Криворізький гірничо-металургійний комбінат "ArcelorMittal Кривий Ріг" (Дніпропетровська обл.) Відчуває значні труднощі з доставкою сировини і відправкою металопродукції через брак вагонів і низької якості обслуговування "Укрзалізницею", що негативно позначається на роботі підприємства і є причиною фінансових втрат як для комбінату, так і для держави.
Як повідомив генеральний директор "ArcelorMittal Кривий Ріг" Парамжіт Калон, незважаючи на укладений з "Укрзалізницею" прямий договір про обслуговування вантажів, підприємство не може доставити продукцію до портів через брак вагонів.
"Ми найбільший клієнт "Укрзалізниці", у нас є договір з "Укрзалізницею", але вони кажуть, що не мають вагонів. В той же час якісь дрібні приватні компанії та особи нам пропонують вагони з маржею 5-20%. Ми не працюємо з цими компаніями, ми працюємо з "УЗ", тим більше що вона заявила про плани придбання 7 тис. вагонів", – констатував гендиректор, додавши, що підприємство не має наміру створювати власний парк вагонів.
При цьому він припустив, що винуватцями ситуації з вагонами є місцеві підрозділи УЗ на рівні Кривого Рогу і Дніпра, які розподіляють рухомий склад. "Брак вагонів створює нам великі проблеми: за шість місяців 2016 року з вини УЗ ми недоотримали 217 млн грн, а держава втратила 45 млн грн! Але ми все ж сподіваємося, що проблеми УЗ будуть вирішені", – висловив надію Калон.
Топ-менеджер також повідомив, що через ситуацію на залізницях комбінат не має можливості повною мірою забезпечити себе сировинними матеріалами українського видобутку – вугіллям, коксом і вапняком.
"Якщо ми замовимо вапняк в Західній Україні, то немає впевненості, що "Укрзалізниця" доставить це нам. Ми змушені імпортувати сировину за вищими цінами, і держава втрачає на цьому. Зокрема, вапняк доводиться імпортувати з регіону Перської затоки, переважно з ОАЕ. Сподіваємося, що в 2017 році поставки української сировини на підприємство зростуть, і це буде краще і для українських громадян, для економіки країни", – зазначив Калон.
Відповідаючи на питання про плани "Укрзалізниці" підвищити тарифи на вантажні залізничні перевезення з 1 лютого 2017 року, гендиректор "ArcelorMittal Кривий Ріг" висловився проти такої ініціативи, особливо з урахуванням низької якості послуг. При цьому підприємство поки не прораховувало, наскільки зростуть витрати в разі підвищення тарифів.
Як повідомлялося, "Укрзалізниці" заклало в плані по капінвестиції підвищення в 2017 році тарифів на вантажоперевезення на 25%, на пасажирські перевезення – на 35%.
"ArcelorMittal Кривий Ріг" – найбільший виробник сталевого прокату в Україні. Спеціалізується на випуску довгомірного прокату, зокрема, арматури і катанки. ArcelorMittal володіє в Україні найбільшим гірничо-металургійним комбінатом "ArcelorMittal Кривий Ріг" і поряд малих компаній, зокрема, ПАТ "ArcelorMittal Берислав".