рус
Сергей Корсунский
Остров благоденствия
Головна Новини України
26 Серпня 2015, 07:42  Версія для друку  Відправити другу
×
Ціни на газети можуть різко злетіти http://www.segodnya.ua/img/article/6439/25_main.jpg http://www.segodnya.ua/img/article/6439/25_tn.jpg Україна Зростання цін на доставку б'є по ЗМІ. Експерти: це тиск на свободу слова
Ціни на газети можуть різко злетіти

Ціни на газети можуть різко злетіти

Зростання цін на доставку б'є по ЗМІ. Експерти: це тиск на свободу слова

Днями історія з підвищенням тарифів на доставку друкованої преси отримала скандальне продовження: перший замглави Мінінфраструктури Володимир Шульмейстр заявив представникам видавничої індустрії, що "видавництва газет і журналів давно втратили свою соціальну функцію і є видом підприємницької діяльності, а їх власники зацікавлені в отриманні максимального прибутку" .

Таку точку зору чиновник висловив в офіційній відповіді на лист першого секретаря Національної спілки журналістів України Сергія Томіленка. "Ми написали звернення, в якому висловили обурення підняттям тарифів без попередніх консультацій з представниками видавничого ринку і повідомили про готовність обговорювати необхідні зміни. Адже у нас теж є ряд претензій, пов'язаних з якістю роботи "Укрпошти". Але отриманий відповідь – це формальна відписка з обурливою тезою, яка демонструє нерозуміння галузі та небажання йти на діалог. Крім того в умовах війни і кризи таке ставлення до ЗМІ просто несправедливо", – вважає Сергій Томіленко.

Нагадаємо, з 1 січня 2016 року "Укрпошта", яка знаходиться в підпорядкуванні Мінінфраструктури, пропонує підвищити тарифи на доставку періодики, залежно від її типу і товщини. Так, наприклад, тариф за доставку одного примірника газети може зрости з 11-17 копійок до 19-26 копійок. За журналам ціну за доставку одного хочуть підняти з 25-67 копійок до 77-105 копійок. Підвищитися також можуть тарифи за прийом періодики, обробку замовлень на доставку періодики і навіть вручення газет і журналів споживачеві. Все це, на думку експертів, неминуче призведе до подорожчання преси на 25-30%. У самій "Укрпошті" кажуть, що в усьому винна інфляція. "Здійснення перевезень вимагає значних витрат, які постійно зростають, наприклад бензин. Зростають витрати на світло та опалення приміщень, де сортується преса. Ми довгий час дуже акуратно підходили до підвищення тарифів, з сильним відставанням від ринкових тенденцій, – говорять в "Укрпошті". – Тепер прийшов час їх підвищити: так з'явиться можливість збільшити зарплату працівникам, оновити транспортний парк, підвищити якість послуг".

Видавці тим часом кажуть, що готові до діалогу, а різке підвищення тарифів – тиск на свободу слова: "В умовах кризи тарифи підвищуються, тут причини зрозумілі. Але не можна допускати різкого разового подорожчання – це може покласти весь ринок друкованої преси і в першу чергу дрібні місцеві видання. Такі заяви в сумі з підняттям тарифів можна однозначно розцінювати як тиск на свободу слова. Тільки цього разу обрали економічні методи. Адже преса покликана захищати суспільні цінності, а якщо вона втратила соціальну функцію, то це просто бізнес, і з ним можна розправитися звичайними фінансовими важелями. Ми зустрічалися з представниками "Укрпошти", обговорювали поетапне підвищення тарифів і нас запевнили, що нас почули. Але останнє провокаційну заяву представника міністерства говорить про зворотне – виходить, там просто шукали привід не переглядати питання. І знайшли його, звинувативши ЗМІ у втраті соціальної значущості. Але виникає питання: якщо преса – це бізнес, то як тоді назвати державні видання, які фінансується з держбюджету?" – Вважає генеральний директор Української асоціації видавців Олексій Погорєлов.

Однак перший заступник міністра інфраструктури України Володимир Шульмейстер заявив "Сегодня", що його просто ... недозрозуміли. "Написане було неправильно витлумачено. У листі мова йшла не про значущість ЗМІ для суспільства – я вважаю, що її складно переоцінити. Лист стосувався видавничої діяльності, яка носить комерційний характер. Завдання видавництва як бізнесу – скорочувати витрати і збільшувати доходи. У "Укрпошти" такі ж завдання і такі ж зобов'язання перед співробітниками. Тому компанія змушена переглядати тарифи", – резюмував Шульмейстер.

У той же час учасники ринку вважають, що сама формула розрахунку непрозора, і висловлюються досить скептично щодо логіки даних тарифів. "Підвищення тарифів на доставку преси вже здійснювалося і раніше, але якість послуг і оплата співробітників "Укрпошти" так і залишаються на низькому рівні. Більш того, дане підвищення тарифів явно поза ринком, і його економічна обґрунтованість викликає масу питань. Адже це нонсенс, коли, наприклад, у вартості передплати на наше видання питома вага послуг "Укрпошти" (адже є ще і дорогі витрати на друк, створення авторського контенту і зміст всього штату видавництва) складе близько 34%. Упевнений, що керівництво "Укрпошти" за крок від "вбивства" ринку передплати та йде хибним шляхом: замість того щоб спільно з видавцями шукати можливості збільшення доходів, нарощуючи обсяги підписки, тим самим знижуючи свої витрати, збільшують вартість послуг, роблячи періодику для соціально незахищених верств населення фактично недоступною", – говорить директор департаменту управління тиражем одного з найбільших видань України Сергій Охріменко.

Читайте також:
Газети можуть подорожчати
Ціни в Україні можуть знову підскочити - експерт


×
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Автор: Алевтина Нагорна
Ви зараз переглядаєте новину "Ціни на газети можуть різко злетіти". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Додати коментар

Ваш коментар (залишилось символів 1000)
Правила коментування на сайті Сегодня.ua
Підписка: