Відкриваємо event-агентство: бізнес-план

На організації свят заробимо 15,3 тис. грн на місяць

На думку експертів, криза відпускає українців. А значить, багато стали охочіше витрачатися на важливі свята – дні народження, ювілеї весіль, випускні дітей. Крім приватних заходів, в моді також фестивалі, освітні проекти. І якщо є попит на розваги, логічно, що підприємці замислюються про те, як закріпитися в цьому сегменті. "Можливість є, але конкуренція велика. Багато event-менеджерів володіють невеликим досвідом організації заходів, тому якість послуг часто кульгає. Так що якщо людина хоче запустити event-агентство, вона повинна розуміти, що потрібно розробити унікальний продукт, який буде популярний. А ще не варто розпорошуватися, пропонуючи організацію і весіль, і похорону – адже універсальність відлякує клієнтів, які вважатимуть агентство непрофесійним. Як бачимо, в цих умовах місце під сонцем знайде той, хто вміє креативити і спілкуватися з людьми", – упевнений глава Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос. "Сегодня" вивчила тонкощі запуску event-агентства в Києві і дізналася про всі труднощі, пов'язаних з цим.

1. Опис проекту

Реклама

Відкриваємо в Києві event-агентство "Світ щастя". Займемося організацією приватних заходів – весіль, дитячих свят, зустрічей однокласників. Зробимо ставку і на діловий сектор – замовників, що працюють в малому і середньому бізнесі. Для клієнтів будемо універсальними: зможемо весело провести і традиційний вечір в ресторані, і виїзну весілля у озера або в горах. Такі немасові заходи затребувані в столиці, тому зможемо вийти в нуль за 7-8 місяців.

2. Стартовий капітал

Спочатку потрібно вкластися в оргтехніку: 2-3 ноутбука, сканер, принтер, ксерокс, модем-роутер, 2-3 мобільних телефони (всього 70-80 тис. грн). Крім того, потрібно закупити меблі: як мінімум потрібні 2-3 столи зі стільцями, шафа-стелаж, сейф для документів (20 тис. грн). Професійне обладнання (звук, світло) для проведення заходів купуватимемо в міру розкручування бізнесу, а спочатку краще брати його в оренду йди користуватися послугами субпідрядників.

Реклама

РАЗОМ: 90—100 тис. грн.

3. Поточні витрати

Тут потрібно врахувати оренду невеликого офісу в торговому або бізнес-центрі неподалік від метро. Якщо зняти 10-15 кв. м на Позняках, доведеться платити близько 5-7,5 тис. грн на місяць. Ще 2000 грн закладемо на оплату електрики, охорони та ін. Разом: 9,5 тис. грн.

Реклама

КОМАНДА. На старті знадобиться менеджер з продажу (буде шукати клієнтів) і проект-менеджер (займеться організацією заходів). Запропонуємо ставку в 6-8 тис. грн в залежності від досвіду, бази контактів. Також вони будуть отримувати відсоток від замовлення. А ще нам потрібна прибиральниця (раз в тиждень – ставка 1200 грн). Власник бізнесу (ставка 8-10 тис. грн) буде займатися залученням клієнтів, рекламою, контролем поточних процесів, вести бухгалтерію тощо. Разом: 27,2 тис. грн.

РАЗОМ: 36,7 тис. грн.

4. Маркетинг, реклама

Розробка сайту-візитки, де буде портфоліо з фото і контакти, обійдеться в 15 тис. грн. Також вкладемося в домен, хостинг і техпідтримку терміном на рік (5000 грн). А ще створимо профілі в соцмережах "Інстаграм", "Пінтерест", "Фейсбук" – тут просуваємо проект безкоштовно. І звичайно, надрукуємо візитки.

РАЗОМ: 20 тис. на старті і 2 тис. на місяць.

5. Окупність проекту

В кожному замовленні близько 70% фінансування буде йти на поточні витрати: оренда приміщення, техніки, дизайн-штучок; оплата праці артистів, офіціантів тощо. Виходячи з цього, можна оцінювати окупність event-агентства. При середній вартості проведення дитячого свята (розважальна програма з 2-3 артистами, святкова вечеря, торт і ін.) в 10-15 тис. грн агентству залишається десь 4500 грн. Якщо проводити по 3 таких заходи в тиждень, на місяць заробимо 54 тис. грн. Звідси мінусуємо поточні (36,7 тис. грн) і рекламні (2 тис.) витрати (всього 38,7 тис.) – залишається 15,3 тис. грн. З урахуванням стартових (100 тис. грн) і рекламних (20 тис.) витрат (всього 120 тис.), розуміємо: наш проект окупиться за 7-8 місяців. Залишаються ризики у вигляді низьких сезонів і валютних коливань, але їх можна мінімізувати залученням сімейної та бізнесової клієнтури, а також стягненням передоплати за послуги.

Шукайте власне покликання

Щоб домогтися успіху в організації заходів, експерти рекомендують сфокусуватися на певному напрямі, щоб стати в ньому професіоналом. "У цей бізнес, як правило, приходять з двох сфер – з самозайнятості та великих компаній. У першому випадку це можуть бути провідні заходів, які провели кілька свят і вже вважають, що доросли до створення event-агентства. У другому випадку мова йде про начальників культурних або освітніх відділів деяких корпорацій. У якийсь момент ці менеджери можуть звільнитися і піти на вільні хліби, тобто зайнятися організацією заходів – від тренінгів до ювілеїв", – уточнює Андрій Кривонос.

ВИБРАТИ ФОКУС. Говорячи про спеціалізацію в event-бізнесі, експерт також відзначає, що можна зайнятися або проектним менеджментом, або субподрядництвом. І цей вибір залежить від особистих якостей і сильних сторін підприємця. Так, якщо людина володіє високими комунікаційними навичками, їй пряма дорога в проектні менеджери або менеджери з продажу. "Така людина легко знаходить спільну мову з незнайомцями, тому може і нового клієнта знайти, і налагодити роботу з підрядниками, які займаються нішевими послугами – приготуванням страв, розвагами, установкою техніки тощо. І її завдання в event-бізнесі може фокусуватися на пошуку клієнтів і безпосередньо на організації заходів для цих замовників", – говорить Кривонос. Якщо ж товариськості підприємцю не вистачає, то йому можна звести спілкування з незнайомими людьми до мінімуму. І тут допоможе роль нішевого субпідрядника. "Це зручно тим, що субпідрядник може не продавати свої послуги самостійно. Наприклад, можна налагодити відносини з адміністраторами ресторанів, які при проведенні у них великих заходів будуть рекомендувати послуги продавця куль або квітів. Це взаємовигідна співпраця, адже субпідрядник отримує замовлення, а адміністратор – винагороду у вигляді відсотка", – коментує Кривонос.

Пам'ятаємо про просування і ризики

Успіху в event-бізнесі не досягти і без грамотного просування, кажуть учасники ринку. Тому важливо активно розповідати про своє агентстві в інтернеті. "Тут буде корисно створити сайт-візитку, сторінки в соцмережах. І, звичайно ж, потрібно гарне портфоліо з фото і відео", – говорить Кривонос. Але яким би розкрученим не був сайт агентства, це не допоможе створити прибутковий бізнес, якщо послуги неякісні. А все тому, що сарафанне радіо працює як в мінус, так і в плюс, тому його потрібно використовувати по повній програмі, вважає співвласник весільного агентства Олександра Дергоусова. "У будь-якому бізнесі потрібно вкладатися в рекламу – як на початку роботи, так і вже пропрацювавши на ринку. Справа в тому, що клієнти дізнаються про новий агентстві з особистих рекомендацій і з інтернету. Отже, корисно робити упор на ці канали просування, – радить Олександра. – Можна використовувати і нестандартні піар-ходи або акції, які покажуть масштаб можливостей агентства, але це не завжди дозволяє достукатися саме до цільової аудиторії. Хоча якщо є бажання зайнятися організацією великих міських свят, нестандартність – хороший старт". Також експерти кажуть, що просувати агентство можна через особисту презентацію на тусовках і в інтернеті. "Корисно бути учасником професійної тусовки, адже нові зустрічі та знайомства дозволяють підтримувати добрі зв'язки. А ще можна позиціонувати себе як експерта в конкретній галузі. Для цього можна завести відеоблог і знімати для нього корисне відео раз-два в тиждень – це підвищує впізнаваність", – каже Андрій Кривонос.

Але яким би ефективним не було просування event-агентства, пригальмувати бізнес можуть ризики. Йдеться, зокрема, про низькі сезони. "Наприклад, весілля в основному популярні влітку і восени. І для нівелювання цього ризику краще націлюватися на кілька варіантів приватних клієнтів. Наприклад, можна займатися не тільки організацією весіль, а й днів народжень або зустрічей однокласників", – рекомендує Кривонос. А Олександра Дергоусова нагадує про ризики у вигляді валютних коливань. "Оскільки кращі агентства можуть використовувати в своїй роботі кращі складові свята, іноді важко знайти потрібні деталі для декору або текстиль, і немає вибору, окрім як замовляти у підрядників за кордоном. Тут фактор коливання валют включається дуже активно, особливо це стосується масштабних урочистостей, підготовка до яких починається за кілька місяців до самої дати свята. Крім того, агентства можуть організовувати заходи за кордоном. Тому валютні ризики в нашому бізнесі потрібно враховувати обов'язково і мати невеликий фінансовий запас, щоб скорегувати валютні коливання, але вчасно і якісно провести захід".

Вчимося заробляти гроші

Event-бізнес – це подієвий маркетинг, тому тут завжди є і попит, і конкуренти. Так що, вибираючи нішу, потрібно розуміти, в яких саме святкових напрямках існує стабільний попит. "Event-бізнес ділиться на різні типи заходів. Є масові, фестивальна культура. Ще є приватні події – дні народження, вечірки, дитячі свята. Не можна забувати про MICE заходи – це коли компанія виїжджає за кордон, щоб провести конференцію, збори. А ще існують спортивні заходи, нішеві, наприклад зльоти байкерів, корпоративні тощо. І всі ці напрямки вимагають конкретних зв'язків, знань", – роз'яснює власниця освітнього проекту з event-заходів Advertising School Оксана Тюпа. За її словами, такий широкий вибір напрямків в подієвому маркетингу не говорить, що у всіх нішах добре працюється під час кризи. "Наприклад, зараз компанії як і раніше економлять на корпоративних заходах, але дуже популярні різні фестивалі, освітні тренінги, адже тут можна заробляти не тільки за рахунок спонсорських коштів, а й на продаж вхідних квитків. До слова, зараз в масових святах все частіше дохід можна отримати від послуг horeca. Йдеться про продаж місць під установку точок з продажу їжі, напоїв, сувенірів. Також можна отримувати відсоток від продажу алкоголю, кульок або лежаків, якщо це якісь пляжні заходи. Коли ж мова йде про масові дитячі свята, то актуальними будуть продаж місця для стрибків на батуті та можливість катати малюків на машинках або поні", – перераховує Оксана Тюпа.

ПОРІГ ВХОДЖЕННЯ. При цьому експерти попереджають, що фінансовий поріг входжень в event-бізнес різний. Так, приватні заходи на 10 осіб вимагають мінімуму знань і стартових витрат – умовно в 10-15 тис. грн. А ось загальноміські фестивалі, розраховані хоча б на тисячу осіб, можуть тягнути вже на десятки мільйонів гривень. "Так що краще починати з приватних свят, де першими клієнтами стануть друзі, колеги та родичі. А потім вже можна йти в більш масові і дорогі сектора event-бізнесу. Крім того, приватні заходи зручні тим, що не вимагають високих фінансових вливань. Грубо кажучи, на старті можна працювати в своїй квартирі і не орендувати офіс, все обладнання брати в субпідряд, а команду шукати на аутсорсингу. Але в міру розвитку бізнесу можна вже і розширюватися", – уточнює Тюпа.

КОМАНДА. Також в цьому бізнесі важливо, хто працює в event-агенції, адже процес організації заходу повинен бути відпрацьований як годинник, щоб все в підсумку пройшло гладко. Тому в event-бізнесі важливі досвід, напрацьовані контакти з підрядниками, розуміння процесів, вважає Олександра Дергоусова. Але ще не менш важливий і підбір грамотної команди. "Потрібно розуміти, що по ідеї, варто хедхантити професіоналів, але не факт, що вони з радістю змінять свою поточну посаду на роботу в починаючого івент-агентстві. Новачки в цьому плані набагато гнучкіше і за очікуваннями від проектів, і з фінансів. Тому можна навчати і вирощувати собі співробітників", – радить Дергоусова.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63356.89

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3061.42

Litecoin (LTC)

80.7

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти