Вінпояснив ,щолюбовдо читаннятребаприщеплювати здитячоговіку ,оскількисвідомістьдорослої людинипереформатуватинабагатоскладніше :" Часомкупитикнижкудешевше ,ніжвитратитисянапивоісигарети .Страшно ,колилюдейзапитують ,щовони цього рокупрочитали ,і тільки16-18 % готовіназватиоднукнигу".Засловамивіце- прем'єра ,підтриматиукраїнськихвидавцівтребашляхомподатковогостимулюванняіквотуванняіноземноїкниги." Сьогодні 80 %завозитьсяз Росії".( Згідно з останньою статистикоюGFK Ukraine , сімей здітьмидо 15років ,вяких дітипрочиталихочабоднукнигу ,в 2014році сталоменше :44 % порівняно з57 % минулого року .-Авт . ) .
РЕКЛАМАІІГРИ.У Міносвітиготовірекламуватичитання ." До цього питаннятребапідходитиякдо соціального проектуне тількивсферіосвіти ,а й у сферікультури ,-сказав "Сегодня" міністросвіти СергійКвіт.-Необхіднасвоєріднапропагандачитання ,аж дорекламнихзасобів.ВСШАбувпроект ,коливметророзміщувалисяцитати зрізнихтворів ,вКиєвіколись бувсхожий".Педагогикажуть ,щореклама ,швидше за все ,не допоможе ,требаурізноманітнитишкільніпрограми .
" Дітиі батькискаржаться ,що матеріаливпідручникахнецікаві ,написанінудно ,потрібнобільше цікавихтекстів ітим ,-сказавнамглаватовариствапедагогівКиєва СергійБерендеїв .-Чиновникамслідвключативпрограмиз літературибільше творівсучаснихукраїнськихавторів ,атакожпереходитинаелектроннийформат : і діти ,і батьки повинніматиможливістьзавантажувати книгивелектронномувигляді ,адже ,щобдістатитекствдрукованомувигляді ,потрібендоступвсерйознібібліотеки ,адляцьогочастоу людейнемаєчасу".За йогословами ,вКиєвібагато вчителівсамірозробляютьчишукаютьгри ,що допомагаютьсамиммаленькимшколярамвивчитиалфавіт ,адітямпостаршезацікавитисятими чи іншимитворами .
Повиннобути більшекартинок
Вчителізгодніз тим ,щопрограмитребаміняти ,асоціологизазначають ,що основнапричинанеувагиукраїнцівдо книг-економічнаобстановкавУкраїні ." Людискаржаться ,щоу нихвистачаєпроблемібезкниг .Атакож на те ,щокнигидорогі ,апотрібновитрачатисянапродукти ,підручникиітакдалі.Та й нетакуже й багатоу насукраїнськоїкниги ,це тежправда" ,-зазначаєстаршийдослідникGfK UkraineІннаВолосевич .
" Проблемане вчитанні ,авбажаннізмінюватимізкипотенційногопокупцязамістьтого ,щобмінятипродукт.Людичитають іззадоволенням ,простопотрібнозрозумітитенденцію -дляпопуляризаціїкнигиповиннавиростипитомавагавізуальноїінформації ,- вважаєвчительзарубіжноїлітературиБорисВасильовичз Києва.-Інтерактивнікартинки ,що доповнюютьтекст ,граютьна зануреннячитача ,аінтеграція зсоціальнимимережамиграєнапопуляризаціїконкретноїкниги".