Інтерв'ю із засновником STARTUP UKRAINE Ганною Петровою: "З ідеєю треба швидше рухатися. Хто перший, того і тапки"

Підприємець розповіла, з чого треба починати свою справу і як не помилитися

Ганна Петрова, засновник проектів STARTUP UKRAINE, KYIV WORKING І SELFMADE WOMAN, допомагає молодим підприємцям розробити концепцію і запустити свій бізнес. Серед випускників школи такі компанії як Мигдаль кава-рум. Ресторан Любовь-Морковь, My25 lucky shoes, Leaf нижню білизну, barber shop Tom Gun в Одесі, Morza тощо. Cегодня.ua поговорив з молодою, харизматичною бізнесвумен з обкладинки Forbes про те, з чого треба розпочинати свою справу і як не помилитися. Крім того, Ганна поділилася результатами свого дослідження – в яких сегментах варто замислюватися про власні проекти.

- Через Ваш проект StartUp Ukraine пройшло чимало людей, і Ви, напевно, можете дати свою оцінку – чи є такі типажі, які категорично не можуть займатися підприємництвом? Як зрозуміти людині, чи здатна і готова вона до цього?

Реклама

- Будь-яке підприємництво розпочинається з ідеї. Насамперед важлива творчість: любиш творити, щось вигадувати, – розвивай свої ідеї. Водночас треба відповісти собі на запитання "Що я люблю робити?" І подивитися на себе – "Чи роблю це я?". Своя справа має приносити задоволення. Другий дуже важливий фактор для підприємця – вміння організовувати. Згадайте, що ви організовували в школі, в дитинстві, в інституті, на роботі. І задайте собі запитання "Подобається чи не подобається мені організовувати?". Третій фактор підприємництва – готовність йти на ризик. Запитайте у себе "Чи готовий я ризикувати?" У власному бізнесі самому потрібно заробляти гроші, оплачувати рахунки, зарплати тощо. Це три основні чинники: придумувати, організовувати і готовність ризикувати.

petrova3

- Якщо я ствердно відповіла, наприклад, на два запитання з трьох, що може бути наступним кроком на шляху до власного бізнесу?

Реклама

- Найлегше – подумати про відповісти на запитання "Які мої мрії і з чим вони пов'язані між собою?" Я вірю в те, що бізнес повинен бути з душею. Душа – це твої мрії. Нам даються сили для того, щоб здійснити їх. Треба сісти і виписати свої мрії. Далі можна все дуже круто з'єднувати. Наприклад, що я люблю робити, що у мене добре виходить і мої мрії. Потім дивитися, як це можна пов'язати. Бізнес можна створити з себе: ви щось вмієте добре робити, відкриваєте своє агентство з надання послуг. У нас, в українців, чомусь є відчуття, що бізнес – це щось величезне – пароплави, заводи. Ні. Проводити майстер-класи, робити щось власноруч і продавати в Instagram або Facebook – це вже маленький бізнес, підприємництво. Але перш ніж щось розпочинати, дуже важливо проаналізувати ринок – що вже є, хто конкуренти, які ніші вільні. Дуже важливо не боятися конкурентів. Типові помилки на старті – не проаналізували, погнали робити, провалилися, або занадто проаналізували і взагалі не запустилися.

Перші кроки, як тільки з'являється ідея, потрібно зробити протягом 24 годин. З будь-якою ідеєю, мрією або метою приходить енергія, щоб її реалізувати. Якщо ми в собі це закопуємо, енергія пропадає. І потім дуже складно її повернути. І так, якщо звернутися до покрокової інструкції – спочатку відповіли на запитання "Які мої таланти, що я вмію робити добре і що у мене легко виходить?", далі пишемо свої мрії, дивимося, що на тлі цих мрій, з чим їх можна з'єднати, потім заходимо до Інтернету і вивчаємо ринок, що є тут, що за кордоном, хто конкуренти. Наприклад, проаналізувавши мінуси конкурентів, можна зробити їх своїми плюсами.

Далі дуже важливо вибрати свою нішу. Не просто "Ми робимо меблі" або "Ми створюємо одяг", а саме "Що робимо". Якщо, наприклад, це сукні, то які, для кого. Якщо це меблі, то які – з деревини чи сталі. Краще створювати нішу, ніж вбудовуватися. Є дуже хороша книга, яку раджу прочитати – "Стратегія блакитного океану", автори Кім Чан і Рене Моборн з Інституту Стратегії Блакитного Океану і європейської бізнес-школи INSEAD. У ній добре розказано про те, що краще створювати попит на продукцію і нішу на ринку, свій "блакитний океан", ніж конкурувати з великою кількістю гравців в "червоному океані". Там ще немає нікого – можна навіть ринок з нуля створювати. Наприклад, як ми з нуля створювали неформальне навчання, коворкінг – це все були "блакитні" ніші, в яких нікого до нас не було. Але це дуже великий ризик, тому що на самому початку ти не знаєш, треба це комусь чи ні. Якщо складно собі на це запитання відповісти, можна задати його людям. Є гіпотеза, що це комусь треба. Зробити анкету на 10 питань, які хвилюють, і опитувати людей. Чим більше вибірка, тим точніше буде картина. Це теж важливо. Звичайно, Стів Джобс не питав у людей, чи користуватимуться вони iPhone, але не всі придумують такі продукти, як він. Дуже важливо зрозуміти, що ваш бізнес повинен вирішувати якусь проблему або закривати потреба. Якщо ви не вирішуєте проблему – ваш продукт нікому не потрібен.

Реклама

Порада від Ганни Петрової:

Дуже важливо записувати свої ідеї на папері, тому що вони відлітають. А друге, – почати вивчати питання в Інтернеті і обговорювати свою ідею. Не бійтеся, що її вкрадуть. З ідеєю можна ходити дуже довго, але треба швидше рухатися. Хто перший, того і тапки.

Повернемося знову до покрокової інструкції. Важливо робити те, що ви любите. Друге – прогнозувати ринок. Далі – придумати сам продукт, вибрати свою нішу. Ідея – це одне, але головне продукт. А в продукті необхідно розуміти цільову аудиторію, визначитися з ціною, де продаватиметься – онлайн чи офлайн. Провести анкетування, якщо є можливість – опитати людей і в живу задати питання, важливо почути відповіді, але висновки зробити самому. Тому що вони можуть сказати "Нам цей продукт не потрібен" – і все. Пам'ятайте про Стіва Джобса. Далі – зробити мінімальний прототип вашого продукту, почати його просувати і продавати в Інтернеті. На цьому етапі треба подивитися на реакцію людей і їх сприйняття продукту. Наприклад, як роблять передзамовлення. Продукту ще немає, але передзамовлення вже працює. Зараз багато в світі так роблять – починають продажу завчасно. Наприклад, окуляри Octopus – їх ще не було, але Facebook вже купив їх за мільярд доларів. У чому помилка тих, хто відразу запускають виробництво – люди вкладають всі свої заощадження, всі гроші, які у них є, але потім не виходить. А так можна вкласти мінімум і перевірити, чи треба це споживачам.

Дуже важливо вибрати свою нішу. Не просто "Ми робимо меблі" або "Ми створюємо одяг", а саме "Що робимо". Якщо, наприклад, це сукні, то які, для кого. Якщо це меблі, то які – з деревини чи сталі. Краще створювати нішу, ніж вбудовуватися.

- Розкажіть, будь ласка, про найпоширеніші помилки початку підприємницького шляху?

- Перша помилка початківців підприємців в тому, що вони не аналізують ринок і конкурентів, відразу вкладають гроші з упевненістю: "До нас повинні прийти!" Чи не продумують, як розповісти про себе і як клієнт їх знайде. Часто не розуміють, що таке цільова аудиторія, хто їх клієнт. Немає стратегії виходу на ринок. "Ми для всіх" – це про що? Різна комунікація для різних цільових. І найбільша проблема – майже не рахують гроші. Не рахують бюджет для старту, а потім не рахують прибутки. Реально є люди, які взагалі не знають свої цифри. І ще, на жаль, зараз дуже багато хто не розуміє механіку і інструменти продажів в Інтернеті. Через це і популярні всякі інфобізнесмени. А без Інтернету зараз нікуди, повинні бути сторінки в Facebook, Instagram і сайт. Якщо у тебе немає сайту, можна сказати, тебе немає.

- Чи є складнощі з тим, щоб зареєструватися і на якому етапі це треба робити?

- Можна 2-3 місяці пробувати і дивитися як пішло, щоб потім не треба було закривати. Як тільки з'являються офіційні платежі, краще реєструватися.

- У своєму блозі Ви підняли дуже цікаву тему, що всі схожі між собою. Люди мислять дуже шаблонно. Наскільки тактика повторювати чийсь бізнес правильна?

- Можна повторювати. Залежить від наповненості і насиченості ринку.

Рекомендації від Ганни Петрової – що почитати:

Річард Бах – "Людина на ім'я Джонатан" і Паоло Коельо "Алхімік". Наша книга про українські стартапи. Там покрокова інструкція з 10 етапів, які треба пройти, щоб запустити свій бізнес.

petrova4

- На Ваш погляд, які ніші у нас не сильно заповнені?

- Я вважаю, що потрібно розвивати три ніші. У мене є концепція – створення унікальної торговельної пропозиції (УТП) для країни. Я бачу це в трьох напрямках як мінімум, крім ІТ і аутсорс. Перше – це продукти харчування та агро. У цьому сегменті можливе створення і розвиток своїх торгових марок. Другий напрямок – це мануфактура. Наприклад, виробництво меблів, гончарних виробів. Але цей напрям дуже повільно розвивається. Складно вивести на рівень, щоб не робити своїми руками. Хоча я знаю хлопців, які власноруч роблять вази, світильники, меблі, постіль. І третій напрямок – це модна індустрія. Не просто фешн-дизайн, а саме розвиток легкої промисловості, створення одягу. Це завжди користуватиметься попитом. Зараз ми бачимо зростання, коли з'являється дуже багато українських брендів. Однак є дуже велика проблема – якість. Крім того, треба щось робити з доступом до тканини. На сьогодні є дві точки, де всі купують сировину. І хтось шиє сукні з нього, хтось – труси, хтось – штани. Це велика проблема. Крім того, є проблема з кадрами. Знайти хорошу швачку складно. Аналогічно з їжею. Їстимуть завжди. Ресторани розвиватимуться. Втім, важливо, якщо відкривати кав'ярню, робити її якісною, з класною кавою, з якимось концептом, а не просто робити "віконце" типу це кав'ярня. Проблема нашої food-індустрії така, що якщо у нас популярні бургери, всі роблять бургери, якщо у нас популярна локшина, всі роблять локшину. Якщо у нас популярні суші, піца – всі відкривають кафе, де готують піцу і суші. Як тільки створюється тренд, наші люди відразу роблять одне і те ж.

- Виходячи з Вашого досвіду, яка кількість стартапів успішні, а скільки провалюються?

- Я думаю, що виходить у 20-30% стартаперів. Є різні чинники. Не завжди фактори закриття або непочатку, або не вийшло. Є й інші. Зрозумів, що не його – повернувся до корпоративного світу. Народила дитину, вийшла заміж, стало нецікаво. У мене був приклад, коли людина продала свою частку в карколомному проекті, тому що їй стало нецікаво. Хтось повертався, хтось їхав до іншої країни й там не запускався – такі приклади теж є. Закривалися в основному проекти, які пов'язані з їжею. Які були помилки? Ти можеш говорити людині "Не роби так", але вона все одно робить вибір. У нас був приклад, що не треба брати відразу кухню, почніть вдома. По-перше, вони втратили час на пошуки кухні. По-друге, коли знайшли, все інвестиції пішли на її оренду, коли спочатку готували нещасних 2-3 замовлення. А могли спокійно робити це вдома – і все було б добре. Це було помилкою. І інша помилка – не те місце. Наприклад, біля розвиваючого центру. Відкрили не там, де велика кількість дітей потрібного віку.

- Хто зараз приходить з бажанням відкрити свій бізнес?

- Переважно це люди від 27-ми до 40-ка. Є і дорослі – 50-60 років, але їх менше. В основному це люди віком 27-35, у яких вже є менеджерський досвід або вони десь працювали. Особливо є така категорія людей, які досягли певної стелі в кар'єрі і розуміють, що там вже все знають і їм не цікаві аналогічні посади в інших компаніях. Вони хочуть щось своє. І ще один дуже цікавий тип підприємців, зі своєю місією, які хочуть змінити країну. Хтось хоче в охороні здоров'я щось поміняти, хтось – в культурі харчування, хтось відкриває музичні школи і хоче модернізувати систему навчання музиці дітей. Це дуже сильно – приходять люди, які не просто хочуть робити проект, бізнес, а ті, хто бажає створювати, відкривати щось нове, змінювати.

Довідка

Ганна Петрова – підприємець, засновниця освітнього центру для бізнесменів StartUP Ukraine, бізнес-аналітик, засновниця ряду проектів, спрямованих на саморозвиток. Впровадила формат коворкінг в Україні, створивши KyivWorking:

- Ознайомила Україну з форматом коворкінгу, відкривши KyivWorking;
- Розвиває жінок в співтоваристві Selfmade Woman;
- Заснувала конференцію для підприємців Enterpreholic !;
- Керує центром підприємництва Startup Ukraine;
- В 28 років потрапила на обкладинку Forbes 30 до 30.

kzo_8694-684x1024

"Моя місія – допомога людям!"

Ганна визначилася зі своєю місією. Це допомога людям. Вона допомагає їм знайти себе і своє призначення, розпочати свій бізнес і позбутися внутрішніх ворогів, які живуть в кожному: лінь, страх і невпевненість.

Діяльність:

2007-2008 р. – бізнес-аналітик в компанії Deloitte;
2009 р. заснувала політичну школу "Покоління 2020.UA";
2009 г. – відкрила івент-агенство P.S. events
2012 р. працювала в Сisco;
2012 р. заснувала StartUP Ukraine – перший освітній центр підприємництва в Україні, де вчать створювати бізнес з нуля;
2013 р. заснувала бізнес-табір Made in Ukraine;
2014 р. заснувала Proud Fondation – платформу для підтримки культурної спадщини України;
2014 р. заснувала Selfmade Woman Community – спільноту для розвитку жінок.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Допомога під час війни
Більше новин
Love is...💙💛
Подорожуй Україною
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
Кулінарний майстер-клас
Що приготувати?
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярності
Наші спортсмени в Instagram
1
Василь Ломаченко Василь Ломаченко
2157К
2
Олександр Усик Олександр Усик
1698К
3
Олександр Зінченко Олександр Зінченко
1660К
4
Андрій Шевченко Андрій Шевченко
1150К
5
Володимир Кличко Володимир Кличко
1021К
6
Еліна Світоліна Еліна Світоліна
871К
7
Андрій Лунін Андрій Лунін
658К
8
Віталій Кличко Віталій Кличко
515К
9
Дар'я Білодід Дар'я Білодід
496К
10
Юлія Герасимова Юлія Герасимова
449К
У кого найбільший прогрес
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
52,81
27,61
55,40
53,40
54,40
26,89
56,40
54,40
53,79
28,62
56,49
55,02
54,97
27,76
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,56
51,08
26,95
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

61272.13

Binance Coin (BNB)

534.06

Dogecoin (DOGE)

0.15

Litecoin (LTC)

80.17

Theta (THETA)

1.99

Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Love is... 💙💛
За що ми любимо Вінницю
Водонапірна вежа

Водонапірна вежа

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники з вишнею

Вареники з вишнею

Double-decker

Double-decker

Готель «Савой»

Готель «Савой»

Вiдвiдати мiсто після перемоги

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти