рус
Олег Волошин
Берега Междуморья
Головна Новини України
16 Січня 2015, 07:10  Версія для друку  Відправити другу
×
"Інтеру" оголосили перше китайське попередження http://www.segodnya.ua/img/article/5845/6_main.jpg http://www.segodnya.ua/img/article/5845/6_tn.jpg Україна Телеканал заявляє, що скандальних зірок в ефірі не було
<p style="text-align: justify;"><span>Фото: Максим Нікітін/ТАСС</span></p>
Фото: Максим Нікітін/ТАСС

"Інтеру" оголосили перше китайське попередження

Телеканал заявляє, що скандальних зірок в ефірі не було

Вчера целый день обсуждалась судьба крупнейшего украинского телеканала — "Интера". В результате Национальный совет по телевидению и радиовещанию вынес предупреждение по всем трем лицензиям вещания — спутниковой, цифровой и аналоговой. Напомним, телеканал оказался в центре скандала после того, как в новогоднюю ночь в его эфире якобы транслировалась программа с участием российских звезд, которые за последний год отметились своей антиукраинской позицией. "В эфире телеканала "Интер" была зафиксирована трансляция передачи "Новогодний парад звезд 2015". Передача с аналогичным названием транслировалась в эфире телеканала "Россия 1". И в этих передачах были заявлены выступления Кобзона, Валерии, Газманова", — сказал председатель совета Юрий Армтеменко. Однако, по словам юриста "Интера" Тараса Прозоровского, в эфире их канала заявленные лица не выступали. "Программный продукт новогодней ночи полностью отвечал требованиям действующего законодательства по телевидению. Тот резонанс, который возник, в большей степени был спровоцирован неточной и недостоверной информацией. В продукте, который в настоящий момент рассматривают, выступлений тех лиц не было", — заявил Прозоровский. По его словам, "Интер" действительно взял программу с телеканала "Россия 1", но выступления скандальных звезд из эфира вырезали, их имена прозвучали только в анонсе. 

На заседании Нацсовета зачитали письмо секретаря СНБО Александра Турчинова, в котором он просит разобраться с ситуацией, после совет предоставил результаты мониторинга новогодних эфиров еще нескольких каналов — там были выявлены нарушения. По результатам голосования совета они подлежат внеплановой проверке "на соблюдение требований законодательства". Так, к примеру, в эфире "ICTV" была зафиксирована трансляция мультипликационного фильма "Иван Царевич и серый волк", одну из ролей в котором озвучил одиозный Иван Охлобыстин. Нарушения также были обнаружены в новогодних эфирах телеканалов "1+1", "Тонис", и ТРК "Украина", где были замечены российские артисты. Совет признал недопустимыми действия вещателей, которые в условиях информационной войны показли лица, поддерживающие аннексию Крыма, действия боевиков на Востоке, и рекомендовали воздержаться от них в эфире. А российский медиапродукт использовать только после адаптации к нашему законодательству.

Высказывая свою позицию, директор телеканала "Украина" Евгений Лященко, заявил, что телеканал всегда воздерживается от появления любых одиозных личностей в эфире. Вместе с тем он пояснил, что телеканал "Украина" не может использовать редакционные стандарты других телеканалов, поэтому необходима саморегуляция. Высказал мнение и "1+1": пообещали впредь проверять все телепередачи, которые были куплены в прошлом, до российской агрессии, и не допускать в эфир персон нон-грата.

"Закон не нарушен"

Политологи решение оценили нейтрально. "Нацсовет принял осторожное и компромиссное решение. Но в целом это событие должно стать стимулом для медийщиков. Нужно разработать единые правила и продумать механизм их действия, учитывая профессиональную этику и журналистские кодексы, и в рамках законодательства",  — комментирует политолог Вадим Карасев. Его поддержал и политолог Владимир Фесенко. "Вопрос нужно было обсуждать, в противном случае это вызвало бы возмущение в обществе. Это послужит сигналом и для других вещателей. Хотя оснований для лишения лицензии телеканала не было — формально закон не был нарушен, были нарушены морально-этические нормы", — резюмирует политолог.

Вчора цілий день обговорювалася доля найбільшого українського телеканалу – "Інтера". В результаті Національна рада з телебачення і радіомовлення винесла попередження по всіх трьох ліцензіях мовлення – супутникової, цифрової і аналогової. Нагадаємо, телеканал опинився в центрі скандалу після того, як в новорічну ніч в його ефірі нібито транслювалася програма за участю російських зірок, які за останній рік відзначилися своєю антиукраїнською позицією. "В ефірі телеканалу "Інтер" була зафіксована трансляція передачі "Новорічний парад зірок 2015". Передача з аналогічною назвою транслювалася в ефірі телеканалу "Росія 1". І в цих передачах були заявлені виступи Кобзона, Валерії, Газманова", – сказав голова ради Юрій Артеменко. Однак, за словами юриста "Інтера" Тараса Прозоровського, в ефірі їх каналу заявлені особи не виступали. "Програмний продукт новорічної ночі повністю відповідав вимогам чинного законодавства по телебаченню. Той резонанс, який виник, більшою мірою був спровокований неточною і недостовірною інформацією. У продукті, який зараз розглядають, виступів тих осіб не було", – заявив Прозоровський. За його словами, "Інтер" справді взяв програму з телеканалу "Росія 1", але виступи скандальних зірок з ефіру вирізали, їх імена прозвучали тільки в анонсі.

На засіданні Нацради зачитали лист секретаря РНБО Олександра Турчинова, в якому він просить розібратися з ситуацією, після рада надала результати моніторингу новорічних ефірів ще кількох каналів – там були виявлені порушення. За результатами голосування ради вони підлягають позаплановій перевірці "на дотримання вимог законодавства". Так, наприклад, в ефірі "ICTV" була зафіксована трансляція мультиплікаційного фільму "Іван Царевич і сірий вовк", одну з ролей в якому озвучив одіозний Іван Охлобистін. Порушення також були виявлені у новорічних ефірах телеканалів "1 + 1", "Тоніс", і ТРК "Україна", де були помічені російські артисти. Рада визнала неприпустимими дії мовників, які в умовах інформаційної війни вказані особи, які підтримують анексію Криму, дії бойовиків на Сході, і рекомендували утриматися від них в ефірі. А російський медіапродукт використовувати тільки після адаптації до нашого законодавства.

Висловлюючи свою позицію, директор телеканалу "Україна" Євген Лященко, заявив, що телеканал завжди утримується від появи будь-яких одіозних особистостей в ефірі. Разом з тим він пояснив, що телеканал "Україна" не може використовувати редакційні стандарти інших телеканалів, тому необхідна саморегуляція. Висловив думку і "1 + 1": пообіцяли надалі перевіряти всі телепередачі, які були куплені в минулому, до російської агресії, і не допускати в ефір персон нон-грата.

"Закон не порушений"

Політологи рішення оцінили нейтрально. "Нацрада прийняла обережне і компромісне рішення. Але в цілому ця подія має стати стимулом для медійників. Потрібно розробити єдині правила і продумати механізм їх дії, враховуючи професійну етику та журналістські кодекси, і в рамках законодавства", – коментує політолог Вадим Карасьов. Його підтримав і політолог Володимир Фесенко. "Питання потрібно було обговорювати, в іншому випадку це викликало б обурення в суспільстві. Це послужить сигналом і для інших мовників. Хоча підстав для позбавлення ліцензії телеканалу не було – формально закон не був порушений, були порушені морально-етичні норми", – резюмує політолог.

Читайте також:
"Інтер" знімає з ефіру всі святкові концерти та мюзикли
Член Нацради про скасування безкоштовних каналів: "Питання лобіювали кабельні оператори"
Телеканал "Інтер" заявляє про тиск


×
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Джерело: "Сегодня"
Автор: Варвара Ткачова
Ви зараз переглядаєте новину ""Інтеру" оголосили перше китайське попередження". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Додати коментар

Ваш коментар (залишилось символів 1000)
Правила коментування на сайті Сегодня.ua
Підписка: