I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

На що впливає вибір першого місця роботи

І як телеведучий починав з Діда Мороза, а стиліст – з базару

Рекрутери і HR – експерти часто нарікають : молодь тепер надовго зависає в пошуках свого трудового шляху , хоче отримати все відразу на самому старті кар'єри . Амбіції – це зовсім непогано , проте , як показує досвід багатьох успішних людей , починати з самих чорноробів низів зовсім не соромно . Навіть навпаки : попрацювавши місяць -другий вантажником / посудомийником , людина набуває неоціненного життєвого досвіду і нерідко з поту і пилу витягує висновки , необхідні для кар'єрного прориву .

ВІД ПОМІДОРІВ — В МОДУ

Реклама

Росту Дикому, експерту по стилю і шопінгу, в юності довелося гнути спину на чорній роботі: в старших класах приятель якось запросив його підробити розвантаженням вагона з помідорами. "Вистачило нас на піввагона. Томатів наїлися від пуза, а потім щасливі їхали в машині-розвезення, придавлені ящиками, – згадує він. - Нам заплатили по 25 рублів, і ми на радощах помчали по домівках. Половину грошей мамі віддав, решта – на солодощі. На решту вагона вже ні сил, ні мотивації не залишалося ... ". Другий раз підробляти майбутньому шоперу довелося на речовому ринку. В кінці 90-х він, студент, якраз зробив пропозицію коханій дівчині. "Був так сильно закоханий, що забув про витрати на весілля", – розповідає він. Жив неподалік від Володимирського базару в столиці і тому відправився прямо туди. "Бачу, бігає господиня точки, продає сорочки, піджаки. Підійшов і питаю: "А чи не можна влаштуватися до вас на роботу?" – розповідає Рост. Жінка розсміялася – мовляв, приймаємо тільки за рекомендаціями. "Тут вже я постарався переконати, що знаю все про розміри і тканини, і отримав місце продавця. Це була найбільша точка з чоловічим одягом, і я, без перебільшення, робив там продажу високого рівня – за два тижні зібрав гроші на весілля", – згадує шопер-стиліст. Базар, за його словами, став справжньою школою торгівлі. "Я пройшов відмінний курс активних продажів. Дуже рекомендував би молодим продавцям: хочеш правильно торгувати – починай з вулиці", – ділиться висновками Дикий.

new_image_139

Шопер – стиліст . Про розвантаження вагонів знає не з чуток.

Реклама

СКЛОТАРА І ІКРА

Олег Панюта, ведучий інформаційно-аналітичної програми "Події тижня" на телеканалі "Україна", до роботи на ТБ встиг спробувати, почому пуд солі. У 1988-му склав випускні іспити і, щоб не потрапити під статтю за дармоїдство, шукав підробіток до початку навчання на журфаку. "Ми жили неподалік від Джанкойського консервного заводу. Батьки через знайомих домовилися, щоб мене взяли різноробочим в склотарний цех, і я до кінця літа тягав і складав банки", – розповідає відомий телеведучий. Хоча трудові будні складалися по-різному, позитиву було чимало. "Пливуть баночки з кабачковою ікрою, томатною пастою, пахнуть дивно, а ми, діти, бігаємо голодні ... Головне, щоб завжди був хліб, без нього багато пасти і ікри не з'їси. А свіженька, тільки з конвеєра ікра – це неймовірні відчуття", – ділиться спогадами Олег. Другий раз шукати підробіток довелося вже під час навчання у вузі. Батьки першокурсника (мама – касир в автопарку, батько – водій) жили скромно і забезпечити кишеньковими грошима не могли, а стипендія – 40 рублів. Студентів охоче брала фірма "Зоря" (побутові послуги), і Панюта подався в Діди Морози. "На початку листопада був схожий на курси, здав іспит, і в Новий рік вже був в" бороді з вати", – розповідає Олег. - Було психологічно непросто: свято, люди розважаються, а ти серед них працюєш, та так, щоб клієнтам сподобалося". Зате в лічені дні заробити вдалося цілих 300 рублів, які запам'яталися, як перше кохання: купив жаданий сірий в "косичку" светр в ЦУМі, частина грошей відправив батькам, а інші пішли на студентські радості. "Тоді я зрозумів, що все життя в Дідів Морозів не проживеш, треба розвиватися і продавати свої вміння за гідну плату, – розповідає Олег. - А ще – що будь-яка робота повинна приносити задоволення мені і людям".

ЯК МАНДРІВНИЦЯ ОСВОЮВАЛА СПЛАВИ, СТРУЖКИ І МАСЛА

Реклама

Не дуже віриться, що Юлія Шкурко, керівник проекту самостійних подорожей MakeMyTrip, яка тепер літає по світу як вільний вітер, після інституту три роки відпрацювала на підприємстві з переробки, подрібнення, брикетування, купівлі та продажу стружки чорних і кольорових металів. "Сама не розумію, яка сила змусила мене, дівчину, розбиратися в хімічних властивостях, фізичних характеристиках – "стружка нержавіючої сталі вид 503/326", "ДСТУ 4121-2002"... А потім ще рік продавала продукти нафтопереробки: індустріальні, трансмісійні , моторні масла", – сміється мандрівниця. Каже, зараз дивно згадати, як через недосвідченість намагалася слідувати "запропонованому суспільством плану особистісного розвитку". "Це було інше життя, не моє: нафта і титанова стружка неабияк контрастують з екзотичними подорожами, в яких тепер живу, – зізнається Юлія. - Просто тоді, в юності, не було з чим порівнювати. Фріланс, заробітки на хобі були далекими і незрозумілими, як життя на Марсі". І хоча тепер планувальниці бюджетних подорожей дико навіть уявити життя серед моторних масел, вона впевнена, що саме там загартувався її характер і з'явилася тяга до точних наук: періодично ноги самі ведуть її на всякі лекції про адронний коллайдер. "А ще запам'яталася легкість буття по чужому плану: посадові обов'язки, плани, кошториси, все ролі ясні, форс-мажори передбачені, – визнає Шкурко. - Добре, що такий досвід був, але назад не хочу!". Головні висновки, зроблені відомою мандрівницею після всіх сплавів і стружок: іноді кар'єра на нафтопродуктах – це не життя, а його очікування; ніколи не продаси того, чого не розумієш і в що не віриш; ніщо не приносить такого задоволення, як то, що відкрив і досяг сам.

new_image2_156

Відвідала понад 60 країн світу.

"ШТОВХАЛИ" КОВБАСУ І ТУФЛІ

Ще в юному віці Сергій Марченко, провідний експерт ринку праці і директор з розвитку Work.ua, зрозумів: щоб не сидіти на голій стипендії, потрібно крутитися і займатися нетворкінгу. Адже навіть "задоволення" вивантажувати асфальт з вагона (лопатою, на 35-градусній спеці) йому дісталося через знайомих. Кращі думки про підробітки народжувалися в студентському гуртожитку столичного політеху. "У ті часи було вигідно возити в Росію ковбасу – купити в київському магазині і перепродати в Москві в три рази дорожче, – розповідає Сергій. - І ось один приятель обмовився, що в Кам'янці-Подільському є ковбасний цех, де м'ясопродукти в три рази дешевше, ніж в Києві. Цим і вирішили скористатися". Компаньйони закупили цілу сумку ковбаси, відвезли в Москву і реалізували прямо на вокзалі. "Виручка вийшла в дев'ять разів більше від вкладеної суми. Потім їздили в Бендери за взуттям – там туфлі коштували 600 рублів, а в Києві продавалися по 4000, – продовжує Марченко. - Прибутки, туфлі купили, з'явилися на вокзал, а там – тьма народу, квитків немає, всі хочуть виїхати (починалися військові дії в Придністров'ї). Дивом попався мені зайвий квиток, тут же його вхопив. В результаті поїхав з Бендер на верхній полиці, один – на третій, багажній". На авантюри, за словами Марченка, студенти вирішувалися іноді – як закінчувалися гроші, і то не заради них, а більше з азарту.

new_image4_114

Опанував ази комерції в 90-х.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти