Місяць "закритого неба" з Росією: втрати економіки і "поділ" ринку

Замість українських компаній, які зазнають мільйонних втрат, на ринок авіаперевезень приходять іноземні фірми

Через "відкрите небо" з Росією українські авіакомпанії втрачають мільйони, зокрема, держпідприємство "Украерорух", за їх власними оцінками, втрачає 10% доходу. Ринок авіаперевезень ділять між собою сусідні держави – Молдова, Білорусь, а середня тривалість польоту з України до Москви збільшилася в середньому на 5:00. Про те, до чого за місяць привела заборона на польоти в РФ, з'ясовував "Сегодня.ua".

Пасажири пересіли на потяги та користуються послугами іноземних компаній

Реклама

Президент України указом від 25 вересня ввів в дію рішення РНБО від 2 вересня про введення персональних і корпоративних санкцій. У списки потрапили і 27 російських авіакомпаній. Їм заборонено, починаючи з 25 жовтня здійснювати польоти в Україну. У рішенні РНБО не прописано чітко, але треба розуміти, що ці авіакомпанії робили й роблять заборонені українською владою польоти до Криму.

Політолог Олексій Гарань пояснює, що раз подібні санкції ввів щодо російських компаній Євросоюз, і Україна повинна була також оголосити заборону на польоти для деяких авіакомпаній.

"Я думаю, що тут важливо мати на увазі: якщо ці компанії, припустимо, російські, літають до Криму – їм однозначно повинні бути заборонені польоти в Україну. Це відповідає духу санкцій і логіці. Європейці роблять те ж саме, якщо компанії літають до Криму , вони не мають можливості літати в ЄС. Тому це цілком зважений і необхідний крок", – говорить політолог.

Реклама

Також Кабінет Міністрів заборонив транзитні польоти російських авіакомпаній через територію України, якщо ті містять товари військового або подвійного призначення. Як наголошують в РНБО, заборону необхідно було ввести з міркувань безпеки.

Росія відповіла "дзеркальними" санкціями – українським компаніям МАУ, "Дніпроавіа", YanAir, WizzAir і "МоторСіч" заборонили здійснювати польоти в Росію. У результаті ринок з 1,5 мільйонами пасажирів на рік залишився "безхазяйним".

Директор Центру транспортних стратегій (ЦТС) Сергій Вовк зазначає, від заборони прямого авіасполучення виграли в першу чергу перевізники іноземних держав. Йдеться про авіакомпанії Білорусі, Молдови.

Реклама

"Якщо подивитися на маршрутну сітку, білоруські авіакомпанії дуже серйозно наростили свій трафік в бік України. Вони запускають нові рейси в напрямку "Мінськ-Київ", "Мінськ-Одеса", намагаючись зістикувати ці рейси між прямими рейсами "Мінськ-Москва", – говорить експерт.

1185740

Фото: Марина Лицева

Раніше з Києва до Москви можна було долетіти за 3 години, зараз же, після скасування прямих рейсів, тривалість польоту становить від 4 до 9. "Якщо дивитися на ціни, іноді іноземні перевезення навіть дешевші. Квитки коштують близько 100-150 доларів, але це було маркетингове рішення. Але, збільшилася тривалість польоту", – говорить директор ЦТС.

При цьому, як пише кореспондент видання Financial Times, наводячи приклад одного з пасажирів в аеропорту "Бориспіль", раніше з Санкт-Петербурга до Києва той літав за 50 доларів, а зараз вартість польоту з аналогічним напрямком, але через Мінськ, обходиться в 200 доларів.

Через тривалість польоту пасажири все частіше "пересідають" в поїзди. Як розповіли "Сегодня.ua" в "Укрзалізниці", в перший тиждень після скасування авіасполучення між Москвою і Україною кількість пасажирів у поїздах у Росію збільшилась на 3%, а в Україні – на 7%.

"Кількість запропонованих місць по всіх пасажирських поїздах формування Укрзалізниці в Московському напрямку зросла на 9%. Кількість реалізованих місць у напрямку Москви збільшилася на 14% і назад на 20%", – повідомляють в "Укрзалізниці".

Втрати українських компаній

Від початку застосування санкцій пройшло менше місяця, тому підводити навіть проміжні підсумки і називати конкретну суму збитків – рано, кажуть у "Украерорусі". Проте вже за перший місяць підприємство недоотримало левову частину доходу. За прогнозами, втрати від діючих санкцій складуть 18,5 млн.євро у рік.

"Важко спрогнозувати перспективу повною мірою, адже, наслідки істотно залежать від рішення уряду України щодо застосування або незастосування додаткових санкцій щодо обмеження або заборони польотів. За попередніми оцінками, в результаті застосування санкцій, в 2016 році Украерорух недоотримає доходів від надання послуг по АНО (аеронавігаційне обслуговування) на суму близько 10% річного доходу", – повідомив в.о. директора підприємства Ігор Касьяненко.

Як говорить Сергій Вовк, у середньому ринок оцінюється в 100-110 мільйонів доларів на рік. Приблизно третина цієї суми заробляли українські компанії (близько $ 3,5 млн). При цьому "удар" для росіян виявився менш болючим, оскільки їх ринок крупніший.

"Приблизно 800 000 пасажирів використовували перевезення російських компаній, і близько 500-600 тисяч – українські. Ми претендувала на третину цього ринку. Прямі втрати можна оцінити в 35 мільйонів доларів. В абсолютному прорахунку російські авіакомпанії перевозили більше пасажирів, вони більше втратили, але якщо дивитися на питома вага цих перевезень у загальному обсязі перевезень російських авіакомпаній, зрозуміло, що для них втрата українського напрямку не є такою болючою, як для нас втрата російського напрямку", – говорить експерт.

xw_978208

Фото: архів

Екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава, впевнений втрати для українського ринку будуть істотними. "У першу чергу на це почали заробити білоруські та молдавські авіакомпанії, які збільшили кількість рейсів. Відкрили: "Мінськ-Одеса", "Мінськ-Харків", відкрили "Кишенів-Одеса". Свої пропозиції зробили і авіакомпанії з Латвії, Польщі. Збільшився попит на залізничні перевезення. Це суттєві втрати, цей ринок був ключовим для українських авіакомпаній та Українських аеропортів", – сказав Олександр Кава.

Прес-секретар МАУ Євгенія Сацька розповіла, до припинення польотів в РФ кількість пасажирів між Україною і Росією досягало 350 000 осіб на рік. Компанія втратила 10 мільйонів доларів.

"Частина цього пасажиропотоку "пересіла" на наші транзитні рейси через Мінськ, Кишинів, Ригу. Частина – на рейси інших авіакомпаній, або альтернативні види наземного транспорту. МАУ не відчула падіння пасажиропотоку, оскільки компенсувала його за рахунок збільшення частот на інших напрямках своєї маршрутної мережі . Ми не скорочували наш флот і, відповідно, наша провізна ємність не змінилася", – розповіла Євгенія Сацька.

До слова, "Росавіація" заявила, що скасує заборону для авіакомпаній України тільки після аналогічного рішення Києва. У той час як Кабмін декларує – санкції не будуть припинені до тих пір, поки російські компанії літають до Криму.


Через "відкрите небо" з Росією українські авіакомпанії втрачають мільйони, зокрема, держпідприємство "Украерорух", за їх власними оцінками, втрачає 10% доходу. Ринок авіаперевезень ділять між собою сусідні держави – Молдова, Білорусь, а середня тривалість польоту з України до Москви збільшилася в середньому на 5:00. Про те, до чого за місяць привела заборона на польоти в РФ, з'ясовував "Сегодня.ua".

Пасажири пересіли на потяги та користуються послугами іноземних компаній

Президент України указом від 25 вересня ввів в дію рішення РНБО від 2 вересня про введення персональних і корпоративних санкцій. У списки потрапили і 27 російських авіакомпаній. Їм заборонено, починаючи з 25 жовтня здійснювати польоти в Україну. У рішенні РНБО не прописано чітко, але треба розуміти, що ці авіакомпанії робили й роблять заборонені українською владою польоти до Криму.

Політолог Олексій Гарань пояснює, що раз подібні санкції ввів щодо російських компаній Євросоюз, і Україна повинна була також оголосити заборону на польоти для деяких авіакомпаній.

"Я думаю, що тут важливо мати на увазі: якщо ці компанії, припустимо, російські, літають до Криму – їм однозначно повинні бути заборонені польоти в Україну. Це відповідає духу санкцій і логіці. Європейці роблять те ж саме, якщо компанії літають до Криму , вони не мають можливості літати в ЄС. Тому це цілком зважений і необхідний крок", – говорить політолог.

Також Кабінет Міністрів заборонив транзитні польоти російських авіакомпаній через територію України, якщо ті містять товари військового або подвійного призначення. Як наголошують в РНБО, заборону необхідно було ввести з міркувань безпеки.

Росія відповіла "дзеркальними" санкціями – українським компаніям МАУ, "Дніпроавіа", YanAir, WizzAir і "МоторСіч" заборонили здійснювати польоти в Росію. У результаті ринок з 1,5 мільйонами пасажирів на рік залишився "безхазяйним".

Директор Центру транспортних стратегій (ЦТС) Сергій Вовк зазначає, від заборони прямого авіасполучення виграли в першу чергу перевізники іноземних держав. Йдеться про авіакомпанії Білорусі, Молдови.

"Якщо подивитися на маршрутну сітку, білоруські авіакомпанії дуже серйозно наростили свій трафік в бік України. Вони запускають нові рейси в напрямку "Мінськ-Київ", "Мінськ-Одеса", намагаючись зістикувати ці рейси між прямими рейсами "Мінськ-Москва", – говорить експерт.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,20
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,16
51,05
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66614.47

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3234.97

Litecoin (LTC)

86.34

Ripple (XRP)

0.55

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти