Фонд держмайна і Мінекономрозвитку підготували список держоб'єктів, які Кабмін хоче продати вже в 2015 році (копія є в розпорядженні "Сегодня").
Джерело в Кабміні підтвердило нам, що цей список – останній, розглянутий в кінці квітня, але відправлений на доопрацювання. Що не влаштувало міністрів, поки невідомо, але, за словами джерела, основні об'єкти в списку збережуться.
У списку – більше 340 об'єктів, вже дозволених до приватизації, в основному – частини облгазів і обленерго, окремі підрозділи держшахт, працюючі й непрацюючі цукрозаводи, агрофірми, галузеві НДІ і т. д.
З дорогих об'єктів – "Сумихімпром" і Одеський припортовий завод з унікальним аміакопроводом. Є й додатковий список: у ньому 44 об'єкти, які Кабмін теж хотів би продати, але які для цього потрібно виключити зі списку підприємств, заборонених до приватизації спеціальним законом.
Головні "ласі шматки" – всі 13 морпортів країни, від найбільших – Іллічівського і Маріупольського – до мілководного Скадовського. Причому продати хочуть навіть спецморпорт "Октябрьск", в якому частково базуються військові кораблі ЗСУ, а також Дунайське пароплавство, три гранітних кар'єри і держбудкорпорацію "Укрбуд". За оцінками експертів, за всі наявні в списку об'єкти можна виручити до 20 мільярдів доларів
ЕКСПЕРТИ. Економісти і політологи вважають, що, враховуючи протиборство в гілках влади, загальний список можуть розділити на кілька частин, виключивши з нього спірні об'єкти.
"Перш за все морпорти, – сказав нам політолог Володимир Фесенко. – Адже навіть серед зарубіжних політиків поки немає єдиної думки, чи варто віддавати їх у приватні руки, позбавивши тим самим державу права впливу на інфраструктуру".
А президент Украналітцентра Олександр Охріменко зазначає, що більшість об'єктів у списку – "сміттєві", типу збиткових шахт, цукрозаводів і НДІ.
"Залишки держвласності в облгазах і обленерго треба продати їх власникам. А кому продати "Сумихімпром" і Одеський припортовий – неясно, адже сировину на них вигідно поставляти лише з Росії і їй же продавати продукцію з нього, а це зараз навряд чи реально, – говорить Охріменко. – Що стосується морпортів, то продавати їх треба великим іноземним інвесторам – наприклад китайцям, але без причальних стінок, тільки крани і склади. Тоді китайці будуть зацікавлені в перевалці вантажів між Європою та Азією саме через наші порти".
Читайте також:
- Одеський припортовий завод можуть продати з дисконтом 50-70% – експерт
- Абромавічус розповів, коли відбудеться приватизація держпідприємств
- Рада відправила на доопрацювання законопроект, що розширює перелік заборонених до приватизації об'єктів
- Порошенко оголосив приватизацію: що можуть продати і за скільки
- Приватизація торкнеться всіх не стратегічних підприємств – Абромавічус
- Необхідно змінити систему держвласності і допустити інвесторів – Абромавічус
- Демчишин: Приватизацію в Україні потрібно провести яскраво, публічно, дорого
- Надходження до бюджету від приватизації впали в три рази
- Порошенко: Минулі приватизації переглянуті не будуть
- Місія МВФ допоможе Україні з приватизацією