Вчені назвали нову причину вимирання мамонтів

19 Квітня 2017, 16:13

<p style="text-align: justify;">Мамонти проживали кілька тисяч років тому на острові Врангеля. Фото: pixabay.com</p>

Приблизно 11-15 тисяч років тому, перед вимиранням плейстоценових екосистем, почалося танення вічної мерзлоти в Сибіру та Північній Америці. Це викликало підвищення вологості повітря, а на зміну звичним для тварин пасовищ прийшли болота та торфовища. Внаслідок    подібних процесів стався розподіл популяцій великих тварин, зокрема, мамонтів.

Це з'ясували вчені з Австралії, Канади, Норвегії, Росії та США, опублікувавши відповідне дослідження в журналі Nature Ecology & Evolution, коротко про нього повідомляє Аделаїдський університет.

Під час дослідження вчені провели радіовуглецевий аналіз 51 кістки травоїдних тварин (наприклад, зубр і кінь), які належали в давнину до плейстоценової екосистеми.

На думку вчених, африканські савани, які за біопродуктивністю  дорівнюють плейстоценовій екосистемі, збереглися до теперішнього часу швидше за все через мусони, що переносять вологу з субекваторіальній області.

У пізньому плейстоцені, який завершився приблизно десять тисяч років тому, на території сучасної тундри був мамонтовий тундростеп. Як показують палеонтологічні дані, навіть в холодні періоди на кожен квадратний кілометр тундростепу припадало близько десяти тонн тваринної біомаси: на порівняно невеликій ділянці одночасно могли уживатися один мамонт, п'ять бізонів, шість коней і десять оленів.

Ви зараз переглядаєте новину "Вчені назвали нову причину вимирання мамонтів". Інші Новини науки дивіться в блоці "Останні новини"