Українці масово страждають від шахраїв, які крадуть гроші з банківських карток. Причому зловмисники діють нібито від імені фінустанови, і клієнти повідомляють їм всю персональну інформацію.
Василиса зателефонувала на гарячу лінію банку – хотіла проконсультуватися з переказу коштів онлайн.
"Працівник банку почав у мене питати паспортні дані та номер картки, для того щоб нібито перевірити інформацію. Аж ось зненацька він запитав мене сіві-код – це три цифри на задній частині картки", – розповідає Василина.
Незважаючи на підозріле питання, потрібну суму дівчина відправила. А через кілька хвилин з її картки перерахували ще півтори тисячі гривень. Уже без її згоди.
"Я повторно дзвонила на цю ж гарячу лінію. Відповідь була – звертайтеся в бізнес-час", – додала Василина.
Тетяна продавала в інтернеті свою весільну сукню. Через півгодини після розміщення оголошення – передзвонив покупець.
"До вас завтра приїде кур'єр, а сьогодні ми вам знімемо гроші. Тільки дайте нам номер вашої картки – добре дам. Вони поклали трубку. Через хвилину передзвонюють – слухайте, а у вас є якийсь кредитний ліміт на цій карті", – розповідає Тетяна Тріполка.
Потім Тетяні зателефонували з іншого номера, начебто представник з банку.
"Зараз на ваш рахунок будуть перекинуті гроші, наберіть цей код – говоримо вам, який. Я відразу подумала, що щось не те. І тут приходить мені якась смс, я не встигаю цю смску прочитати. І вони мені передзвонюють: ну що ви набрали код? Я кладу трубку, відкриваю смс. А там – з вашого рахунку знято три тисячі гривень", – продовжила Тетяна.
Щоб уберегти свої кошти від аферистів, експерти рекомендують не відкривати нікому персональних банківських даних. А після оплати в Інтернеті – заблокувати картку для онлайн платежів.
"У більшості випадків жертвами таких шахраїв стають з власної безграмотності. Служба безпеки банку в 100% випадків не мають повноважень за телефоном запитувати коди. Є випадок, коли вам телефонують, коли на вашу кредитну карту дивні операції. Тоді вас просять зазвичай назвати слово пароль. І словом пароль ви блокуєте картку", – говорить Артем Афяна, юрист.
Василина в поліцію не зверталася. Написала тільки заяву в банк. Через місяць списані кошти фінансова установа повернуло на картку. Але це, швидше, виняток із правила.
Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".