Регіональні аеропорти: коли з обласних центрів України можна буде облетіти весь світ

Злітні смуги місцевих аеродромів вкрилися тріщинами і поросли бур'яном. Уряд хоче повернути всі авіавузли державі і вкласти в них 8,6 млрд грн

В Україні в кожному обласному центрі є аеропорт. Їх побудували ще в 40-60-х роках минулого століття. Держава модернізувала тільки п'ять з них під Євро-2012: Львівський, Харківський, київські "Бориспіль" і "Жуляни" і вже зруйнований Донецький аеропорт. Решта допрацьовують свій ресурс і потребують капітального ремонту.

Регіональні аеропорти не розвиваються через застаріле законодавство, неграмотне управління і брак грошей, вважають експерти. За оцінками уряду, на відновлення аеропортів потрібно 8,6 млрд грн. До 2023 року Кабінет міністрів планує відродити і передати Міністерству інфраструктури всі повітряні ворота країни. Сайт "Сегодня" дізнався, в якому стані українські аеропорти і що зміниться через п'ять років.

На межі придатності

Запорізький аеропорт капітально не оновлювався з моменту спорудження (з 1965 року). Стіни будівлі місцями почорніли від вогкості, а фарба облупилася. Пожовклі скла вікон закрили строкатими рекламними банерами турфірм. Так виглядає більшість регіональних авіавузлів країни. Всього в Україні 22 пасажирських аеропорти і тільки 15 з них пройшли сертифікацію.

"Регіональні аеропорти не відповідають вимогам авіакомпаній і пасажирів. Аеропорти працюють на межі підтримки своєї придатності, – розповідає директор аеропорту "Запоріжжя" Віктор Біскупський. – Ніхто не займається аеровузлами 25 років. Тільки п'ять аеровокзалів відбудували до Євро-2012: у Харкові, Львові, два в Києві та Донецький
"

Реклама

Регіональні аеропорти не відповідають вимогам авіакомпаній і пасажирів . Аеропорти працюють на межі підтримки своєї придатності , – розповідає директор аеропорту " Запоріжжя " Віктор Біскупський . – Ніхто не займається аеровузлами 25 років.

Злітну смугу Запорізького аеропорту в березні довелося закрити на ремонт . Останній раз її реконструювали в 1982 році. Відновлення смуги обійдеться в 30 млн грн . Цього вистачить на два – три роки , потім покриття зруйнується , визнає Біскупський .

aero

За версією асоціації "Аеропорти України" в 2015-му аеропортом року визнаний Запорізький. Фото: ztv.zp.ua

Передача аеропортів у комунальну власність призвела до їх руйнування , вважає експерт з транспорту Офісу ефективного регулювання DRDO Сергій Хижняк . Місцева влада не вміє управляти аеровузлами , пояснює аналітик . А грошей на розвиток аеропортів в обласних і міських бюджетах немає .

Реклама

" За 25 років виявилося , що ні обласна , ні міська влада управляти аеропортами не здатні . Десь немає грошей , десь досвіду управління . А аеропорти потроху руйнуються . Тепер в аеродроми потрібні величезні інвестиції . Більшість смуг і терміналів потрібно відбудовувати " , – коментує Хижняк .

При цьому "Бориспіль " , " Жуляни " , дніпропетровський , львівський , запорізький , одеський та харківський аеропорти займають 98 % в структурі авіаперевезень країни . Решта аеродромів приймають по одному – два регулярних рейсів на тиждень або тільки чартери . Миколаївський і Хмельницький і зовсім не функціонують.

"Бориспіль " , " Жуляни " , дніпропетровський , львівський , запорізький , одеський та харківський аеропорти займають 98 % в структурі авіаперевезень країни . Решта аеродромів приймають по одному – два регулярних рейсів на тиждень або тільки чартери . Миколаївський і Хмельницький і зовсім не функціонують.

За останній час є і позитивні зміни – в 2016 році місцева влада відремонтувала будівлю Вінницького аеропорту . Це дозволило збільшити пасажиропотік з 9800 осіб до 29 500. А в цьому році відремонтували аеровузол в Чернівцях . З міського бюджету Запоріжжя виділили 180 млн грн на будівництво нового терміналу . Однак швидко модернізувати аеропорт в місті не можуть через складні процедур и, передбачені чинним законодавством .

Реклама

" 50 % нашої енергії йде не на вирішення конкретних завдань , а рішення бюрократичних питань з погодження будівництва нового терміналу " , – скаржиться директор Запорізького аеропорту .

Що заважає розвиватись аеропортам

Велика територія, транзитний потенціал, порівняно велике населення – стимул для розвитку аеропортів. Однак на одному потенціалі авіаринок не збудувати, вважає президент Міжнародних авіаліній України Юрій Мірошников. У країні тільки два аеропорти без інфраструктурних обмежень – "Бориспіль" і Львів. Решта відстають в якості та кількості злітно-посадкових смуг, авіаційного обладнання та в обслуговуванні пасажирів. Українським аеропортам заважає розвиватися застаріле законодавство – доходи авіавузла обмежуються кількістю прийнятих рейсів. У розвинених країнах аеропорти заробляють за рахунок неавіаційних послуг.

Україні один проект розвитку змінює інший . Пора вже переходити до затверджених стратегій , на які зможе орієнтуватися бізнес . Законодавча система унеможливлює неавіаційні доходи аеропортів . В Україні доходи аеропорту залежать не від кількості пасажирів , а від кількості рейсів . Це змушує рухатися аеропорти по шляху минулого століття : отримувати основні доходи за рахунок авіакомпаній – це шлях в нік уди . Такий підхід не стимулює виконувати більше рейсів і привозити більше пасажирів , – ділиться Юрій Мірошников.

В Україні один проект розвитку змінює інший . Пора вже переходити до затверджених стратегій , на які зможе орієнтуватися бізнес . Законодавча система унеможливлює неавіаційні доходи аеропортів . В Україні доходи аеропорту залежать не від кількості пасажирів , а від кількості рейсів . Це змушує рухатися аеропорти по шляху минулого століття : отримувати основні доходи за рахунок авіакомпаній – це шлях в нік уди . Такий підхід не стимулює виконувати більше рейсів і привозити більше пасажирів , – ділиться Юрій Мірошников.

Так , площами державного аеропорту " Бориспіль " розпоряджається Фонд держмайна . Він становить договору з підприємцями , які розміщуються в аеропорту . Тому " Бориспіль " в цьому році почне процес переходу від держпідприємства до відкритого акціонерного товариства . Це дозволить аеропорту створювати інвестиційні проекти , укладати договори концесії . Також держпідприємство зможе самостійно укладати договори оренди з іншими підприємствами , створювати спільні підприємства .

75929464

В 2013 році в Хмельницькому аеропорту місцева влада за 981 тис . грн відремонтувала злітно – посадкову смугу . Після ремонту жоден літак не може приземлитися на шосе через ями і вибоїни . Тепер на відновлення авіавузла потрібно 45-50 млн грн . Фото : www.panoramio.com , Андрій Горлевський

"Аеропорт має тільки один договір – договір на комунальні послуги. Пасажири до нас звертаються зі скаргами на сервіс, а у нас немає механізмів щось прибрати, додати або поліпшити. Авіаційні доходи аеропорту ростуть, а неавіаційні залишаються на одному рівні. І це не прив'язано до пасажиропотоку. Тому у "Борисполя" великий штат людей – чотири тисячі. Ефективне управління дозволило б отримувати неавіаційні доходи. Ми змогли б знизити ставку авіаційного збору і збільшити доходи підприємства за рахунок сервісу. Зараз аеропорт робить все сам і не може взаємодіяти з ринком", – розповідає заступник генерального директора аеропорту Євген Дихне.

За держпрограмою розвитку аеропортів уряд поверне аеровузли країни державі. Зараз більшість з них належить міськрадам або обласній владі. Керувати ними буде Міністерство інфраструктури. До 2023 року Кабмін сподівається збільшити пасажиропотік з нинішніх 12,9 млн осіб на рік до 24,3 млн. Держава інвестує в аеропорти 8,6 млрд грн. Кабмін хоче збільшити прибуток від неавіаційних доходів авіавузла на 40% і залучити в Україну більше лоукостерів. Однак в документі не вказали інструменти досягнення перерахованих цілей. Хоч програма працює вже рік, гендиректор Запорізького аеропорту скаржиться, що грошей як не виділяли з держбюджету, так і не виділяють.

" Запорізький аеропорт з 2012 року належить місту . До цього від держави ми не отримували ні копійки . Зараз за рахунок міськбюджету ми відновили пасажирський термінал і ремонтуємо злітно – посадкову смугу . У планах побудувати новий аеропорт . Ті програми розвитку аеропортів , які приймалися раніше , ніколи не працювали . Сьогоднішня програма теж не працює " , – розповідає Віктор Біскупський .

Аеропорти не вміють працювати з авіакомпаніями

У березні ірландський лоукостер Ryanair – найбільша бюджетна авіакомпанія в Європі – анонсував з осені польоти до Львова та Києва . Львів пішов на умови перевізника . У той же час авіакомпанія і " Бориспіль " довго не могли домовитися . Гендиректор аеропорту Павло Рябікін заявив , що в Ryanair пред'являє занадто великі запити і запропонував їм літати з вантажного аеропорту в Гостомелі . За його словами , лоукостер хотів літати в " Бориспіль " за заниженими тарифами .

" Аеропорту Бориспіль було б легше обслуговувати лоукост – перевізників на базі аеропорту в Гостомелі , а хаб розвивати в Борисполі , ніж намагатися поєднати хабову стратегію і тактику залучення лоукост – перевізників в одному аеропорту " , – додав Рябікін .

Так , аеродром Гостомель має одну злітно – посадковою смугою довжиною 3500 метрів . Він може приймати найбільший літак світі Ан – 225 " Мрія " , і використовується як база для літаків ДП " Антонов " .

<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content"><br />
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div><br />
</div> | Фото: Юрій Кузнєцов
<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-large" dir="ltr"><span id="result_box" class="short_text" lang="uk"><span>Регіональні</span> <span>аеропорти</span> <span>України</span></span></div>
</div>
/ Фото: Юрій Кузнєцов
1/18

"Мета аеропортів – позбутися від Ryanair , а не привернути . Від цього відштовхуються всі заяви і пропозиції . Була б мета привернути – знайшли б , як з'єднати стратегію хаба і лоукостерів . Є інші термінали , є різні умови, - прокоментувавАндрій Гук , партнер юридичної компанії з авіаправа "Анте".

Проте 26 квітня міністр інфраструктури запевнив , що лоукостер літатиме і з " Борисполя " : " Вчора успішно пройшли переговори в Белфасті . Ryanair полетить з аеропортів " Бориспіль " і Львів з вересня 2017 року" .

Цікаво , що комісія Державіаслужби на засіданні 28 квітня ухвалила заявки Міжнародних авіаліній України на отримання прав на польоти з Києва до Стокгольма – Скавста , Манчестера і Ейндховена . По цих же маршрутах ірландський лоу – кост Ryanair має намір запустити польоти в кінці жовтня , повідомляє видання Avianews.

Схожа ситуація і з регіональними аеропортами. Сергій Хижняк пояснює: комунальні аеровузли не знають, що потрібно авіакомпаніям. Авіаперевізники не мають ні уявлення про аеропорти в областях, ні інформації про авіаринок країни. На деяких сайтах регіональних аеропортів немає англомовної версії. В Ужгородського взагалі немає сайту. А на сайті Херсонського аеровузла англійська мова з'явилася тільки після звернення турецької авіакомпанії Turkish Airlines.

"Після анексії Криму ми перебазувалися в Херсон. Тоді у аеропорту не було навіть англомовної версії сайту. Авіакомпанія фактично інвестує в місто і як волонтер просуває Херсон в Туреччині. Після нас в місто почало літати МАУ. Але як корпорації нам важливі доходи. В Україні багато обмежень, які змушують інвестора сумніватися, оскільки не розуміють, які в країні умови і конкуренція", – поділився Дінчер Саіджі, генеральний директор представництва Turkish Airlines в Києві.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64069.11

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3134.18

Litecoin (LTC)

84.66

Ripple (XRP)

0.54

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти