Скільки коштує ремонт доріг в Україні і які траси покращать

Поліпшити стан доріг допоможе акциз з палива та плата за пересування вантажівок

Днями Кабмін виділив 14,2 млрд грн на ремонт українських доріг. "Це означає, що ми запускаємо процес ремонту доріг і виводимо техніку для їх ремонту", – уточнив прем'єр-міністр Арсеній Яценюк. За його словами, фінансування ремонтних робіт буде йти з держбюджету, іноземних кредитів, коштів місцевих рад. Це дозволить зайнятися відновленням дорожньої інфраструктури на Донбасі, а також привести в порядок траси у Львівській, Одеській, Харківській та інших областях. "Сегодня" дізналася, які саме дороги будуть ремонтувати в 2016 році і що входить до списку найбільш пріоритетних робіт (див. інфографіку).

777

Реклама

ПРОБЛЕМИ. Кабмін налаштований оптимістично, експерти ж – скептично. Аналітики вважають, що виділених грошей не вистачить на те, щоб дороги України стали значно кращими. Хоча цього разу сума більше, ніж в попередні роки. Так, всього на українські шляхи піде 14,2 млрд грн, з яких 6,5 млрд грн з бюджету. Для прикладу: минулого року зі скарбниці дали 4 млрд грн. Але, незважаючи на це, апетити влади далекі від можливостей, адже Мінінфраструктури (МІУ) затвердило до ремонту більше 200 ділянок і об'єктів на трасах країни. У їх числі ремонт старих і навіть будівництво нових автомостів, з/д переїздів, ямковий ремонт і повна заміна покриття на дорогах. Всього планується відремонтувати 1,7 тис. км дорожнього полотна (останні три роки ремонтникам вдавалося привести в порядок десь 100-600 км доріг щорічно). Але навіть якщо грошей і вистачить на заплановане, автомобілістам радуватися рано.

"Всього в Україні 170 тис. км доріг державного значення. І 10 років вони майже не ремонтувалися. Офіційний термін служби автодороги – 10-15 років. Це означає, що 10%, або 17 тис. км доріг потрібно капітально ремонтувати щороку. А середній ремонт треба робити раз в 5 років. Тобто щорічно такому ремонту повинні підлягати 34 тис. км полотна. Замість цього середній і капітальний ремонт займають в цьому році 1,7 тис. км. Це в кращому випадку 3% від потрібних обсягів. Для порівняння: в 2015-му було відремонтовано десь 300 км полотна", – пояснив нам голова департаменту автотранспорту та стратегічного розвитку автодоріг МІУ Роман Хміль.

ШЛЯХИ. Щоб дороги утримувалися нормально, щорічно на ремонт потрібно виділяти близько 50-100 млрд грн, кажуть в МІУ. І механізми для 100% фінансування у влади є. Так, у відомстві вважають за доцільне всі надходження від акцизу з палива (це 35-40 млрд грн на рік) направляти на ремонт доріг. "Зараз ці гроші спочатку надходять до загального фонду бюджету, а потім Мінфін їх перерозподіляє, і в підсумку кошти лише частково йдуть на ремонт доріг. Виправити ситуацію може законопроект "Про дорожній фонд" – всі ці надходження держава буде витрачати на дороги. Але документ поки що знаходиться в ВР", – уточнив Хміль. Також в МІУ хочуть ввести плату з вантажівок вагою більше 12 тонн. Якщо ініціативу реалізують, це дозволить поповнити держбюджет на 10-15 млрд грн на рік, які теж підуть на ремонт. "Це нормальна практика ЄС. Наприклад, якщо українська вантажівка їде через Угорщину, то в одну сторону він повинен заплатити 200 євро. Плюс дорожні збори – 100 євро. Тобто перевезення вантажу туди-назад коштує 600 євро. А у нас аналогічні збори – 20 євро", – говорить Хміль.

Реклама

На думку експерта, якщо ці зміни реалізують, можна буде капітально ремонтувати 17 тис. км доріг на рік: "І за 10 років привести всю дорожню мережу країни в прийнятний стан".

Дорожні реформи: контроль поліпшать, але ямковий ремонт залишать

Тим часом українці в мережі складають свій народний рейтинг поганих доріг України. Наприклад, в ці списки потрапили напрямки Кривий Ріг – Миколаїв, Кіровоград – Миколаїв, Кривий Ріг – Нікополь – Запоріжжя, Кривий Ріг – Кіровоград, Львів – Тернопіль. Згідно з планом ремонту на 2016 рік, деякі ділянки на цих напрямках дійсно можуть бути відремонтовані. Але водії побоюються, що якщо ділянкам пощастить, то довго дороги в хорошому стані не протримаються. "Весь їх ремонт, як завжди, зійде разом зі снігом або дощами. Іноді думаєш, що потрібно міняти легковик на бронетранспортер. Не дивно, що в регіонах водії часто перекривають дороги, вимагаючи ремонту", – скаржиться водій із Києва Наталія Зоріна.

Реклама

ЩО РОБИТИ. У міністерстві запевняють, що планують підвищити якість ремонту за рахунок незалежного аудиту, який хочуть запровадити в цьому році. "Тобто тепер "Укравтодор" не сам контролюватиме якість робіт за своїми ж замовленнями, адже впроваджують незалежний аудит. Для цього Світовий банк виділяє фінансування на два роки. Порядок техаудіт повинен бути затверджений в Кабміні. Пілотний проект буде у Волинській, Львівській, Івано-Франківській областях, а пізніше – по всій Україні", – сказав нам Хміль. Це означає, що залучені аудитори контролюватимуть ремонт при проектуванні, постачанні матеріалів. "Після ремонту в полотні свердлити керни, і тестові зразки досліджуються в лабораторії на забезпечення, наприклад, модуля пружності дороги. І якщо дорога зроблена неякісно, то підрядник повинен переробити по гарантії", – каже Хміль. Але без ямкового ремонту не обійтися, вважають експерти. "Автомобільні дороги, які ремонтуються у нас країні за кошти кредитів Світового банку та ЄБРР, мають відмінну якість. Обов'язковою умовою цих реконструкцій є проведення міжнародного тендеру, в яких беруть участь не тільки українські, а й іноземні компанії. Приміром, у нас вже будували дороги македонці, турки, британці. Тому доречно, щоб тендери були відкриті для іноземних компаній із застосуванням найсучасніших технологій і в разі фінансування проектів з держбюджету. Але для цього необхідні і значні обсяги замовлень таких робіт, тобто 14 млрд грн обіцяного ремонтного бюджету 2016 є критичним мінімумом", – говорить експерт в сфері транспорту Олександр Кава.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64306.31

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3158.64

Litecoin (LTC)

83.75

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти