Боротьба зі спамом: кого карати за докучливі SMS-розсилки

12 Вересня 2017, 07:02

У Раді пропонують заборонити незаконні розсилки і притягти мобільних операторів до відповідальності

<p style="text-align: justify;">У Донецьку пропав мобільний зв'язок. Фото: yamobi.ru</p>
У Донецьку пропав мобільний зв'язок. Фото: yamobi.ru

В Раді з'явився новий законопроект, згідно з яким пропонується штрафувати мобільних операторів за розсилку спаму. Сайт "Сегодня" розбирався, хто ж дійсно повинен відповідати за засилля спаму, і що з цього приводу думають всі учасники комунікації.

Про що йдеться в законопроекті

Законопроект №7043, який передбачає боротьбу з телефонним спамом, був зареєстрований у Верховній Раді 28 серпня. Його автор, Борислав Береза, каже, що за результатами опитування, яке він проводив себе на сторінці в Facebook, нав'язлива реклама в SMS дуже дратує українців.

"Тоді я пообіцяв розробити і подати законопроект, який би захистив нас від небажаного втручання в наше життя і припинив використання наших персональних даних без нашого дозволу" – додав Береза.

Зараз пропонується внести зміну до Закону України "Про телекомунікацію". У пояснювальній записці до законопроекту говориться, що його головна мета – це впровадження механізму захисту абонента телекомунікаційних послуг від несанкціонованих електронних текстових або мультимедійних повідомлень з подальшим використанням їх контактних даних та можливістю використання цієї інформації в шахрайських цілях.

Також законопроект передбачає адміністративну відповідальність і штрафи для телефонних операторів:

- за несанкціоновану розсилку спаму оператори будуть зобов'язані відшкодувати прямі і непрямі збитки абоненту і заплатити штраф від 30 до 40 (510-680 грн) неоподатковуваних доходів громадян;

- в разі повторного порушення протягом року, штраф складе від 50 до 100 (850 1700 грн) неоподатковуваних доходів
.

Як це коментують оператори зв'язку

Наскільки цей законопроект буде ефективним - сказати складно. З одного боку, проблема зі спамом, який постійно приходить на мобільні телефони і пропонує замовити таксі якомога дешевше або купити квитки на концерт, дійсно істотно дратує. З іншого боку, спам приходить не з вини мобільних операторів. Як розповів нам Михайло Шуранов директор департаменту зі зв'язків з громадськістю однієї з українських телекоммунікаціонноних компаній, оператори не мають права фільтрувати повідомлення, які приходять абонентам.

"Необхідність впорядкувати використання телеком можливостей і SMS і дзвінків в комерційних цілях без згоди абонентів однозначно присутня. Однак, перш за все, відзначимо, що оператори зобов'язані направляти всі смс, передані іншими абонентами на адресу конкретного користувача номера. Оператор не має права фільтрувати вхідні SMS ( та й дзвінки) з метою визначити, що потрапляє під визначення "спам", а що ні. Тобто, оператор в даному випадку подібний склу в вікні, через яке абонент бачить зовнішній світ. І якщо там йому показують щось дратуюче, то скло аж ніяк не винне. Саме ініціатор розсилки і повинен нести відповідальність за зміст відправлених повідомлень. У свою чергу, деякі оператори повинні припинити практику диференціювання за ціною SMS, що розсилаються бізнесами", – пояснює ситуацію Шуранов.

Читайте також: 4G в Україні: коли в країні з'явиться швидкісний мобільний інтернет

В основному, спам приходить звідти, де абоненти до цього залишали свої контакти - банки, піцерії, служби таксі, різні конкурси, акції і т.д. Тому при всій необхідності фільтрувати повідомлення, оператори не можуть вирішувати, що буде для людини важливою інформацією, а що спамом.

"Ми вважаємо, що відповідальність за їх зміст і за спам повинні нести виключно ініціатори таких розсилок. При скарзі абонента на їх отримання суд повинен буде притягати авторів до відповідальності. Така форма боротьби буде ефективна", - говорить Шуранов.

У свою чергу, Максим Савченко, радник з регуляторних питань одного з українських мобільних операторів, розповів, що цей законопроект не допоможе боротьбі зі спамом, тому що не містить потрібних механізмів.

"Законопроект не містить механізмів боротьби зі спамом, а пропонує вирішувати поставлену задачу виключно шляхом внесення змін до Закону України "Про телекомунікацію", накладаючи на операторів, провайдерів телекомунікацій зобов'язання і санкції. Це нелогічно і невиправдано, оскільки мобільний зв'язок – лише середовище передачі інформації, в той час, як генераторами розсилок є постачальники продуктів і послуг", – коментує ситуацію Савченко.

Відзначимо, в світовій практиці зі спамом борються інакше. Наприклад, в США і Австралії є спеціальні реєстри "Do not call", куди людина вносить свій номер і встановлює заборону на всі розсилки, які відбуваються без її згоди. Також існують певні правила і кодекси, які зобов'язують отримувати у абонентів згоду перед тим, як надсилати повідомлення з рекламою.

"Слід зазначити, що оператори телекомунікацій в тісній співпраці з національним регулятором розробили зміни до Правил надання телекомунікаційних послуг для більш ефективної боротьби зі спамом, які знаходяться на затвердження в КМУ", – підсумував Савченко
.

Що з цього приводу думають люди

У соцмережах також обговорюють новий законопроект. Деякі користувачі Facebook заявляють, що дуже чекають, коли такий або подібний до нього закон запрацює, бо незрозумілі привітання, реклама та інша розсилка, вже порядком набридли. Також частина користувачів вважає, що саме оператори повинні фільтрувати спам і боротися з ним.

Експерти ж, як уже зазначалося, впевнені, що хоча спаму зараз дійсно дуже багато, і слід вживати заходів для його викорінення, однак запропонований законопроект явно потребує доопрацювання.

Ви зараз переглядаєте новину "Боротьба зі спамом: кого карати за докучливі SMS-розсилки". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Анастасія Іщенко

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...

Комментарi

залишилось символів: 1000 Правила коментування