Мільйон робочих місць – цілком реальне завдання

Актуально

26 Жовтня 2016, 15:39

Мільйон робочих місць – цілком реальне завдання

Анатолій Кінах, президент УСПП

   Хоча кризові тенденції в українській економіці дещо призупинилися, рапортувати про якесь  зростання зарано, адже поки не створені умови, які б сприяли незворотному динамічному розвитку.  Ними мають стати складові  якісного підприємницького клімату – верховенство права, промислова, податкова, регуляторна, інвестиційна політика,справжній економічний патріотизм, постійний діалог влади та громадянського суспільства. Рухатись в реформах зараз потрібно не лише швидко, але й "пакетно": визначаючи пріоритети і підключаючи зусилля влади, суспільства, бізнесу.

   Що зараз вважати пріоритетом? Як підтверджує міжнародний досвід, та держава, яка не має потужного платоспроможного середнього класу,  не зможе стати справді конкурентоспроможною та навіть демократичною. Які можуть бути реформи в країні, якщо більше половини спеціалістів прагне виїхати за кордон? Коли решта витрачає 60% доходів тільки на продукти харчування та оплату комунальних послуг і розраховує на субсидію та іншу допомогу держави? Україні  гостро потрібен міцний середній клас – адже це люди, які можуть і вміють захищати свої права, здатні за рахунок свого інтелекту і працьовитості створювати нові робочі місця, інноваційну продукцію, впевнені в майбутньому своєї справи, а тому будуватимуть своє життя на рідній землі та розвиватимуть її.

   Проте середній клас по собі він не виникне, тим паче – із зарплатою 170 євро в місяць, що є найнижчим показником в Європі. Тільки 0,7% наших співвітчизників зараховують себе до середнього класу. Тому на даному етапі, коли у бюджетоутворюючих галузях економіки досі "вирує" криза (падіння промислового виробництва за минулий рік на рівні 13,4%, експорту до 30%), визначальним пріоритетом державної інституційної політики повинне стати всебічне сприяння розвитку малого і середнього бізнесу, самозайнятості як найефективнішого інструменту реалізації підприємницького потенціалу нації.  

   Додамо до цього, що заможній середній клас забезпечує платоспроможній внутрішній ринок, якій є необхідним стимулом для того, щоб з’явилися нові суб’єкти господарської діяльності, нові робочі місця, розвивалась економіка. Вже зараз малий і середній бізнес приносить близько 70% податкових надходжень в бюджет. В Польщі він формує 40% ВВП, а у Франції та Німеччині – до 70% ВВП.

   Нашою очевидною проблемою є те, що в українському суспільстві самозайнятість, можливість розвивати власну справу досі розглядається як ризик та успіх небагатьох. Однак українці – творчі, працездатні люди, вони мають купу різних ідей – не вистачає лише умов для розвитку бізнесу. Але в країні з’являється унікальна тенденція: системний бізнес  відчув свою соціальну відповідальність, почав заохочувати розвиток самозайнятості, дрібного підприємництва.

   Так,  ПриватБанк вже рік як запустив проект "Країна Успішного Бізнесу", що вже має результатом  80 тисяч новостворених робочих місць. Головним інструментом успіху стало спрощення доступу до стартового капіталу, і навіть це єдине привабило десятки тисяч підприємців-початківців. Український союз промисловців і підприємців започаткував із ПриватБанком ще більш амбітний проект: створення в Україні 1 млн. робочих місць.

   Проектом передбачена максимальна популяризація підприємницької культури, багаторівнева допомога бізнес-орієнтованій аудиторії: від консультацій, допомоги із створенням бізнес-планів, до надання кредитних ресурсів, створення іннваційних механізмів їх акумулювання тощо. 21 жовтня в Києві відкрився перший український бізнес-форум "Україна – країна підприємців" для молодих підприємців і тих, хто мріє про власну справу. Його завдання – показати реальні можливості й перспективи для втілення власних  ідей, надихнути на прояв ділової ініціативи та продемонструвати практичні інструменти для створення чи розвитку бізнесу. Потім такі заходи відбудуться у регіонах.  

   До речи, згідно з результатами Amway Global Entrepreneurship Report, 75% українців у віці до 35 років позитивно ставляться до підприємництва, а 63% хочуть відкрити свій бізнес. У той же час ставати підприємцями наші співвітчизники не поспішають, лише 4% починають власну справу.  Решті 59 % ми готові допомогти конкретно. Годі концентруватись на кризі, низькій заробітній платі та відсутності можливостей – їх потрібно створювати самим. І те, що все більше людей із різних сфер об’єднується сьогодні навколо цієї ідеї – хороший показник. Цільова аудиторія проекту – працівники, яких кого скоротили або можуть скоротити  з великих підприємств, учасники  АТО або переселенці, інші активні люди, які прагнуть жити активним та заможним життям.

   Надати їм фінансовий ресурс на початок справи, навчити  азам підприємницької діяльності – це перший крок. Далі через  механізми державно-приватного партнерства має  підключитися держава. Проекту дуже потрібна державна підтримка, щоб ця ініціатива перетворилась на національну стратегію щодо  заохочення розвитку підприємництва, створення робочих місць на рідній українській землі, а не за кордоном. Тоді  програма стане потужним інструментом становлення середнього класу, розвитку малого бізнесу. У нас є все – талант, воля і розум, щоб досягнути процвітання в своїй країні. Сподіваємося, що так і буде.

Ви зараз переглядаєте новину "Мільйон робочих місць – цілком реальне завдання". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...