рус
Головна Новини України
19 Липня 2015, 22:54  Версія для друку  Відправити другу
×
"Відкрите небо": Коли українці зі звичайною зарплатою зможуть літати (відео) http://www.segodnya.ua/img/article/6330/56_main.jpg http://www.segodnya.ua/img/article/6330/56_tn.jpg Україна Майже половина українців не піднімалася на борт літака жодного разу в житті

"Відкрите небо": Коли українці зі звичайною зарплатою зможуть літати (відео) События на ТК Украина

Майже половина українців не піднімалася на борт літака жодного разу в житті


Одним із результатів закордонного турне уряду став документ про "відкрите небо" зі Сполученими Штатами Америки. Такий же – з Євросоюзом – поки підписати не вдалося. Що може дати нашій державі "відкрите небо"?

Головне – можливість літати кожному українцю, а не лише багатим. Допуск багатьох авіакомпаній, у тому числі бюджетних, так званих "лоукостів", повинен створити конкуренцію. Але поки – нових перевізників не видно, а ті, що були – збираються йти. Зате одна велика вітчизняна компанія отримує найкращі маршрути. І ні поліпшувати сервіс, ні знижувати ціни – у неї немає необхідності.

Відсторонений від роботи голова державної авіаційної служби Денис Антонюк вимагає відшкодувати мільйон гривень морального збитку. Збиток, на переконання чиновника, йому завдав Міхеїл Саакашвілі.

Тепер і ділова репутація нібито підмочена, і здоров'я від стресу погіршилося.

А сталося все на презентації режиму "відкритого неба".

Прийшов туди одеський губернатор і звинуватив шефа Державіаслужби в лобіюванні інтересів однієї компанії. Мовляв, дозвіл на маршрут Одеса-Стамбул видано саме Міжнародним авіалініям України не випадково.

"У Грузії була одна авіакомпанія, у якої були зв'язки в парламенті, в міністерстві. Вона призначала голову державіаадміністрації. І вона була єдина. Вона літала... І нам пояснювали, що ринок так не дозволяє. У Грузії літали лише 120 тисяч туристів. А коли ми лібералізували ринок – зайшло 20, чи 30 – я не пам'ятаю, авіакомпаній на ті ж маршрути, до речі. Квитки стали дешевшими, а до нас стало літати 6 мільйонів замість 100 тисяч", – сказав Міхеїл Саакашвілі, голова Одеської державної адміністрації

Відразу ж після цієї заяви в Державіаслужбі почалася перевірка, пана Антонюка – Кабінет міністрів відсторонив від посади.

"Зараз всі говорять, що він досі – навіть відсторонений від посади – все одно з'являється в офісі", – зазначив В'ячеслав Коновалов, експерт авіаційної галузі.

Сам Антонюк називає появу Саакашвілі на скандальному засіданні піар акцією одеського губернатора.

"Прийшов Михайло Саакашвілі, якому потрібен був піар, якому потрібна була позиція для ударів по столу і почав свою промоушн-кампанію", – заявив Антонюк, голова Державної авіаційної служби України.

З 1997 року Денис Юрійович почав працювати диспетчером в авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України"

2003-го переведений на посаду інженера з розвитку в тієї ж авіакомпанії.

З 2004 по 2014 роки – там же на різних посадах – від менеджера до директора дирекції – займається розвитком мережі маршрутів авіакомпанії МАУ.

І вже у березні 2014-го стає Головою державної авіаційної служби України.

Аеропорт "Бориспіль" – найбільший в Україні. Здавалося б, тут очі повинні розбігатися від різноманітності літаків різних компаній – як внутрішніх, так і зарубіжних.

Але, як не дивно, переважають лайнери однієї української авіакомпанії. Програма "Відкрите небо" в Україні начебто стартувала, але кому саме його відкрили – то ще питання.

Розслідування діяльності шефа Державіаслужби – справа нешвидка.

Але експерт авіагалузі В'ячеслав Коновалов переконаний – для перевіряючих – прецедентів маса.

"Вся логіка його дій, вона приводила до того, що постійно робилися якісь дії. Державіаслужби, які працювали виключно на користь МАУ", – сказав Коновалов.

Представники інших авіакомпаній дають службі безсторонню оцінку.

"Чоловік прийшов з авіакомпанії МАУ. Він навіть не з топ-менеджменту МАУ. Він – з середньої ланки. Як тільки він прийшов, вже було зрозуміло завдання, що стоїть перед ним: прибрати всіх конкурентів і залишити одного монополіста в країні. Він одноосібно давав – кому захотів – дозвіл, кому не захотів – не давав", – говорить Родріг Мерхеж, президент авіакомпанії UM Air.

В офісі МАУ тим часом обурені, що їх звинувачують у монопольному завищенні цін на авіаквитки – про що також згадував Саакашвілі.

"Так, ми дешевше від лоукостів", – говорять у компанії.

"Наші тарифи на годину польоту відповідають... склали 33 долари", – сказав Арон Майберг, голова наглядової ради авіакомпанії МАУ.

Експерта В'ячеслава Коновалова заява вразила.

"У мене складається підозра, що там була підтасовка фактів, що якимось чином взяли якийсь найнижчий період, почитали, і вийшла така смішна цифра. Якщо будь-яка інша людина зараз звернеться до каси, спробує знайти тариф за льотну годину 33 долари, я боюся, що це буде велика проблема", – зазначив він.

Візьмемо, наприклад, гучний напрямок: Київ-Одеса. Це трохи менше п'ятисот кілометрів. У МАУ квиток в економ-класі коштує 3236 гривень або в перерахунку – 130 євро. Тобто, щоб полетіти зі столиці до Одеси якраз вистачить середньої зарплати – вона в Україні – трохи більше 4000 гривень.

Шукаємо квиток на подібний напрямок. Віззейр. Київ-Вільнюс. Відстань – трохи більше, ніж у напрямку Київ-Одеса. Майже 600 кілометрів. Ціна 629 гривень, або 25 євро. У п'ять разів дешевше.

"Я не з тобою", – сказав авіакомпанії МАУ відомий музикант Валерій Харчишин. Вирушаючи на відпочинок у Туреччину, він завчасно приїхав в аеропорт, але реєстрація на рейс закінчилася буквально перед носом артиста.

Харчишин був зареєстрований на рейс в Інтернеті, але на борт його не пустили. Пересадку – не запропонували. Довелося купувати квитки на рейс іншої авіакомпанії. У МАУ вибачень ніхто не приніс.

"Дуже багато моїх знайомих, коли дізналися про цю ситуацію, вони кажуть: "Ми вже давно перестали користуватися МАУ". Кажуть, що із Західної України, їдемо на машині в найближчий аеропорт на Заході – до Румунії або Польщі – і вже звідти летимо. Кажуть – набагато дешевше, кращий сервіс, і жодних проблем немає", – сказав Валерій Харчишин.

У соцмережах пасажири також не скупляться на емоції на адресу найбільшого вітчизняного авіаперевізника.

...літав з МАУ рейсом Київ-Париж. Пощастило сидіти в останньому ряду. Запах туалету виразно чувся протягом усього польоту. Це просто позорище...

Жадібні до жаху! Раніше при польоті Київ-Амстердам давали сендвіч, зараз треба за нього 5 євро дати. Як і за напої по 2 євро.

Цінник на пропоновані продукти на борту в МАУ дуже високий! І що найбільше мене засмутило – це те, що мене ніде не попередили, що харчування платне.

Читайте також: Пивоварський пояснив, навіщо Україні "відкрите небо" з США

Летіла рейсом Франкфурт-Київ... Таких нечемних, нетактовним і відверто злих стюардес не бачила ще ніколи, навіть на інших рейсах МАУ. Вони нагадали жінок з реєстратури радянських часів.

Причиною високих цін і поганого сервісу можуть бути фінансові проблеми у МАУ – припускає експерт В'ячеслав Коновалов. І згадує сумну історію ще однієї пов'язаної з групою "Приват" компанії Аеросвіт.

"Є дані, що там кілька сот мільйонів, і ці кілька сот можуть вибухнути як у "Аеросвіту" – з нізвідки, і потім раптом банкрутство авіакомпанії. Я не кажу, що це буде прямо зараз, прямо завтра, але є підозра, що там щось таке зараз намічається", – додав Коновалов.

Ще минулої осені авіакомпанія МАУ звернулася з проханням до уряду – надати стабілізаційний кредит у розмірі 100 мільйонів доларів. Можливо, пролобіювавши призначення керівника Державіаслужби, МАУ хотіла домогтися певних переваг перед конкурентами? Але вихід конкурентів з українського ринку дорого обходиться передусім звичайним українцям.

Замість того щоб швидко і недорого переміщатися, як всередині країни, так і за кордон, ми змушені їхати або дуже довго на поїзді, або довго і незручно – в маршрутці. А щоб купити квиток на літак, навіть громадяни, які непогано заробляють, відкладають гроші місяцями.

Чи буде коли-небудь виправлена ця ситуація? Влада обіцяє, що вже скоро.

"Подивіться, наприклад, як пручається останні дні наша авіаційна монополія. Спільна та ефективна взаємодія президента, міністра інфраструктури Пивоварського, відсторонення глави авіаслужби, певну роль, звичайно, зіграв і Саакашвілі щодо оприлюднення та публічності. І тут же всі винні. У нас буде відкрите небо", – сказав Петро Порошенко, президент України.

Якщо договір про відкрите небо з Євросоюзом запрацює на повну силу, авіаперельоти більше не будуть розкішшю, а стануть звичайним способом пересування. Поки ж майже половина українців не піднімалася на борт літака жодного разу в житті.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События недели" на каналі "Україна".


×
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Ви зараз переглядаєте новину ""Відкрите небо": Коли українці зі звичайною зарплатою зможуть літати (відео)". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Додати коментар

Ваш коментар (залишилось символів 1000)
Правила коментування на сайті Сегодня.ua
Підписка: