Головна Новини України
"Відкрите місто": як боротися з міськими проблемами в інтернеті (фото,відео) http://www.segodnya.ua/img/article/6119/39_main.jpg http://www.segodnya.ua/img/article/6119/39_tn.jpg Україна Українці найчастіше скаржаться на ями на дорогах, брудні вулиці і розбиті тротуари

"Відкрите місто": як боротися з міськими проблемами в інтернеті (фото,відео)

29 Квітня 2015, 07:40

Українці найчастіше скаржаться на ями на дорогах, брудні вулиці і розбиті тротуари

 


Кожен день ми стикаємося з проблемами, які неприємно дратують – сміття, відкриті люки, відсутність дитячих майданчиків у дворі. Фонд Східна Європа з 2013 року реалізує проект "Відкрите місто", який допомагає громадянам взаємодіяти з владою, громадськими організаціями, представниками бізнесу для вирішення актуальних питань. Зараз до ініціативи приєдналися 18 міст, а Сегодня.ua побувала в найбільш активному – Тернополі.

centr

Пам'ятник Незалежності. Фото: О. Консевич

Унікальний приклад

Тернопіль тільки у вересні минулого року став активно працювати з "Відкритим містом", але вже встиг показати найкращі результати. За словами помічника мера Максима Черкашина, Тернопіль – унікальне місто для проекту, тому що спочатку довелося працювати без допомоги громадській організації. Зазвичай саме активісти допомагають організувати людей і беруть на себе функції модераторів. "Спочатку було двостороннє співробітництво – міська рада – "Відкрите місто". Ми ставили за мету домогтися того, щоб все працювало. Ми заповнили матрицю проблем. Що це означає? Якщо є проблема – сміття, наприклад, я повинен подумати, хто буде її вирішувати. Згодом ми зібрали виконавців і розповіли їм про платформу, зареєстрували їх. Працювали 2-3 тижні в тестовому режимі", – розповідає він.

ulochka

Тернопіль. Фото: О. Консевич

З часом стала допомагати організація "Файне місто", вона з лютого цього року модерує повідомлення і стежить за рішенням проблем. Член організації Рустам Ергешов розповідає про статистику. Виявляється, за такий короткий проміжок часу по місту було зареєстровано 572 повідомлення. "Зареєстровані користувачі – 398, але це з тими користувачами, які зареєстровані від міської ради, тому що вони мають відписувати про вирішення проблем", – уточнює активіст. Зараз більшість проблем "закриті" – вирішені або будуть вирішуватися найближчим часом. Близько 25% проблем прийняті до розгляду. "Це дуже хороша статистика, в порівнянні з іншими містами. Ми перші по активності користувачів. Але є одне "але", недолік. Наприклад, проблема – ями на дорозі. Користувач написав, сфотографував, відписка житлово-комунального господарства така – "Дана територія є в титульному списку ремонтних робіт у цьому році". Вони "закривають" цю проблему, але користувач її знову "відкриває" і каже: "По факту, покажіть, що ви зробили". Тут і управління правильно робить, і користувач, тому треба зробити статус "перенесення терміну" або "виконання до...", – вважає Рустам Ергешов. Зараз у місті є 10-15 активних користувачів, які не просто повідомляють про проблеми, а й стежать за їх виконанням.

zlamaly

Поврежденное ограждение у озера. Фото: opencity.in.ua

komenty

Реакція суспільства. Фото: opencity.in.ua

sdelano

Результат. Фото: opencity.in.ua

Контроль та ініціативність

Користуватися ресурсом дуже легко. Треба зареєструватися і написати повідомлення, а модератори опублікують його. Далі прохання потрапить в управління, відповідальне за зазначену проблему. Не треба витрачати час на пошук "крайніх", написання заяв і телефонні дзвінки. "Мені легше написати через платформу, я не маю можливості в робочий час бігати по інстанціях. Пам'ятаю якось мене все дістало, і я ходив до начальника скаржитися, але потрібне посередництво. Комусь легше з папером працювати, комусь з комп'ютером і телефоном", – розповідає Михайло Онишків, активний користувач платформи.

9000

Фото: opencity.in.ua

На вирішення проблеми у служб є місяць, але керівництво міста намагається розібратися зі зверненнями оперативно. Цьому сприяє те, що кожного тижня міський голова Сергій Надал отримує звіт про ситуацію в місті і скарги користувачів "Відкритого міста". У міській раді головною перевагою ресурсу вважають публічність. "Коли ви куди дзвоните, хто про це знає, крім вас? А тут ви ставите обговорення проблеми в цілому. І самі чиновники, вирішуючи проблему, ставляться до цього відповідально. Для нас це додатковий інструмент, тому що раніше були стандартні – звернення громадян, служба 1580, прямі ефірі міського голови, Facebook. І класно, що є аналітика – ми можемо дивитися по яких вулицях найбільше скарг і яких служб це стосується", – зазначає Максим Черкашин.

kateg

Клацніть на скріншот, щоб збільшити.

Єдине, місту потрібно буде активізувати роботу з громадськістю, щоб люди самі намагалися брати участь у вирішенні проблем. "Зараз буде розвиватися проект "Громадський актив Тернополя". Ми хочемо працювати із зареєстрованими активістами "Відкритого міста". Наприклад, якщо є поламаний дитячий майданчик, то можна зібрати жителів, поговорити, є статут про громадські ініціативи, зборах громадян. Ми можемо написати протокольні рішення – віддати міській раді. Далі ніщо не заважає скинутися і відремонтувати. Основне завдання – активізувати суспільство", – вважає член ГО "Файне місто".

Але в Тернополі вже можна говорити про те, що люди почали діяти. Нещодавно екстремали міста розмістили на порталі "Відкрите місто" прохання про створення скейтпарку і активно включилися в обговорення ініціативи з владою. "Ми пішли на зустріч, тому що вони зараз катаються біля пам'ятників. Крім того, у наших велосипедистів дуже хороші показники, вони готуються до міжнародних чемпіонатів. Вони сказали, що можуть показати, де було б добре організувати таку площадку. Їм запропонували бульвар Куліша і вони категорично від нього відмовилися. Ми прислухалися до них і знайшли інше місце – у парку Топільче. Також у парку Шевченка будуть піддони, які облаштують велосипедисти", – зазначає помічник міського голови.

topil

Парк Топільче. Фото: wikimedia.org

Вигода для всіх

Проект розпочав свою роботу з 5-ти міст України. "В даний час, систему "Відкрите місто" вже використовують у 18 містах, починаючи від маленького Добротвора Львівській області і закінчуючи великим Запоріжжям. Ведемо переговори і з іншими містами, адже критично важливим є бажання місцевої влади і місцевих громадських організацій бачити проект в своєму місті", – розповідає менеджер програм Фонду Східна Європа (ФСЄ) Юрій Піскалюк.

За його словами, за час існування платформи було опубліковано 3079 проблем, з них 2583 прийнято в роботу, а 1424 – вирішено. "Зрозуміло, що не всі питання можна вирішити в один момент, оскільки можливості місцевих бюджетів в умовах кризи обмежені. Але люди повинні знати, що влада їх чує, знає про проблеми і намагається їх вирішити. Електронна комунікація з органами місцевої влади вигідна для всіх, – зазначає Юрій Піскалюк. – Для влади – це механізм швидко дізнатися про проблему (наприклад відкритий люк, неприбране сміття, непрацююче освітлення) та її вирішити, розуміти пріоритети жителів, наповнювати цільові програми. Для жителів – можливість повідомити про проблеми максимально просто через ефективний канал комунікації, відчути себе причетними до вирішення міських проблем, зробити життя своїх родин і сусідів комфортним. І найголовніше, що система "Відкрите місто" – максимально відкрита і прозора. Тобто, якщо користувач вважає, що його проблема насправді не вирішена, він має можливість повторно звернути на це увагу".

teatr

Фото: О. Консевич

Ініціатори проекту планують додати до сервісу нові функції. Впоратися з великим масивом інформації можна буде завдяки краудсорсингу, коли кожен зареєстрований користувач зможе розміщувати інформацію про корисні об'єкти, які йому відомі, а всі інші користувачі зможуть користуватися "плодами" колективної праці. "Вже скоро жителі зможуть ініціювати і підтримувати місцеві петиції, а місцева влада враховувати побажання громадян при визначенні пріоритетів розвитку суспільства. Тоді, наприклад, місцева влада зможе визначити, що слід зробити в першу чергу: відновити фасад будівлі головного театру, або облаштувати місцевий ринок, або щось ще. Також вже є можливість наносити на карту кожного міста і описувати "Корисні об'єкти", починаючи від велопарковок або точки з вільним Wi-Fi, і закінчуючи укриттями або місцями збору небезпечних відходів", – розповідає менеджер програм ФСЄ.

jjj

У тернопільських тролейбусах є Wi-Fi, але в основному транспорт дуже старий. Фото: О. Консевич

Ще одна перевага сервісу – доступність мобільних додатків. Близько 15% користувачів заходять на сайт, використовуючи смартфони. "За нашими прогнозами цей відсоток буде збільшуватися. Додатковий поштовх цьому дасть впровадження стандарту 3G, який ми всі з нетерпінням чекаємо. Близько 70% відсотків заходів з мобільних пристроїв відбувається через операційну систему Android, а 22% – через iOS", – додає Юрій Піскалюк.

www.OpenCity.in.ua – платформа, яка реалізована в рамках проекту "Відкрите місто: посилення участі громадян у розвитку місцевої громади" і є ініціативою Фонду Східна Європа. Виконується за фінансової підтримки Фонду Ч. С. Мотта. Енергетична компанія ДТЕК надала фінансову підтримку для поширення проекту на міста своєї діяльності.

Ви зараз переглядаєте новину ""Відкрите місто": як боротися з міськими проблемами в інтернеті (фото,відео)". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Ольга Консевич

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Комментарi

залишилось символів: 1000 Правила коментування