В Україні з'являться перші платні дороги: де і коли

Платні траси почнуть будувати після зміни закону про концесію

Платні дороги існують в більшій частині європейських країн і в сусідніх Білорусі, Росії та Молдові. У деяких країнах проїзд безкоштовний для легкових автомобілів з місцевими номерами, але платний для іноземців і вантажівок. В Україні кажуть про будівництво концесійних доріг з 1999 року. За обіцянками нинішнього глави "Укравтодору", перші платні дороги в країні почнуть будувати з 2018-го. Сайт "Сегодня" розібрався, де і на яких умовах побудують перші концесійні траси в Україні.

Де з'являться платні дороги

Реклама

Концесійні дороги будують приватні компанії, потім 30-50 років утримують їх і збирають з автомобілістів плату за проїзд. Перевага платної траси в тому, що вона якісніша і коротша від безкоштовної, і швидкість руху по ній вища. При цьому такі автобани – альтернатива існуючим дорогам.

У травні 2015 року "Укравтодор" оголосив конкурс на будівництво першої в Україні концесійної дороги Львів – Краковець. Але вже у вересні 2015-го конкурсні заявки двох претендентів відхилили через невідповідність критеріям. Цю дорогу обіцяють побудувати ще з 1999 року.

За останньою заявою в.о. глави "Укравтодору" Славоміра Новака, перші платні дороги з'являться між Києвом і Білою Церквою, а також між Краковці та Львовом, а будувати їх почнуть з 2018 року. Саме на цих ділянках достатній потік автомобілів, який зацікавить інвесторів, вважають у відомстві. При цьому відрізок дороги від польського кордону в майбутньому увійде в трансєвропейський коридор між портами Гданська і Одеси GО Highway.

Реклама

glava-ukravtodora-anonsiroval-platnie-avtomagistrali

Фото: "Укравтодор"

"Як показує світовий досвід, концесіонерам цікаві дороги із середнім трафіком не менше 18-20 тисяч автомобілів за добу. Найкраще під цей критерій підходить проект з'єднання Львова з кордоном Польщі, тобто проект Львів-Краковець. Крім того, на мою думку, може бути цікавий приватним інвесторам проект будівництва нового автобану між Білою Церквою і Києвом. тут можна побудувати нову платну концесійну дорогу, а діюча траса буде її безкоштовною альтернативою. Також можуть бути цікаві концесіонерам деякі ділянки окружної дороги навколо Києва ", – заявив РБК Славомір Новак.

Реклама

Вартість користування платною дорогою в Україні називати ще рано. Зараз навіть не проводяться конкурси на будівництво платних автобанів. В Австрії, наприклад, плата за користування дорогою на 10 днів коштує 8,9 євро. У Болгарії – вісім євро протягом семи днів, в Молдові – чотири євро.

Однак буму платних доріг в Україні чекати не варто, оскільки в країні невелика інтенсивність руху по дорогах, кажуть експерти. Як розповів "Сегодня" радник голови "Укравтодору" Олександр Кава, в Україні платні дороги будуть вигідні тільки на під'їздах до великих міст.

"Якихось масштабних проектів, наприклад, автобанів через всю країну на умовах концесії, у нас приватні інвестори не будуватимуть. І причини тут досить об'єктивні: низька щільність населення країни і низька купівельна спроможність. Високий трафік є тільки на під'їздах до міст-мільйонників . Максимум по країні зараз можна сформувати портфель з п'яти реальних проектів, не більше ", – каже Кава.

Будувати платні дороги заважає закон

Нинішній закон про концесію не гарантує інвестору окупність вкладень. Будівельнику платної дороги потрібна впевненість, що по трасі буде їздити як мінімум 18 тисяч автомобілів. Інакше компанія буде зазнавати збитків. За словами Олександра Кави, новий проект закону вже готовий, депутатам залишилося за нього проголосувати, а потім можна вести переговори з приватними компаніями.

"Уже підготовлений проект змін до закону про концесію на автомобільні дороги. Нинішнє законодавство не приваблює потенційних інвесторів і не дозволяє окупити вкладення в подібні проекти. Як показує досвід країн Європи, в таких договорах держава повинна давати гарантію трафіку. Без них жоден інвестор вкладати в проекти концесійних доріг не буде ", – зазначив Кава.

У проекті закону про концесію вводиться поняття гарантії. Держава гарантуватиме виділення під будівництво дороги землі. А компанія зобов'язується побудувати на цій ділянці автобан. Відповідно до законопроекту, уряд гарантуватиме компанії, що потік автомобілів на дорозі буде на рівні, який забезпечить прибутковість проекту. Якщо потрібного трафіку не буде, держбюджету доведеться компенсувати збитки. Платною трасою певний період, років 30-50, буде володіти тільки компанія-будівельник. Потім дорога перейде державі.

"Якщо трафіку буде недостатньо, держава повинна компенсувати інвестору різницю між доходами і рівнем, який інвестор зміг зібрати за рахунок потоку на дорозі. Це працює в усіх європейських країнах, які втілили проекти на умовах концесії. Розмір компенсації буде вказуватися в договорі між урядом і концесіонером ", – додає Олександр Кава.

  

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63410.47

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3120.72

Litecoin (LTC)

83.05

Ripple (XRP)

0.52

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти