Наступного року "Укрзалізниця" може підняти тарифи на 25%. Про це повідомляє видання МінПром, посилаючись на проект фінансового плану державного монополіста "Укрзалізниця" на 2017 рік, який зараз на розгляді Кабінету Міністрів України.
Найбільше заплатять вітчизняні експортери – від цієї категорії вантажів залізниця планує зібрати на 30,4% більше доходів, ніж минулого року.
"Також залізниця планує збільшити витрати на підрядні організації з 600 млн грн до 1,4 млрд грн., тобто більш ніж в 2,3 разу", – пише видання, нагадуючи, що компанія має в своєму розпорядженні 270 тис. співробітників і масу підприємств.
Документ дозволяє дійти висновків, що "Укрзалізниця" втрачає колосальні кошти на закупівлі дизельного палива.
"В середньому поточного року УЗ закуповувала дизпаливо по 16,75 тис. грн/тонну, що на 2,5 тис. грн вище за ціну закупівлі великими гравцями на ринку ДП. На наступний рік запропонована ціна в 18,1 тис. грн/тонну , що, на думку експертів паливного ринку, перевищуватиме оптові ціни приблизно на півтори тисячі гривень", – йдеться в матеріалі.
Відмінною рисою фінансового плану "Укрзалізниці" на 2017 рік, за інформацією журналістів, є видаткова частина: "Наприклад, під виглядом капітального будівництва на залізниці до фінплану вписана будівля двох житлових будинків на загальну суму в 90 млн грн, а зростання адміністративних витрат наступного року заплановано майже в двократному рівні – на 95,4%".
У статті також зазначається, що на практиці підвищення тарифів для українських виробників ризикує обернутися не тільки зниженням інвестиційних можливостей українських промисловців, але навіть зупинкою виробництва підприємств, що балансують на гежі рентабельності.