У занепокоєння є позитивна сторона – вчені

Занепокоєння не завжди є руйнівним. У нього є мотиваційні переваги, а іноді воно діє як емоційна "подушка безпеки"

Турбуватися і переживати корисно. У своїй новій статті професор психології з Каліфорнійського університету Кейт Суїні стверджує, що у занепокоєння є інша, позитивна сторона. Незважаючи на свою негативну репутацію, занепокоєння не завжди є руйнівним. У нього є і мотиваційні переваги, а іноді воно діє як емоційна "подушка безпеки", пише likar.info


У своїй останній статті Суїні розкриває роль занепокоєння в мотиваційному, профілактичному і захисному поводженні і пояснює, як воно допомагає нам уникати неприємних ситуацій. Суїні вважає, що занепокоєння пов'язане з одужанням після травматичних подій, адаптований підготовкою і плануванням, а також відновленням після депресії. Більш того, люди, які часто відчувають сильне занепокоєння, часто краще виконують поставлені завдання (в школі або на робочому місці), шукають і знаходять більше інформації у відповідь на стресові події і краще справляються з вирішенням багатьох проблем.

Реклама


Занепокоєння як мотиватор


Вчені вивчили мотиваційну силу занепокоєння і виявили її зв'язок з профілактичним здоровим поведінкою, наприклад, з використанням ременів безпеки. В одному з досліджень було доведено, що саме почуття занепокоєння щодо можливого раку шкіри спонукає людей користуватися сонцезахисними кремами. Це ж занепокоєння змушує людей обстежуватися в лікарнях, контролювати стан здоров'я і регулярно проходити мамографію.

Є приклади більш тонкого взаємозв'язку між занепокоєнням і превентивною поведінкою. Жінки, які повідомляють про помірний неспокій, в порівнянні з жінками, які відчувають відносно низький або високий рівень занепокоєння, частіше роблять скрининги на рак. Схоже, що занадто сильне або слабке занепокоєння може перешкодити мотивації, в той час як помірне, навпаки, мотивує, що не вганяючи людини в ступор.

Існує три пояснення мотивуючого ефекту занепокоєння:

 
- Занепокоєння служить сигналом того, що ситуація серйозна і вимагає дій. Люди використовують свої емоції як джерело інформації при винесенні суджень і рішень;

 
- Турбота про стресори (факторі, який викликає стрес) утримує стрес на передньому плані свідомості і спонукає людей до дії;

 
- Неприємне відчуття неспокою спонукає людей знаходити способи його зменшення.
Навіть якщо зусилля щодо запобігання небажаних результатів не приносять користі, занепокоєння може підштовхнути до активних дій з пошуку "плану Б" в разі поганих новин.


Занепокоєння як "подушка безпеки"

Реклама


Занепокоєння, виконуючи роль емоційного орієнтира, може виявитися корисним і для емоційного стану. На тлі занепокоєння будь-яке інше почуття виглядає більш контрастним. Іншими словами, задоволення, яке отримує від хорошого досвіду, посилюється, якщо йому передує поганий досвід.

Якщо почуття занепокоєння про майбутнє результаті досить сильне і неприємне, емоційний відгук на результат, який ви в кінцевому рахунку відчуєте, буде здаватися вам більш приємним в порівнянні з попереднім, тривожним станом.

Дослідження Суїні підтверджує роль занепокоєння як "емоційної подушки безпеки". Оскільки люди готуються до гіршого, вони песимістично дивляться на ситуацію, щоб пом'якшити потенційне розчарування, що, в підсумку, може посилити захоплення чи радість, якщо все вийде добре. Таким чином, і радісна, і тривожна людина отримує емоційний виграш після того, як ситуація вже вирішилася.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти