Особливості та новинки в метро Києва та світу: без туалетів та магазинів на станціях, зате з новою гілкою на Троєщину

4 Лютого 2017, 10:00

<p style="text-align: justify;"><span id="result_box" lang="uk"><span>Станція</span> <span>"</span><span>Золоті</span> <span>ворота</span><span>"</span><span>.</span> <span>Побудована</span> <span>в 1989 році</span> <span>в</span> <span>вишуканому</span>
Станція "Золоті ворота". Побудована в 1989 році в вишуканому

Влада Києва обіцяє побудувати через три роки дві нові станції метро на зеленій гілці – "Проспект Правди" і "Мостицька" на Виноградарі. Всього ж в столиці діє три лінії метро (52 станції). "Сегодня" вирішила дізнатися, які новинки планують впровадити в нашій підземці і що цікавого вже діє в інших метро світу.

На жаль, але порівнювати наше метро з іншими столицями можна лише скромно. Наприклад, метро Лондона має 11 ліній і 270 станцій, метро Нью-Йорка – 24 лінії і 468 станцій, метро Парижа – 16 ліній і 303 станції, метро Шанхаю 14 ліній (5 в процесі будівництва) і 350 станцій. Однак Київ може похвалитися станцією "Золоті ворота", яка увійшла в список 20 найкрасивіших станцій світу, і "Арсенальною", яка вважається найглибшою в світі – 105,5 м.

"До метро-гігантів, якими керують приватні компанії, нам, звичайно ж, ще далеко. У тамтешніх підземках проїзд дуже дорогий. Приватні компанії, щоб залучити пасажирів вкладають величезні кошти у впровадження різних новинок. А київське метро вважається найдешевшим по вартості проїзду в світі. Ми нічим не гірші, ніж метрополітен Мінська або Будапешта. Звичайно ж, ми мріємо про безпілотні поїзди, інтерактивну навігацію на станціях та інші цікаві фішки, які впроваджуються в інших метрополітенах світу, але до цього нам ще дуже далеко", – розповідає "Сегодня" радник начальника КП "Київський метрополітен" Наталія Макогон.

Не слід забувати, київський метрополітен – комунальне підприємство, і його робота, а також впровадження нових технологій безпосередньо залежать від рішень Київради та різних структур КМДА.

"Зараз для київського метро глобальна реформа і план – будівництво метро на Виноградар і початок робіт зі зведення четвертої гілки метро на Троєщину. У співпраці з громадською організацією "Агенти змин" у нас з'явилася нова карта метро і навігація, ми розробили систему інформування на моніторах в вагонах метро. Впроваджуємо систему безконтактної оплати проїзду і до кінця року хочемо відмовитися від жетонів, запровадити єдиний квиток", – додає
Макогон.

ВІРТУАЛЬНІ МАГАЗИНИ НА ПЕРОНАХ МЕТРО

Метро Сеула (Південна Корея) рясніє новаціями. Тут підземка складається з 9 ліній і 311 станцій. Нові технології корейці впроваджують постійно. Безконтактний розрахунок за проїзд уже давно став нормою. У холах станцій діють зручні автомати з продажу проїзних. А не так давно з'явилася новинка: віртуальний магазин на пероні однієї зі станцій. Плоскі картинки продуктів зображені на стінці. Там вказана їх ціна і QR-код, прочитавши який за допомогою мобільного, користувач може замовити продукти, оплатити їх і отримати покупку по приїзді додому. Місцеві жителі активно користуються новинкою, оскільки живуть в скаженому ритмі мегаполісу, і часу для походу по магазинах не вистачає. У київській підземці говорять, що про сеульську новинку чули.

"Це інвестиційний проект приватної продуктової компанії. Відповідно, якщо з'явиться інвестор, ми теж готові розглянути варіант установки такого магазину", - повідомили нам в столичному метрополітені. Втім, в сеульському метро особливості простіше, наприклад, місця для літніх людей, інвалідів та вагітних жінок там помічені спецзнаками, і їх не займають пасажири навіть в годину пік.

new_image8_93

Магазин на пероні. За допомогою телефону замовляють продукти.

ПОЇЗДИ ПІДЗЕМКИ ХОДЯТЬ БЕЗ МАШИНІСТІВ

У багатьох містах світу поїзди метро їздять без машиністів в кабіні, таку новацію запровадили в підземках Копенгагена, Нюрнберга, Мілана, Парижа, Лондона. Але одним з кращих вважається безпілотний метрополітен в Дубаї (відкритий був в 2009 році). Дві лінії метро в цьому місті проходять виключно над землею, на естакадах і повністю автоматизовані, машиністів тут спочатку немає. Відсутність кабіни дозволяє пасажирам дубайського метро милуватися красивими видами і панорамами мегаполісу під час їзди – вони сідають на сидіння прямо біля вітрового скла вагона. Люди бачать те, що раніше могла бачити тільки людина, керуюча поїздом. Втім, в деяких метрополітенах машиністи їздять тільки для відкриття і закриття дверей, а також на випадок НП. Такі поїзди є в Барселоні, Пекіні, Сінгапурі. На автопілоті ходять потяги і на одній з ліній санкт-петербурзького метро. У київському метро поки про таку інновацію лише мріють.

"Потяги без машиністів працюють далеко не в багатьох підземках світу і вимагають абсолютно іншого технічного оснащення і, відповідно, дуже великих фінансових витрат. Але нам би дуже хотілося переобладнати наше метро до такого рівня", - повідомили "Сегодня" у столичній підземці.

new_image7_119

Без машиніста. Пасажири можуть милуватися краєвидами.

ЗРУЧНА НАВІГАЦІЯ ПІД ЗЕМЛЕЮ

У розвинених країнах кількість станцій метро досягає декількох сотень, і заблукати в такий підземці можуть навіть корінні жителі. У багатьох метрополітенах є свої схеми навігації, але багато  з них далекі від досконалості. Але в метро Нью-Йорка встановили 90 зручних інтерактивних автоматів на станціях. За їх допомогою пасажири можуть скласти для себе зручний маршрут в підземці. Автомати видають інформацію про історію кожної станції, про найближчі до них кафе, ресторани, музеї і держустанови. Це дуже корисно для туристів і необхідно було б для Києва, який в травні прийме Євробачення.

Про інтерактивні карти в київському метро поки не йдеться. Пасажири задовольняються наклеєними на вікна вагонів картами з назвами станцій. А в вагонах метро нещодавно оновили інформацію на моніторах, які практично не працювали і належать приватній рекламній компанії. Тепер на синій гілці на них можна побачити інформацію, до якої станції наближається поїзд (назва українською та англійською мовами), плюс пересадки на інші гілки метро, аеропорти, Центральний залізничний вокзал, автовокзали, міську електричку і швидкісний трамвай. Найближчим часом так само запрацюють монітори на синій гілці, а пізніше і на зеленій.

new_image6_134

Інтерактив. Вибираємо маршрут.

ДВЕРІ-ЕКРАНИ ВІД САМОВБИВЦЬ

Заради безпеки пасажирів в підземках встановлюють прозорі огорожі на перонах, які не дають можливості стрибнути на рейки самогубцям. Спеціальні двері-екрани развігаются тільки в тому місці, де повинні відкритися двері вагона для проходу пасажирів. У метро Сінгапуру двері-екрани на перонах виконують функцію не тільки захисної огорожі, а й запобігають витоку прохолодного повітря в тунель, підтримуючи зручну температуру на платформах. А в підземці Токіо такі огорожі встановлені вздовж перону, висотою вище пояса людини середнього зросту. Тобто якщо самогубець захоче перестрибнути, то це помітить охорона на камерах спостереження. Також в підземці російського Санкт-Петербурга (вважається найглибшим у світі) почали встановлювати такі конструкції зі скла. На жаль, але у київської підземки на це немає грошей.

"Установка такого обладнання дуже дорога і не завжди виправдана. Скляні огорожі використовуються в основному в азіатських метрополітенах, де швидкість руху поїздів значно вище, як і показник спроб суїциду. Зараз у нас в роботі інвестпроект, який передбачає монтаж відеоспостереження на станціях і в вагонах. також ми закликаємо пасажирів дотримуватися правил поведінки в метро", - кажуть у київській підземці.

new_image4_204

Метро Токіо. Огорожа рятує від раптових суїцидників.

new_image5_163

Санкт-Петербург. Встановлюють скляне огородження.

ТУАЛЕТИ В МЕТРО, ВЖЕ НЕ МРІЯ

Назвати туалет інновацією в метро язик якось не повертається – вони є в багатьох метрополітенах світу. Наприклад, у величезному метро Парижа вони відкриті для всіх бажаючих, адже поїздка займає багато часу, і людям потрібно справляти свої потреби. Відкривати клозети в метро намагаються навіть в підземці Росії. На станції московського метро "Проспект Миру" два роки тому відкрили безкоштовний туалет поруч з платформою. Правда, простояв він там недовго і нібито порушував гігієнічні норми, його демонтували, а влада Білокам'яної заявила, що краще обладнати туалети в підземних переходах біля станцій. У столицях східних країн, Токіо і Сеулі, безкоштовні туалети давно працюють в підземці, і там їх постійно тримають в чистоті. У київському метро кажуть, що технічно встановити туалети на станціях складно.

"У дуже небагатьох метрополітенах світу є така послуга. В контексті Києва за всіма параметрами (безпека, доступність, час реалізації проекту, витрати) набагато вигідніше обладнати наземну мережу клозетів. На підтримку такого проекту кияни віддали більше 10 000 голосів, підтримавши відповідну петицію. І коли їх відкриють, повинна вирішувати Київрада", - повідомили нам в метрополітені.

new_image3_251

Метро Сеула. Туалет - ось він!

ВАГОНИ МЕТРО, ЯКІ ДИВУЮТЬ

Борючись з сірістю в вагонах метро, у багатьох країнах світу їх прикрашають веселими картинками, портретами місцевих знаменитостей і фотографіями тварин. Київське метро теж потихеньку позбавляється від сірості. "Ми проводимо багато соціальних проектів, щоб поїздка для пасажира була не тільки швидкою і зручною, але і цікавою. У нас на лініях курсує 3 арт-поїзди, а також вагон квітів. Всередині одного з поїздів розміщені барвисті постери з цитатами відомих людей. На станції "Золоті ворота" регулярно проходять виставки. Великий проект тематичної фотовиставки був на станції "Олімпійська". на станціях "Політехнічний інститут" та "Золоті ворота" працює буккросинг – люди активно обмінюються книжками. Коли потеплішає, знову будемо запрошувати в mini metro loft ( зустрічі дискусійного клубу) на станції "Дніпро" ", – повідомили нам в київському метрополітені.

new_image11_49

Пекін. Вагон прикрашений картинами на тему історії Китаю.

new_image9_66

Амстердам. Вагон метро прикрашений ніжною підводною тематикою.

new_image2_295

Чикаго. Для пасажирів обладнаний незвичайний вагон з лісом.

new_image_308

Київ. Один з трьох поїздів, який розфарбували зовні.

Ви зараз переглядаєте новину "Особливості та новинки в метро Києва та світу: без туалетів та магазинів на станціях, зате з новою гілкою на Троєщину". Інші Цікаві історії дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Олександр Марущак

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Комментарi

залишилось символів: 1000 Правила коментування