Американський стартап XTI Aircraft, що займається розробкою приватного літака TriFan 600 з вертикальними зльотом і посадкою, вирішив оснастити його гібридною силовою установкою. Як пише N+1 з посиланням на Aviation Week, перспективний літак отримає три електричних вентилятора, акумуляторну батарею і легкий газотурбінний двигун, з'єднаний з генератором.
Багато розробники авіаційної техніки сьогодні розглядають перехід на гібридні системи. Справа в тому, що використання електромоторів для руху і двигунів внутрішнього згоряння для вироблення енергії, дозволяє істотно знизити масу літального апарату, а також застосувати нові підходи до його проектування.
За оцінкою XTI Aircraft, використання гібридної енергетичної системи на новому літаку дозволить істотно знизити як його вартість, так і вартість його експлуатації. Такий літальний апарат буде споживати значно менше палива, ніж зіставні сучасні приватні літаки.
У конструкції TriFan 600 планується використовувати вже готові комерційні акумулятори, електровентилятори і газотурбінні двигуни. Це дозволить ще більше знизити вартість готового літака, складання першого зразка якого планується провести на кошти від краудфандbнга.
За оцінкою інженерів, перехід на електровентилятори дозволить значно спростити конструкцію літака. Справа в тому, що два з трьох вентиляторів повинні повертаютbся на 90 градусів. При старій схемі TriFan 600 повинен був отримати два турбовальних двигунb і складну трансмісію, що приводить повітряні гвинти вентиляторів у рух.
Для вироблення енергії крім основного генератора на літаку TriFan 600 планується розмістити тонкоплівкові сонячні батареї. Їх виконають у вигляді покриття верхньої частини планера літака. Енергія від сонячних батарей буде використовуватися тільки під час пересування літака по землі: руління і викочування на стартову позицію.
Згідно з попередніми розрахунками, потужність сонячний батарей літака складе близько чотирьох кіловат. Цього має вистачити на роботу бортових систем і мотор-колеса передньої стійки шасі. Під час руління витрачати енергію, накопичену акумуляторами, не планується.
Про намір розробити новий приватний літак XTI Aircraft оголосила в листопаді 2015 року. Проектування літального апарату почалося через два місяці. Компанія планує провести випробування демонстратора технологій нового літака в середині 2018 або на початку 2019 року.
У TriFan 600 два вентилятора будуть розміщені між спеціальними виступами на передній крайці крила, а третій – у хвостовій частині. Крильові вентилятори будуть поворотними, а хвостовий – нерухомим, розташованим паралельно поверхні землі. Після зльоту крильові вентилятори будуть плавно повертатися на 90 градусів, розганяючи літак.
Після набору крейсерській швидкості для польоту будуть використовуватися тільки передні рушії; хвостовий вентилятор буде закриватися дверцятами, щоб знизити лобовий опір літака. TriFan 600, як очікується, зможе перевозити до 12 пасажирів. Крейсерська швидкість польоту апарату складе близько 340 вузлів (630 кілометрів на годину).
Літальний апарат буде здатний виконувати польоти на висоті 10,7 тисячі метрів на відстань більше 2,8 тисячі кілометрів. Планер літака планується зробити за схемою поздовжнього біплана з композиційних матеріалів, в тому числі з вуглеволокна. TriFan 600 зможе використовувати для посадки вертолітні майданчики або відповідну для цього місцевість.
Як повідомлялося, Italdesign і Airbus представили літаючий "Кокон".
Читайте також:
- Тіматі показав приватний літак Кадирова, а потім видалив фото
- У РФ за допомогою літака оригінально привітали жінок з 8 березня
- Європейці успішно запустили в космос ракету з українським двигуном
- На кордоні з Туреччиною розбився сирійський винищувач
- Соцмережі губляться в здогадах, що горіло в небі над Австралією: літак, НЛО або супутник