рус
Светлана Панаиотиди
Территория добра
Головна Новини України
16 Жовтня 2015, 07:15  Версія для друку  Відправити другу
×
Хроніка блокади Криму: зростання цін на продукти і загрози відключити електроенергію "під нуль" (фото,відео) http://www.segodnya.ua/img/article/6584/67_main.jpg http://www.segodnya.ua/img/article/6584/67_tn.jpg Україна Зараз енергозабезпечення Криму здійснюється за нормальною схемою живлення, заявляють у "Укренерго"
<p style="text-align: justify;">Довгострокова блокада Криму почалася о 12:00 20 вересня. Фото: AFP</p>
Довгострокова блокада Криму почалася о 12:00 20 вересня. Фото: AFP

Хроніка блокади Криму: зростання цін на продукти і загрози відключити електроенергію "під нуль" (фото,відео)

Зараз енергозабезпечення Криму здійснюється за нормальною схемою живлення, заявляють у "Укренерго"

Продовольча блокада Криму почалася опівдні 20 вересня. Українські активісти зупинили основні транспортні потоки на півострів і не пускають вантажні автомобілі, що їдуть на південь.

Перекрито трьох магістралі, що проходять через пункти пропуску "Чаплинка", "Чонгар" і "Каланчак". Як повідомляє МВС України, ситуація на цих пунктах стабільна та контрольована, а легковий і пасажирський транспорт на півострів проїжджає без перешкод.

652945_main

Фото: AFP

Ініціатори та вимоги

Ініціатором блокади Криму виступив Меджліс кримськотатарського народу на чолі з його лідером народним депутатом України Рефатом Чубаровим. Акцію підтримали громадянські активісти, "Правий сектор" та інші політичні сили, представники батальйонів.

04_02

Фото: AFP

Як заявили ініціатори блокади, вона буде носити довгостроковий характер. За словами Рефата Чубарова, перша вимога організаторів акції – врегулювання питань взаємодії материкової України і окупованого Криму, зокрема це скасування закону України про вільну економічну зону.

"Я сподіваюся, що Верховна Рада найближчим часом розгляне законопроекти, зокрема авторство депутата Парубія найближчим часом (про скасування даного закону – ред."), – Зазначив він.

Разом з тим нардеп не виключив, що в результаті даної акції, репресії проти кримських татар будуть посилені. "Але те, що відбувається сьогодні, вже неможливо терпіти. Вже сімох наших співвітчизників тримають за стінами ФСБ за те, що вони виступали за територіальну цілісність України. Деякі з них отримали 20 і 10 років ув'язнення. Тому ми повинні привернути увагу світової громадськості до того , що відбувається в Криму", – зазначив Р.Чубаров.

Також лідери активістів представили документ "Вимоги учасників громадянської блокади Криму до влади РФ", в якому перерахували ряд вимог, в числі яких – звільнення українських політв'язнів Надії Савченко, Олега Сенцова, Олександра Кольченка, Олександра Костенка, Ахтема Чийгоза, Мустафи Дегерменджі, Алі Асанова і Таїра Смедляєва. А також припинення переслідування кримських татар, вільні умови роботи для українських ЗМІ, іноземних журналістів і зняття заборони на в'їзд до Криму лідерам кримськотатарського народу.

"Блокада є акцією громадських активістів кримськотатарського народу, а державні служби – українські прикордонники і МВС – отримали наказ забезпечувати правопорядок і відсутність провокацій при проведенні акції", – заявив президент України Петро Порошенко.

За словами глави держави, Україна робитиме все для якнайшвидшого поновлення державного суверенітету над Кримом.

Транспортна блокада Криму – контрпродуктивне дія, спрямована виключно на руйнування зв'язків між Росією та Україною, заявив самопроголошений "губернатор" Криму Сергій Аксьонов. Він зазначив, що Крим сьогодні, нібито, вже переорієнтований на російських виробників продуктів і медикаментів.

Продуктова блокада

На момент початку блокади з материкової частини України в анексувати Крим поставлялися в основному овочі та фрукти. Так, за тиждень до акції з іншої частини країни на півострів завезли 7932,6 тонни продуктів, з них 4938,9 тонни овочів і 2898,2 тонни фруктів. Також в Крим за цей час завезли підкарантинну продукцію і лісоматеріали.

В перший день блокади на активісти та силовики заблокували рух порядку 200 вантажівок.

Відео: Youtube/Vesti Kherson

652942_main

Фото: AFP

Станом на 23 вересня, на адміністративному кордоні з Кримом вже не було черги з вантажних автомобілів. Про це повідомив заступник керівника УМВС Херсонської області Ілля Ківа.

"Ситуація на КПП з оккупірованих територією Крим: "Чонгар" – 0 вантажних авто, "Чаплинка" – 0 вантажних авто, "Каланчак" – 0 вантажних авто", – повідомив Києва.

За його словами, з 24 вересня акція протестуючих була перенесена на 10 км вглиб материка. При цьому, учасники блокади розбили намети і почали приготування до зими.

І якщо в перші дні представники торговельних підприємств і приватні підприємці констатували відсутність ажіотажу з боку покупців і зростання цін на продукти, то вже на початку жовтня деякі жителі Криму стали їздити за продуктами в Херсонську і Ніколавевскую область.

"Вперше поїхали за товаром на сьомий день блокади. У нас закінчилися медпрепарати. У Росії замовили місяць тому. Дотепер везуть", – розповідає підприємець Юрій.

За його словами, людям не вистачає навіть звичайних ліків – корвалолу, валідолу. Жителі Криму розповідають, що за оптовими покупками вигідніше їхати в Миколаївську область. "На Херсонщині через кілька днів після блокади підняли ціни на крупу, томатну пасту, масло, овочі. Наших тут зараз багато. Легкові автомобілі на кордоні ніхто не перевіряє. Познайомився з людьми, які їздять кілька разів на тиждень в Україні. Привозять на замовлення товари . З'явився підпільний ринок як в 90-х", – каже Юрій.

Пара з Севастополя розповіла, що дорога з Криму в Миколаївську область забирає 7-8 годин. "В основному веземо молоко, йогурти, дитячі каші, суміші. Цього разу є замовлення на скумбрію", – розповідає Аліна.

Станом на 7 жовтня, ціни на продукти харчування в Криму виросли.

krum-3

У свою чергу, спікер "Держради" Криму Володимир Константинов, який раніше стверджував, що блокада півострова не несе загрози, різко змінив риторику.

"Блокада – це не просто заклик до злочину, а загроза геноциду. Публічна мета – знищити народ", – заявив Константинов.

Поки основні транспортні артерії в Крим з боку материкової частини України заблоковані, поставки продуктів на півострів здійснюються морським шляхом – через Керченську переправу.

У майбутньому між територією Росії і півостровом планується будівництво трьох мостів. На цей момент зведено перший технологічний міст – між Краснодарським краєм і островом Тузла, однак він не використовується для регулярних вантажних перевезень.

____1

Крім того, між територією Криму та Російської Федерації зберігається повітряне сполучення, але авіація використовується головним чином для транспортування пасажирів.

Енергетична блокада

Організатори блокади Криму не виключають, що буде організована не тільки продовольча, але й енергетична блокада півострова. Про це ще на третій день акції заявляв Рефат Чубаров.

Наприкінці вересня в "Правом секторі" також заявили про плани найближчим часом відключити Крим від електроенергії і заблокувати морське сполучення з півостровом.

Однак вночі 6 жовтня було в результаті вибуху була пошкоджена бетонна електроопора високовольтної лінії електропередач Джанкой-Мелітополь, розташована поблизу адміністративного кордону з Кримом. Як розповів голова Генічеської районної державної адміністрації Олександр Воробйов, таким чином невідомі спробували викликати негативне ставлення до учасників акції з продовольчої блокаді півострова.

За його словами, пошкодження бетонної електроопори не вплинуло на постачання електропостачання в Крим і материкову Україну.

Однак, учасники блокади Криму заявили про відключення подачі електроенергії на півострів по лінії Мелітополь – Джанкой. Про це заявив заступник голови штабу громадянської ініціативи по блокаді Криму Ізєт Гданов.

За його словами, днями біля раніше пошкодженої невідомими електроопори високовольтної лінії зібралося близько сотні учасників блокади, в тому числі, і місцеві жителі. Через що енергетики, згідно з правилами безпеки, не могли продовжити ремонтні роботи: на об'єкті перебували сторонні люди.

Гданов розповів, що енергетики своїм рішенням 11 жовтня відключили і закільцювати дану гілку.

"Це буде тупикова гілка, на Крим по ній електрику не піде. В рамках чинного законодавства доводитимемо до відома можновладців, що постачання електрики до Криму, щонайменше, аморальні", – сказав він.

Гданов зазначив, що три інші лінії продовжують постачати електроенергію на територію півострова.

655915_main

Фото: Крым. Реалии

Як заявили в "Укренерго", поставки електроенергії в Криму здійснюються по повітряних лініях 330 кВ Каховка-Джанкой і 220 кВ Каховка-Титан.

За даними компанії, повітряна лінія 330 кВ Каховка-Джанкой була в терміновому порядку включена в роботу у зв'язку з виведенням в ремонт лінії Мелітополь-Джанкой через пошкодження електроопори.

"Зараз енергопостачання Криму здійснюється в обсязі 650 МВт, що на 200 МВт нижче повної потреби споживання", – зазначили в "Укренерго".

При цьому, громадські активісти загрожують провести енергетичну блокаду Криму до тих пір, поки не буде повністю зупинено енергопостачання півострова з материкової частини України. Про це сказав координатор блокади Криму Ленур Іслямов.

"Енергетичну блокаду ми почали і вона далі буде продовжуватися – до того моменту, поки повністю ми не відключимо Крим весь, під нуль. Ми будемо тиснути на владу, щоб вона в особі Верховної Ради України прийняла закон про заборону постачання електроенергії до Криму. Щоб це було на офіційному рівні зроблено, а не на нашому рівні", – заявив Ленур Іслямов.

У той же час, в "Укренерго" 13 жовтня повідомили, що напередодні ввечері були завершені роботи з відновлення підірваної електроопори повітряної лінії Мелітополь-Джанкой 330 кВ, і вона була включена в роботу.

"Фахівці при огляді місця події встановили, що пошкоджена опора потребує негайної заміни з відключенням лінії Мелітополь-Джанкой. Електропостачання Криму здійснювалося двома лініями: ПЛ 330 кВ Мелітополь-Джанкой і ПЛ 220 кВ Каховка-Титан. Ще дві лінії напругою 330 кВ (Каховка- Джанкой і Каховка-Островська), що забезпечують передачу енергії в Крим, були вимкнені для проведення їх реконструкції в рамках проекту будівництва ПС 750 кВ Каховська, необхідної для забезпечення повної видачі потужності Запорізької АЕС", – розповіли в "Укренерго".

У зв'язку з необхідністю відключення лінії Мелітополь-Джанкой для ремонту опори, було прийнято рішення про призупинення реконструкції ПЛ 330 кВ Каховка-Джанкой і її включення в роботу для відновлення погоджених з кримської енергосистемою обсягів передачі потужності в обсязі 650 МВт. Лінія була включена під напругу 8 жовтня, повідомили в "Укренерго".

"Обмеження споживання Кримом у зв'язку з виведенням в ремонт ВЛ Мелітополь-Джанкой не було. У понеділок (12 жовтня – Авт.) Виконано монтаж проводів на лінії, з'єднання шлейфів і підготовка лінії до включення. Відзначимо, що ремонтний персонал весь цей період (у протягом трьох діб) знаходився на об'єкті в оточенні блокувальників і несприятливих погодних умов, проте зміг в найкоротші терміни виконати всі необхідні роботи", – підкреслили в "Укренерго".

Зараз енергозабезпечення Криму здійснюється за нормальною схемою харчування, повідомили у відомстві.

Відзначимо, що станом на 13 жовтня на трьох контрольних пунктах на кордоні з Кримом знаходиться 45 працівників міліції, які контролюють ситуацію. Як повідомляє Херсонська ОДА, також там знаходиться близько 200 учасників громадських формувань, які з початку блокади не пропустили жодної фури.

Читайте також:
"Влада" Криму заявила, що не має наміру вилучати українські паспорти у мешканців півострова
Як “Правий сектор” блокує Крим: дірявий захист від холоду і окупантів
“Влада” Криму вирішила прорвати блокаду на поромах


×
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Джерело: "Сегодня"
Автори: Дар`я Нинько, Сергій Рюмочкін
Всі новини по темі Блокада Крыма.
Ви зараз переглядаєте новину "Хроніка блокади Криму: зростання цін на продукти і загрози відключити електроенергію "під нуль" (фото,відео)". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Додати коментар

Ваш коментар (залишилось символів 1000)
Правила коментування на сайті Сегодня.ua
Підписка: