Вчені знайшли спосіб лікування сліпоти

Вчені використовували модифіковану форму вітаміну А, щоб ініціювати механізм перезавантаження і знову запустити протеїни, необхідні для людського зору

Світлочутливі пігменти, які знаходять у всіх, від бактерій до хребетних, можна за допомогою біомеханічних маніпуляцій перезавантажити і тим самим відновити людям зір, – передає "Популярная Механика".

У дослідженні, опублікованому в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, вчені використовували модифіковану форму вітаміну А, щоб ініціювати механізм перезавантаження і знову запустити протеїни, необхідні для людського зору. Наміченим протеїном був світлочутливий родопсин, який належить до сімейства протеїнів, що знаходяться в клітинних мембранах і передають зовнішній сигнал у внутрішню клітинну систему. Відкриття дає нові можливості для створення модифікованих сітківок, які будуть покращувати зір.

Відкриття поглиблюється в біохімію зору, в тому, чому хімічна конфігурація сітківки важлива для сприйняття світла людини. Люди бачать за допомогою вкрай чутливого протеїну, родопсину, які прикріплюється до ретинальних молекул для сприйняття світла. Фотони світла входять в око і поглинаються ретинально-родопсиновим комплексом, активуючи каскад низхідних сигналів, які і складають зір. Особливо важливо, що сітківка чекає світло в одній хімічній конфігурації, а після поглинання переходить в іншу під назвою повністю-транс-ретиналь. Але ця трансформація однонаправлена, і щоб повернути сітківку в першу конфігурацію необхідно безліч спеціалізованих протеїнів. Успадковані мутації в будь-якому з них можуть викликати дегенеративні захворювання сітківки. Дослідники, які хочуть вилікувати подібні хвороби, повинні або виправити, або обійти змінені протеїни.

Дослідники відкрили самообновлювальний механізм в коров'ячому родопсині, який надзвичайно схожий на людський. Вони використовували очищені протеїни в лабораторії, щоб показати, як їх модифікована сітківка зв'язується з коров'ячим родопсином, успішно активує людські протеїни при потраплянні світла, а після передачі сигналу за допомогою тільки термальної енергії повільно повертається до неактивної форми, яка може бути повторно реактивована фотонами. Відкриття передбачає, що молекули сітківки зі специфічною хімічною структурою можуть стимулювати родопсин, необхідний для людського зору, а значить, мутовані протеїни можна обійти і повернути людям зір.