Геологи відкрили восьмий континент Землі

17 Лютого 2017, 10:06

Площа нового континенту займає близько п'яти мільйонів квадратних кілометрів, але більша його частина розташована під водою

<p style="text-align: justify;">Нова Зеландія. Фото: pixabay.com</p>
Нова Зеландія. Фото: pixabay.com

Під водами Тихого океану в його південно-західній частині розташовується Зеландія – восьмий континент Землі. До такого висновку прийшли геологи з Нової Зеландії, Австралії і Нової Каледонії, повідомляє видання Nature News.

Площа нового континенту займає близько п'яти мільйонів квадратних кілометрів. Велика його частина, приблизно 94%, розташована під водою, серед наземних елементів – острова Нова Каледонія і новозеландські острови Північний і Південний.

Зеландія, за оцінками вчених, почала відколюватися від стародавнього суперконтиненту Гондвана близько ста мільйонів років тому. Це призвело до деформації земної кори, в результаті чого більша частина материка виявилася під водою. Свої висновки геологи підтверджують супутниковими спостереженнями, зокрема, гравіметрією, згідно з якою на місці Зеландії знаходиться материкова, а не океанська кора або вулканічні породи.

Автори пропонують збільшити число географічних (згідно з прийнятою в англомовних країнах термінології) континентів з семи (Європа, Азія, Африка, Австралія, Антарктида, Північна і Південна Америки) до восьми, включивши туди Зеландію.

Раніше повідомлялося, що британські і французькі геофізики виявили на глибині близько 350 кілометрів у західній частині США величезний резервуар з розчиненим в мантії вуглецем.

Ви зараз переглядаєте новину "Геологи відкрили восьмий континент Землі". Інші Новини науки дивіться в блоці "Останні новини"