Популярна на сьогодні інтернет-торгівля не гарантує, що покупець отримає товар належної якості. Також сумнівно, що невідповідну покупку обміняють. Журналісти "Сегодня" розбиралися, як не купити "кота в мішку".
Ганна Сергієнко показує сукню, яку купила через соціальну мережу. Колір товару повинен був бути бірюзовим, а виявився салатовим. До того ж якість сукні залишає бажати кращого – обіцяли інший матеріал. Відрізняється навіть фасон. Але після 100%-вої оплати продавці відмовилися виходити на зв'язок.
"Коли я вже почала телефонувати, то не брали трубку. Злякалися поганих відгуків в соцмережі, тому взагалі пішли звідти", – розповідає Ганна.
У Союзі споживачів попереджають – торгівля на так званих "блошиних ринках" в соцмережах ніяк не регулюється законом, тому і продавців ні до чого не зобов'язує. "Є величезна ймовірність обману, якщо ви купуєте техніку або одяг – якщо ви гроші висилаєте наперед продавцеві", – зазначає виконавчий директор Союзу Максим Несмеянов.
Водночас у великих інтернет-магазинах покупку можна повернути або обміняти протягом 14 днів. Але приймають далеко не всі.
"Виняток становлять товари, наприклад, зі слідами носіння, коли видно, що товар вже перебував у використанні, клієнт його поносив і відверто видно сліди від носіння. У такому випадку ми можемо відмовити в прийнятті товару", – розповідає директор з обслуговування клієнтів в інтернет-магазин одягу Наталя Назарчук.
Олесь Гарджук теж зіткнувся з проблемами. Він замовив в інтернеті мобільний телефон, за який віддав 6,5 тисячі гривень. Через тиждень виявилося, що річ бракована. "Кнопка, якою блокуєш телефон, виявилася просто дуже м'якою. Коли я розмовляв по телефону, постійно його вимикав. Було і багато інших багів – сенсор погано працював і камера не завжди включалася", – розповідає Олесь.
Але гроші Гарджук все ж повернув – негативний відгук на сайті магазину розпалив скандал. Побоюючись за репутацію, гроші повернув особисто господар.