Голова НАК "Нафтогаз України" Андрій Коболєв заявляє, що українська сторона готова погасити газовий борг перед Росією за умови збереження знижок, оскільки відсутні ринкові чинники підвищення ціни за газ, що діяли в 1-му кварталі поточного року ($ 268,5 ).
В інтерв'ю тижневику "Дзеркало тижня.Україна" Коболєв зазначив, що Україна призупинила розрахунки за російський газ на час переговорів щодо збереження газових знижок, про скасування яких "Газпром" заявив в односторонньому порядку.
"Ми продовжуємо переговори з "Газпромом" про ціну, яка буде діяти з 1 квітня 2014 р. Відповідно до умов контракту ми направили офіційну пропозицію зберегти чинну ціну $ 268,5 за тисячу кубометрів. Відповіді на даний запит ми поки що не отримали", – підкреслив Коболєв .
[LINKED_ARTS]
За словами голови НАК, ні "Нафтогаз", ні "Газпром" ніколи не заявляли, що ціна, яка діяла в першому кварталі ($ 268,5) , є "політичною", а тому відсутні ринкові чинники, які б обгрунтовували необхідність підвищення цієї ціни.
"Станом на 1 квітня сума боргу за придбаний НАКом природний газ становила $ 2,2 млрд, з яких $ 1,7 млрд було накопичено на початок квітня цього року. В процесі переговорів з Олексієм Борисовичем ми чітко передали позицію української сторони, що питання погашення накопиченого боргу безпосередньо пов'язане з питанням збереження ціни природного газу на рівні першого кварталу цього року ", – підкреслив він.
"Ми не бачимо приводу для її перегляду, а запропоновану російською стороною ціну на рівні, близькому до $ 500, вважаємо неринковою, необгрунтованою та неприйнятною. Відповідно, ми призупинили розрахунки на час переговорів щодо ціни газу", – пояснив голова "Нафтогазу".
Коболєв висловив сподівання, що в даному питанні економіка візьме верх над політикою, адже Україна – один з найбільших європейських ринків газу, і його втрата буде вкрай болючою навіть для "Газпрому".
Голова НАК окремо підкреслив, що існуюча ставка по транзиту економічно обгрунтована тільки за умови повного завантаження української ГТС і дуже низької вартості фінансування. "У реальності ж наша ГТС зараз завантажена наполовину, а вартість фінансування дуже висока. В таких умовах ставка повинна бути істотно вищою", – резюмував він.