Українці через бідність змінюють авто на потяги і літаки

Обсяги авіаперевезень зросли на чверть, а "автомобілістів" – впали на 12%

Українці при міжміських поїздках воліють більше часу провести в дорозі, але заощадити гроші. Такий висновок зробили експерти "Сегодня", порівнявши статдані Держслужби статистики про пасажирські перевезення за останній рік.

ЩО ЗМІНИЛОСЯ. Як видно з інфографіки, в першому півріччі 2016 року, порівняно з аналогічним періодом 2015 року, зріс пасажирообіг (число пасажирів, помножене на відстань поїздок) на залізниці і знизився при перевезеннях автотранспортом. При цьому пасажиропотік (кількість перевезених пасажирів) на "залізниці" залишився таким же, як і рік тому, а при автобусних перевезеннях впав на 16%. Майже на чверть стало більше авіапасажирів, причому рахунок йде на мільйони людей: рік тому було перевезено 2,7 млн чол., зараз 3,3 млн. І як і раніше, незважаючи на обіцянки Мінінфраструктури розвивати водний транспорт, він займає частки відсотка в загальному обсязі перевезень, хоча невелике зростання є.

Реклама

По клику – большое изображение.

ШИНИ І "ЗАЛІЗЯКИ". Цифри Держстату не дивують експертів, адже криза серйозно скорегувала можливості людей щодо оплати поїздок. Плюс подорожчав бензин, що поступово підняло ціни на автобусні квитки майже на третину. Це збільшило навантаження на залізницю, оскільки вона, як і раніше, є найдешевшим видом транспорту в розрахунку на кілометр пробігу, а для пенсіонерів та пільговиків електрички безкоштовні, каже президент Украналітцентру Олександр Охріменко. "Якщо раніше люди їхали з глибинки до облцентру прямим автобусом, то тепер вони їдуть до найближчого полустанку і сідають на електричку. Виходить довше, але в рази дешевше", – роз'яснив Охріменко.

З іншого боку, на думку експерта з транспорту Олександра Кави, зросла частка нелегальних автоперевізників: "Під час кризи все більше гравців ринку йде в тінь, не платить податки і не подає статистику".

Реклама

Що стосується "залізяк", то, за словами Кави, збільшення пасажирообороту пов'язано з запуском нових маршрутів, завдяки яким люди їдуть на поїзді далі, ніж раніше, без пересадок на автотранспорт. "Йде активне сполучення в напрямку Івано-Франківська та зони зіткнення з непідконтрольними ділянками Донецької та Луганської областей", – зазначає Кава. Охріменко каже, що пасажиропотік був би ще меншим, якби не переселенці з Донбасу. Ці люди змушені багато разів їздити туди-назад, щоб перевезти речі або наглядати за своїми будинками і майном.

АВІАЦІЯ. Зростання пасажиропотоку Кава пояснює активізацією транзиту, адже зарубіжні компанії активно використовують аеропорт "Бориспіль" для пересадки іноземців. "Громадяни України через зниження доходів літають менше, для багатьох це дороге задоволення", – говорить Кава. А ось експерт авіаринку Сергій Хижняк зазначив, що за перші півроку 2016 року наші авіакомпанії перевезли 3,3 млн чол., за липень ще 900 тис., що на 23% більше, ніж 2015-го. "Зростання пов'язане з розвитком міжнародних трансферних перевезень і збільшенням чартерної програми до Туреччини", – вважає Хижняк. За його словами, чартерний ринок України в першому півріччі становив 860 тис. пасажирів, 70% з них чартери до Туреччини.

МІСЬКТРАНСПОРТ. Падіння перевезень в трамваях, метро, тролейбусах можна назвати об'єктивним, кажуть експерти, адже немає нормального обліку. "Коректний облік в метро і в швидкісному трамваї. Все інше – цифри, прив'язані до обсягу дотацій з місцевих бюджетів підприємствам міськтранспорту. Похибка може бути пов'язана з тим, що не завжди кондуктори або водії дають квитки, тому не варто звертати увагу на статзміни в межах 2-3%", – роз'яснив Кава.

Реклама

ПРОГНОЗ. Експерти вважають, що до кінця року серйозних змін в динаміці пасажиропотоку не буде. Збережеться зростання на "залізниці", оскільки запустять нові маршрути. "Наприклад, потяг "Київ-Ізмаїл", який дозволить пасажирам з Південної Бессарабії, це 600 тис. чол., без пересадок їздити до інших регіонів країни. Поліпшать статистику та інші нові маршрути, які плануються в напрямку Карпат", – вважає Кава. А ось авіаційна статистика, говорить експерт, залишиться на нинішньому рівні, тому що збільшення флоту поки що не планується.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63467.98

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3053.73

Litecoin (LTC)

81.18

Ripple (XRP)

0.51

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти