Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Вчені довели, що Земля пережила вогненний апокаліпсис

На думку вчених, кінець останнього льодовикового періоду викликав наймасштабнішу пожежу

Останній епізод наступу льодовиків, викликаний падінням метеорита, супроводжувався масовими пожежами, що охопили близько 10% поверхні Землі. Про це йдеться в статті, опублікованій в The Journal of Geology.

"Сьогодні більшість з нас вважає, що в цей час через атмосферу Землі пролетіла комета, що розпалася після цього на частини. Безліч хімічних індикаторів вказує на те, що десята частина площі суші, приблизно 10 мільйонів квадратних кілометрів, була в той час охоплена найпотужнішими пожежами" , – заявив Адріан Мелотт з університету Канзасу в Лоуренсі (США).

Останнє похолодання і наступний за ним наступ льодовиків на Землі відбулися приблизно 12,9 тисячі років тому, цей проміжок в історії нашої планети відомий як молодший, або пізній, дріас. Різкі зміни клімату, як сьогодні вважають дослідники, призвели до повного вимирання мегафауни Північної Америки – мастодонтів, гігантських лінивців-мегатеріїв, шаблезубих кішок та інших великих тварин.

Перші сліди цього катаклізму були відкриті зовсім недавно, приблизно 10 років тому, коли геологи з США знайшли сліди "метеоритних" гірських порід на дні одного з древніх озер у Мексиці. З тих пір вчені активно сперечаються, які наслідки викликало це падіння і як воно могло вплинути на життя людства.

Мелотт і його колеги знайшли перші свідчення того, що падіння Дріасової комети викликало справжній вогняний апокаліпсис, який, швидше за все, дуже сильно вплинув на життя перших народів Землі, вивчаючи сліди цієї події в самих різних куточках світу.

Як відзначають геологи, спочатку вони просто намагалися знайти сліди від падіння уламків цього небесного тіла, вивчаючи зразки осадових порід, витягнутих з дна пересохлих річок, озер і морів, що існували за часів Дріаса і зникли сьогодні. Їх аналіз, як сподівалися вчені, повинен був допомогти їм оцінити розміри комети і зрозуміти, наскільки сильно її падіння посприяло похолоданню клімату і останньому наступу льодовиків.

Аналізуючи зразки порід зі 170 куточків світу, геологи помітили кілька незвичайних речей. Наприклад, породи, що сформувалися під час падіння комети, містили в собі велику кількість пилу, а також з'єднань аміаку. У свою чергу, шари ґрунту, що виникли трохи пізніше, містили в собі незвично багато пилку тополь і деяких інших дерев.

До того ж, зразки льоду, що сформувалися в той час у льодових масивах Гренландії, містили в собі незвично багато вуглекислого газу і різних органічних молекул, зазвичай відсутніх у повітрі Арктики.

Всі ці знахідки, як пояснює Мелотт, є слідами одного і того ж феномена – найпотужніших лісових пожеж, які знищили, за оцінками вчених, приблизно 9% біомаси Землі і охопили близько 10% від площі суші. Це призвело до викиду великих кількостей СО2 в атмосферу і її "запилення", так як ліси більше не утримували пил у поверхні Землі. Згодом, пожарища заросли швидкозростаючими видами дерев, такими як тополі, і екосистеми планети почали відновлюватися.

Цей вогненний шторм, як вважають вчені, не пройшов безслідно для людства – наприклад, перші жителі Америки, індіанці культури кловіс, фактично повністю зникли після падіння комети і були замінені новими племенами людей, які виготовляли знаряддя праці зовсім іншим чином. До того ж, зникло багато великих тварин, які служили головним джерелом для племен мисливців-збирачів, що могло послужити поштовхом для розвитку землеробства і зародження цивілізації на Близькому Сході.

"Наші розрахунки показують, що цей катаклізм міг повністю знищити озоновий шар або помітно послабити його, що мало підвищити ймовірність розвитку раку шкіри та інших проблем зі здоров'ям. Звичайно, ця ідея поки залишається гіпотезою, але нам і колегам вдалося зібрати гігантську кількість доказів того, що падіння комети дійсно відбулося ", – підсумував Мелотт.

Нагадаємо, раніше вчені зробили неймовірний висновок про те, як загине Земля.

А в середині минулого року вчені заявили, що через 50 тисяч років на Землі настане новий льодовиковий період.