Коли українські автоперевізники поліпшать якість послуг

Нарікань на автобусні перевезення в Україні – маса

Іржавий автобус на лисих колесах, зламані сидіння, вікна, що не закриваються, та ще й водій, який курить в дорозі. За поїздку на автобусі по міжміському маршруту з пасажира беруть чималі гроші. Але піклуватися про його комфорт ніхто не збирається. Ще десять років тому перевезення були справою невигідною і клопіткою. Зараз за популярні маршрути перевізники змагаються на конкурсах.

Реклама

Але вигравши – забувають про обіцянку поліпшити якість послуг, що надаються, нарікаючи на дорогий бензин, погані дороги і низьку вартість проїзду. Але чому в сусідній Польщі виходить возити пасажирів за ті ж гроші, але з більшим комфортом?

Мирослав 8 років живе в Києві. До батьків у рідний Калуш їздить на автобусі. Сервісом перевезень, точніше – його відсутністю – незадоволений.

Реклама

Нарікань на автобусні перевезення в Україні – маса.

Реклама

Місто Київ. Автостанція біля центрального залізничного вокзалу.

"Події тижня" мали намір відправитися в Івано-Франківськ. Але плани довелося коригувати. З платформи, де зазвичай стоять автобуси на Прикарпатті, водії розвертають нас в касу.

Касир на відірваному папірці простягає записані від руки два номери телефону. Дзвонимо. Нам пропонують доїхати до Тернополя, а вже звідти – до Івано-Франківська.

Водій озвучує ціну поїздки – 220 гривень за брата.

В автобусі ніхто не поспішає хоча б гудзик розстебнути – занадто холодно. Вікна покрила паморозь. Але двері водій не закриває. І, не дивлячись на напис – "Не курити", підпалює цигарку прямо в салоні. Про мінімальний комфорт і мови не йде. Жорсткі сидіння зі строго вертикальними спинками гарантують муки в тривалій нічній поїздці.

Відстань трохи більше 400 кілометрів автобус подолав за 8 годин.

Відразу йдемо до каси. Нам щастить – через 20 хвилин відправляється автобус до Франківська.

Нормальним автобусом виявився бувалий. Про це – трохи пізніше.

Перш ніж поїхати – іду в туалет. Він знаходиться на вулиці. Платний.

На самому вокзалі о сьомій годині ранку ніде випити чаю або кави. Замерзнувши в одному автобусі, пересідаємо в інший.

Салон заповнений ледь на половину. Але варто було проїхати шлагбаум вокзалу, водій підхоплює попутника. І чим ближче ми під'їжджали до Івано-Франківська, тим більше мікроавтобус нагадував маршрутку в годину пік. Зупинявся часто в не передбачених маршрутом місцях, підбирав пасажирів без квитків, але гроші брав справно.

Хоч якимось комфортом цей автобус також не порадував: відстань між кріслами така, що навіть невеликі пасажири впиралися ногами в стінку переднього крісла. У народі такі маршрутки прозвали "Скотовозка".

В Івано-Франківську – на автобусні перевезення якого скаржився наш герой – купуємо квиток до Калуша. З касиром відбулася цікава розмова – наш автобус вирушав за територією вокзалу.

Купуємо квиток, підходимо до водія. Він не приховує невдоволення, що ми прийшли з квитком, а не з живими грошима. Більш того, виявилося, що ця маршрутка їде замість іншого перевізника. Договірняк?

Вже звична картина: в салоні прохолодно. І знову водій зупиняється де захоче, підбираючи попутників. Пасажири стоять – це пряме порушення закону "Про автомобільний транспорт". Ні квитків, ні відповідальності. Зате – повна кишеня грошей. Цікаво – скільки податків з них заплатить водій?

У Калуші кінцева зупинка виявилася казна-де. До вокзалу довелося добиратися на перекладних. Але тут нам знову щастить – потрібний нам автобус до Львова ось-ось відправиться. Однак тут пасажир, тобто я, проситься в туалет. Водій, зам'явшись, відмовляє. Але його колега погоджується мене провести. Стає ясно, чому будку показали не відразу – без протигазу сюди краще не входити.

Час збирати... гроші. Водій за провезення до Львова вимагає 60 гривень. Ми ж традиційно просимо видати квитки. Винахідливий водій вже через мить з'являється, простягаючи нам якісь квитки, що явно були у використанні. Один з них – датований вчорашнім числом. Та й з ціною не склалося. На одному вказано тариф трохи більше 79 гривень. На іншому – 73 з копійками. Магія!

Завчасно купивши квитки в інтернеті, зі Львова відразу їдемо в польський Люблін. Саме з сусідньої країни міністерство інфраструктури занадилося переманювати профільних фахівців. "Укрзалізницю" очолює Войцех Бальчун, "Укравтодором" завідує Славомир Новак. Тому, мовляв, що і залізниця в Польщі прибуткова, і автодороги – хороші. Що ж, перевіримо – як у них з автобусними перевезеннями?

По-перше сам автобус. Він А) чистий і Б) теплий. По-друге – водій. Він в уніформі, підкреслено ввічливий, всім пасажирам роздає комплімент від компанії-перевізника – по пляшці мінералки. Водіїв, до речі, двоє – як і належить на далекому рейсі. І випадкових попутників ми так і не побачили – хоч автобус був не повний.

Уже в самій Польщі заходимо на сайт популярного автобусного перевізника. Квиток з Варшави до Кракова можна купити за 9 злотих. Тобто близько 60-ти гривень. І це не акційна пропозиція, а звичайна ціна. Тобто перевізник зобов'язується відвезти вас на відстань 300 кілометрів за 5 годин. З вказаної суми будуть заплачені податки, а пасажир буде застрахован. Зручні крісла, в автобусі тепло. На маршруті – навіть всередині країни – працює туалет. Також є вай-фай.Самое час розібратися: а справедливу чи ціну платить пасажир за поїздку на українському автобусі? У Мінінфраструктури співпереживають перевізникам. Їх розцінки, мовляв, не від хорошого життя. Але стривайте! Зарплата водіїв в Польщі – вище, бензин коштує дорожче, та й обслуговування всієї інфраструктури – теж не копійчана справа. А якість? – Ви самі бачили. І коштує дешевше, ніж поїздка на вітчизняному іржавому ридвані по розбитому шляху. Чи захочуть самі українські автоперевізники виходити з комфортної тіні на поле чесної конкуренції – і боротися за клієнта якістю? Зустрічне питання – а навіщо? Вони і так непогано заробляють.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64293.75

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3135.52

Litecoin (LTC)

85.23

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти