті в 215 грн ми одяг продаємо по 430). Тобто при 100%-й продаж товару (умовно – 300 одиниць товару) заробимо 64,5 тис. грн на місяць. Але, як правило, хороші реальні продажі складають 80% – це 51,6 тис. грн. Від цього заробітку потрібно відняти поточні маркетингові (4200 грн) витрати, і витрати на зміст проекту (39,9 тис. грн), тобто – 44,1 тис. грн. Отримуємо щомісячний дохід в 7,5 тис. грн. Якщо врахувати стартові (120,6 тис. грн) і маркетингові (10 тис. грн) витрати (всього 130,6 тис. грн), то виходить, що при 80% продажів на окупність наш проект вийде через рік і п'ять місяців.

Є ризики, що рівень продажів в магазині буде нижче 70-80%. Тоді можна скоротити кількість співробітників, збільшити націнку на товар на 20-40% і пошукати оптовиків подешевше. Також домовляємося зі знайомими оптовиками – щоб оплата товару йшла за фактом продажу в магазині. В цілому проект реалістичний, адже ціни конкурентні, торгова точка біля метро, а одяг підбирається немасовий. До того ж закупівля одягу у вітчизняних постачальників нівелює валютні ризики і дозволяє нормально працювати в кризу.

_3_01

В світі зростає е-торгівля

Інвестори кажуть, що електронна комерція – перспективний напрямок, адже ринок в цьому сегменті зростає на 15% в рік. "Електронна торгівля розвивається в будь-якій країні світу – незалежно від розвитку даного регіону та макроекономічної ситуації. Коли економіка зростає, е-комерція росте ще швидше. А коли економіка в кризі, е-торгівля все одно росте, тільки повільніше. Перспективу цього ринку забезпечують низькі витрати при відкритті. Адже відкриваючи інтернет-магазин, потрібно витрачатися тільки на розробку веб-сайту і залучення відвідувачів", – пояснює директор компанії All.biz Дмитро Лисицький.

БЕЗ ОФІСУ. Якщо бізнес-концепція дозволяє, відкривати інтернет-магазин краще без вмісту реальної торгової точки, адже це скорочує витрати на старті. "Якщо це "стандартна" продукція – книги, іграшки, будматеріали, то часто немає сенсу приїжджати і дивитися на товар саме в магазин. В такому випадку відкривати представництво в "реальному світі" можна тільки для видачі товару. А склад іграшок і книг можна влаштувати і вдома, заощадивши на оренді складу", – уточнює аналітик компанії "Простобанк консалтинг" Іван Нікітченко. А Дмитро Лисицький вважає, що в деяких сегментах торгівлі без вмісту торгової точки, наприклад, на ринку, не обійтися: "Гібридна модель, коли інтернет-магазин і торгова точка співіснують разом, менш рентабельна. Але якщо людина планує торгувати побутовою технікою, меблями та іншими великими товарами, доведеться відкрити магазин – клієнт не купить товар, не подивившись на нього вживу".

ТРЕНУЙТЕСЯ. Оскільки на бізнес-старті нам доводиться ризикувати особистими заощадженнями, то перед відкриттям інтернет-магазину треба вивчити сегмент ринку, в якому ми плануємо працювати. "Поспілкувавшись з керівниками успішних інтернет-бізнесів, можна здивуватися, які подробиці вони знають! Тому новачкам в е-бізнесі корисно для тренування завести блог або колекцію картинок, і спробувати їх просунути через соцмережі, – радить Лисицький. – Для цих цілей можна освоїти google.analytics, google adwords, потім подивитися на результати. Це безцінний досвід, і він дозволить заощадити колосальні гроші на помилках по незнанню".

ДОДАТКОВІ ЗАСОБИ. Малий бізнес все активніше використовує чужі майданчики для просування товарів, нагадує директор департаменту маркетингу і сегментів UniCredit Bank Дмитро Коваленко. "Використовуйте інтернет-аукціони і дошки оголошень. Це оптимальний вибір при невеликих обсягах продажів: він допомагає заощадити значні суми на просуванні свого ресурсу", – зазначає банкір.


Без помилок на старті

Підприємці, відкриваючи власну справу, часто роблять одні й ті ж помилки, кажуть представники е-комерції. Якщо мова йде про роботу інтернет-магазину одягу, таких "слабких місць", як правило, три: вірус "дівчини-сім-справ-робительки", непомірна жадібність і відсутність смаку.

ДЕЛЕГУЙТЕ. Бажання зробити все самостійно вітається. Але власник бізнесу повинен не тільки займатися торгівлею, але і стежити за модою, читати галузеві журнали, їздити на виставки. "Нерозумно і неефективно робити все самому. Якщо не хочете наймати професіоналів, можна пошукати студентів, які попрацюють кур'єрами або допоможуть з техпідтримкою сайту", – зазначає Леонід Шнайдман.

НЕ СКУПІТЬСЯ. На думку Ольги Корецької, в інтернет-бізнесі є позиції, з якими краще не жартувати – якість продукції, мотивація співробітників і цінова політика: "Продасте поганий товар – від вас підуть покупці. Будете продавати дорого – вас обійдуть конкуренти. Залишите без мотивації співробітників, наприклад, не виплативши їм відсоток від продажів, – позбудетеся хороших фахівців. Тому скупіться в міру".

МОДНИЙ НЮХ. В інтернет-торгівлі одягом потрібно володіти смаком і "відчувати", яка модель піде "на ура", які кольори популярніше, і що в тренді – ромбик або клітина. "Якщо на такі речі немає "чуйки", найміть фахівця. Але не робіть все самі – так нехитро і прогоріти", – пояснює Дмитро Ганчєв.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64306.31

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3158.64

Litecoin (LTC)

83.75

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти