Реформи Балчуна: що за рік змінилося в "Укрзалізниці"

Кабмін вирішить в найближчі тижні залишити або звільнити голову "Укрзалізниці" Войцеха Балчуна

Войцех Балчун очолив "Укрзалізницю" в травні минулого року. У себе на батьківщині поляк був успішним менеджером залізничної компанії PKP Cargo. Він не раз потрапляв в рейтинги найкращих топ-10 і топ-20 керівників Польщі. В Україні йому в управління дісталися зношений на 90% рухомий склад і корумпована система держкомпанії. До середини 2016- го через брак палива, комплектуючих, вагонів і гроше з/д компанія опинилася на межі зупинки. Кабінет міністрів пообіцяв виплатити Балчуну близько мільйона доларів за рік роботи, якщо той поставить держпідприємство на ноги (зарплата топ-менеджера становить 460 тисяч гривень на місяць, а ще передбачені бонуси за виконання плану). Голова "Укрзалізниці" першочерговим завданням позначив боротьбу з корупцією в компанії, модернізацію і план на найближчі роки. Сайт "Сегодня" дізнався, що змінилося на українських залізницях за рік керівництва польського менеджера.

Головні перемоги Балчуна

"Головне – нам вдалося зробити так, щоб "Укрзалізниця" не зупинилася". Так сказав про своє головне досягнення Войцех Балчун в інтерв'ю "Ліга. Бізнес". До успіхів він відніс початок оновлення поїздів і вагонів, а також розробку стратегії розвитку на п'ять років. До речі, останню так і не затвердили.

Реклама

"Компанія Ernst&Young за результатами фінансового аудиту в цьому році прибрала зі свого звіту пункт, в якому говорилося, що є ризик для продовження діяльності УЗ. Реальна оцінка аудитора була – невідомо, чи переживе фірма 2016 рік. Зараз вони прийшли до нас з усмішками і сказали, що УЗ знаходиться в хороших руках і виходить на прямий шлях, давайте цього не втратимо", – повідомив Балчун.

_93108432_107

Серед помітних досягнень Балчуна. Фото: zik.ua

Реклама

Серед досягнень голови "Укрзалізниці" експерти відзначають відкриття нових напрямків з Києва та Львова до польського Перемишля, з Ковеля – в Холм, а також нових маршрутів по Україні. Крім того, з/д компанія вперше за багато років почала міняти постільну білизну, рушники і матраци в пасажирських вагонах.

З 2016-му "Укрзалізниця" трохи, але все ж почала оновлювати парк. Так, в минулому році держкомпанія збільшила кількість вантажних вагонів на більш ніж 1 тис. І замовила 21 пасажирський вагон. Для порівняння: в 2015-му не закуплено жодного вагона.

"В цілому на залізниці пройшло багато позитивних змін. "Укрзалізниця" вперше за багато років відкривала нові сполучення. Наприклад, запущений потяг Київ – Ізмаїл. Вперше в історії жителі південної Бессарабії отримали сполучення з Києвом та іншими регіонами країни. Також з'явився маршрут Київ – Солотвино – раніше жителі східного Закарпаття не могли без пересадок їздити до столиці. Більш того, туристи з інших регіонів отримали можливість на прямому поїзді їздити на курорт Шаян і Долину нарцисів. Запущені поїзда "Інтерсіті" Київ – Кривий Ріг, Київ – Кіровоград, Київ – Миколаїв і Київ – Херсон. Плюс відкриті нові пасажирські маршрути Київ – Львів – Перемишль і Ковель – Ягодин – Хелм. Вперше в історії "Укрзалізниці" не було дефіциту квитків в період літніх перевезень і різдвяно-новорічних свят. Стартувала закупівля нових пасажирських і вантажних вагонів. Також "Укрзалізниця" почала втілювати проекти з електрифікації залізниць", – зазначає екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава.

Реклама

Невдачі і провали

Нова стратегія держкомпанії так і не затверджена, а робота залізниць якісно змінилася, відзначає директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. Крім того, "Укрзалізниця" провалила програму інвестування в основні активи – в 2016-му з 20 млрд гривень освоєно тільки 60%.

До того ж, в 2016-му держкомпанія планувала направити на інвестиції 11,2 млрд грн. Але за фактом освоєно 6,9 млрд. На передодні приходу Балчуна "Укрзалізниця" проіндексувала тарифи на вантажні перевезення – це принесло ще більше 6 млрд гривень додаткових доходів. При наявності фінансів чиновник не скористався можливістю задіяти їх ефективно.

8-2011

"Укрзалізниця" в 2016 році купила 1 тис. вантажних вагонів. Фото: hamiko.fi

"У цьому році ситуація взагалі критична, оскільки в закладених 22 млрд гривень за перший квартал виконали тільки 1,3 млрд. А це – основний момент роботи "Укрзалізниці", який повинен суттєво підняти конкурентоспроможність компанії. Позитивних результатів не так багато – це відкриття нових напрямків на Польщу. Можна відзначити виділення стратегічного запасу палива. Але це – точкові перемоги. Все інше – зі знаком мінус", – прокоментував Сергій Вовк.

Балчун так і не зміг знайти спільну мову з міністром інфраструктури. Володимир Омелян звинувачує голову "Укрзалізниці" у відсутності прогресу в боротьбі з корупцією і наполягає на його звільненні. Через конфлікт Кабмін підпорядкував "Укрзалізницю" Мінекономрозвитку. Володимир Шульмейстр, Директор програми "Інфраструктура майбутнього" аналітичного центру "Український інститут майбутнього", вважає, що Войцех Балчун не займався ні боротьбою з корупцією, ні співпрацею з заводами, що призвело до великого зносу вагонів і локомотивів.

156230

90% рухомого складу "Укрзалізниці" зношені. Фото: bigmir.net

"У "Укрзалізниці" 47 великих заводів і депо. У минулому році вони були взагалі без роботи. Через це восени 2016-го виник великий дефіцит вагонів для перевезення пшениці і руди. Постраждали багато підприємств, у яких зірвалися контракти. До того ж почався дефіцит локомотивів – більше 90% парку зношено. Цього року ситуація загостриться. У найближчі п'ять років потрібно замінити 500 локомотивів. Нічого не зроблено по тарифам. Йдуть розмови про підвищення тарифу, але потрібно міняти саму його структуру. Як була корупція із закупівлею палива, так і залишилася. У цих сфер х Балчун нічого не зробив. Якщо говорити про перемоги поляка, то я бачу дві – відремонтований ескалатор на київському вокзалі і запущені нові напрямки в Польщу", – сказав Володимир Шульмейстр.

Зараз "Укрзалізниця" ризикує провалити задекларовані плани по оновленню вагонів на 2017 рік. Із запланованих на рік 9000 вантажних вагонів за чотири місяці побудували тільки 252. Держкомпанія так і не перейшла на формульні контракти із закупівлі дизпалива. За рік Балчун теж вирішив проблем вантажного сполучення з Маріуполем. У березні після модернізації "Укрзалізниця" заявила, що пропускна здатність ділянки між Запоріжжям і Маріуполем збільшилася до 23 вантажних і чотирьох пасажирських поїздів на добу, проте реально проходять 16-17 вантажних поїздів, що призводить до зниження продуктивності підприємств регіону.

Однак реформувати "Укрзалізницю" за рік неможливо – українські залізниці за величиною – шості в Європі і 12-ті в світі, зазначає Олександр Кава. Тим більше, багато що залежить від уряду. До слова, 5 червня контракт уряду з Войцехом Балчуном завершився. У найближчі тижні вже колишній глава "Укрзалізниці" має відзвітувати перед Кабміном за результатами своєї роботи. Після цього уряд прийме рішення про подальшу роботу Балчуна в Україні.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,20
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,16
51,05
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66766.95

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3234.15

Litecoin (LTC)

85.14

Ripple (XRP)

0.55

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти