рус
Головна Новини України
13 Вересня 2015, 08:00  Версія для друку  Відправити другу
×
Етномода: українці шукають дитячі вишиванки та патріотичні шкарпетки (інфографіка) http://www.segodnya.ua/img/article/6485/11_main.jpg http://www.segodnya.ua/img/article/6485/11_tn.jpg Україна Попит на товари з українською символікою з минулого року впав, але їх все ще купують
<p style="text-align: justify;"><span id="result_box" lang="uk"><span class="hps">Українці</span> <span class="hps">перейдуть від</span> <span class="hps">покупки</span> <span class="hps">символічного</span> <span class="hps">одягу</span> <span class="hps
Українці перейдуть від покупки символічного одягу

Етномода: українці шукають дитячі вишиванки та патріотичні шкарпетки (інфографіка)

Попит на товари з українською символікою з минулого року впав, але їх все ще купують

Українці стали менше цікавитися "патріотичними" товарами: якщо рік тому в інтернеті активно розкуповувалися дорослі вишиванки та сувеніри з національною символікою, то цього літа попит на таку продукцію впав приблизно в 4-5 разів. Так, згідно з дослідженням міжнародного центру інтернет-торгівлі Allbiz, спеціально підготовленому для читачів "Сегодня", якщо в Серпень 2014 роки українці переглядали товари з категорії "дорослі вишиванки" 19527 разів, то зараз інтерес до національних блузки та сорочки впав до 4 592 показів (в 4 рази). Трохи менше шукають і вишиванки для дітей: минулого серпні цю категорію товарів переглядали +4508 разів, в цьому - всього 1 818 разів (падіння в 2,5 рази). Упав інтерес і до національного прапора: з 936 до 174 переглядів за серпень цього року (в 5 разів). Вироби народних промислів також більше цікавили українців у минулому році (докладніше див. інфографіку).

patr_01

Таке зниження експерти пояснюють просто: всі, хто хотіли, прапори і вишиванки вже придбали. До того ж, зараз суспільство об'єднується навколо важливіших цінностей і цікавиться не сорочками, а історією своєї країни і її мовою.

КОСТЮМИ І ЯРМАРКИ. "Коли був бум на вишиванки, їх купили всі, хто хотів, – говорять аналітики Allbiz, - а з урахуванням того, що доходи населення падають, немає сенсу купувати кілька патріотичних костюмів в одній стилістиці. Так що зараз люди цікавляться іншими національними товарами, наприклад вишиванками для дітей, які швидко ростуть і для яких актуальніше оновлення гардеробу".

На думку авторів дослідження, інтерес українців до виключно патріотичної одязі трансформується в попит на костюми з етнічними мотивами. "Цього року справжній бум переживають різноманітні ярмарки та фестивалі, де представлена продукція вітчизняних виробників, а також авторські роботи, в тому числі в національному, етнічному та сучасномустилях. Ці товари популярні, і їх асортимент стає все ширше. А українці із задоволенням відмовляються від іноземних виробників, віддаючи перевагу вітчизняним товарам", – говорять в Allbiz. Самі ж виробники зазначають, що патріотичний одяг все ще актуальний, але потрібно відчувати настрій покупців і вчасно "переключатися": так, зараз на піку моди - вишиті туфлі, сумки, рукавички, шарфи і навіть шкарпетки! "Потрібно шукати партнерів по Україні, відкривати фірмові магазини, виходити на ринки інших країн, у тому числі Європи і Північної Америки. Адже якщо докладаєш зусилля в популяризації вітчизняних товарів, то можеш бути впевнений, що наші футболки, світшоти й інший національний одяг буде користуватися високим попитом", – пояснює співвласник одного з львівських брендів патріотичної одягу Петро Скирчук.

СИМВОЛІЗМ І ЦІННОСТІ. За словами психологів, попит на подібні товари дійсно змінюється. Але по інтересу українців до національного прапора або одягу з символікою не варто судити про рівень патріотизму у суспільстві. "Настрої в суспільстві визначають не краватки або вишиванки, а більш значущі речі. Українці не стали відчувати себе менше українцями через те, що носять європейські костюми. Так само, як японець не стає менш японцем, коли одягає, наприклад, нашу вишиванку. Сплески інтересу до національних символів були і будуть, це не показник патріотизму", - говорить Олексій Васильєв. Згодна з ним і психолог Альона Лук'янчук: "Падіння попиту на вишиванки не говорить про спад патріотичних настроїв. Люди завжди спочатку об'єднуються якимись символами, а далі будь-яка група вже залишається за іншими критеріями - спільними цінностям, інтересами, ідеями... У 2014 році був сплеск інтересу до символіки у зв'язку з подіями в країні. А тепер вишиванки стали повсякденним одягом, – говорить експерт. - Далі об'єднання в суспільстві йде вже за смисловим навантаженням: ми бачимо інтерес до історії, мови, і він буде рости в найближчі роки. Ранні етапи об'єднання людей завжди характеризуються символізмомнаприклад, коли людина приходить працювати в якусь корпорацію, там часто роздають значки, які показують базовий рівень єдності в колективі. А коли людина вже асоціює колектив зі словом "ми", в хід йде мотивація на більш високому рівні - через смисли і цінності. Зараз в Україні йде якраз пошук спільних національних цінностейце як прагматизм в Німеччині, духовність в Азії або демократія в США".

В моді — шкарпетки з вишивкою

Найчастіше символічні наряди купують у Києві, Харкові, Одесі, Кривому Розі та Дніпропетровську, каже Петро Скирчук: це пояснюється тим, що у великих містах мешкає більше платоспроможного населення. Товари з національними мотивами ще довго будуть в моді, але дану тему потрібно періодично подавати людям під новим "соусом", зазначає він: "Приміром, зараз високим попитом користуються шкарпетки з вишивкою в українських мотивах - продажі цієї категорії товару б'ють рекорди".

Читайте також:
Одесити побили свій же рекорд по найдовшому ланцюгу з людей у вишиванках
Усмішки та вишиванки: гості та мешканці Києва заполонили центр столиці
У Харкові з'явився “укроп-хол” з “музикою” з гільз
Як столичні школярі відгуляли останній дзвоник


×
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Джерело: "Сегодня"
Автори: Коновалова Христина, Олександра Захарова
Ви зараз переглядаєте новину "Етномода: українці шукають дитячі вишиванки та патріотичні шкарпетки (інфографіка)". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Додати коментар

Ваш коментар (залишилось символів 1000)
Правила коментування на сайті Сегодня.ua
Підписка: