Підвищення тарифів для промисловості послабить українську економіку. Про це заявили керівники парламентських комітетів, галузевих асоціацій та великих промислових підприємств, а також профільні експерти на парламентському круглому столі "Вплив тарифної політики на промисловість і економіку".
Серед основних загроз фахівці назвали:
- подорожчання газу для промисловості на 22%;
- підвищення вартості нестандартного приєднання до електромереж в кілька разів;
- очікуване збільшення тарифів на вантажні залізничні перевезення на 25%.
Голова Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк закликав запобігти друку постанови НКРЕКУ про шестикратне, за оцінками експертів, підвищення питомої вартості нестандартного приєднання до електромереж і забезпечити проведення НАБУ розслідування цієї махінації.
Парламентарій також наголосив, що підвищувати тарифи на вантажні залізничні перевезення на 25% сьогодні не можна. "Підвищення можливо не раніше ніж влітку і на значно менший відсоток. Повинен бути досягнутий компроміс з галузевими асоціаціями – металургами, гірниками, аграріями і т. д.", – Пояснив Галасюк.
Він також запропонував залучити Мінекономіки і Мінфін до діалогу і захисту інтересів промисловості. "Діяльність цих міністерств має ширші завдання, ніж впровадження ProZorro, приватизація або обслуговування співпраці з МВФ. Власна промисловість повинна стати найвищим пріоритетом не на словах, а на ділі", – вважає Галасюк.
"Діагноз ситуації дуже простий – це монополізм на ринках. Але і ліки дуже просте – конкуренція. Чим вище буде конкуренція, тим нижче будуть ціни, тим прозоріше будуть працювати ринки і тим краще нам жити і працювати", – переконаний перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Олександр Домбровський.
Тим часом, через незадовільну роботу "Укрзалізниці" (УЗ) гірничо-металургійний комплекс в другому півріччі 2016 роки вже зазнав збитків – недовиробив близько 3 млн тонн сталі. Про це повідомив президент АП "Укрметалургпром" Олександр Каленков.
За його словами, структура собівартості ж/д тарифу УЗ залишається непрозорою.
"Нам кажуть, що ставки низькі, а в презентаціях для європейських інвесторів вказується рентабельність вантажоперевезень на рівні 35 – 50%. Таким чином, використовуючи монопольне становище, залізниця субсидує пасажирські перевезення", – переконаний Каленков.
Він підкреслив, що в Україні тариф на транспортування газу вже вище, ніж тариф на газ в РФ.
У свою чергу, аграрії запропонували, включити до наглядової ради УЗ представників ключових галузей. Вагони ж для своїх вантажів в АПК готові будувати самостійно, за умови надання 30% знижки на тариф. Крім того, президент "Української зернової асоціації" Володимир Клименко нагадав про специфіку роботи сектора і зазначив, що підвищення тарифів до 1 липня є для представників галузі неприйнятним.
Питання ж підвищення вартості нестандартного приєднання до енергомереж – стосується будь-якого бізнесу – заявив глава Української асоціації відновлюваної енергетики, керівник сектора "Енергетика" Офісу ефективного регулювання Олексій Оржель: "Доступ до інфраструктури, створеної ще за радянських часів, має бути інвестиційною перевагою України. Фактично ж неадекватне рішення регулятора призводить до зупинки реформи енергетичної галузі".