До України повертаються лоукостери: куди злітати і що потрібно знати про дешеві авіаперельоти

4 Квітня 2017, 23:40

В Україні тільки 2016-го пасажиропотік авіакомпаній зріс на 31%. Після появи в країні нових авіакомпаній і безвізу українці зможуть літати дешевше до більшої кількостіь країн


Україна 2016 року за пасажиропотоком обігнала піковий 2013-й. В Державіаслужбі зазначають, що в Україні ринок пасажирських авіаперевезень відновився. Хоча 2013 року до України літали 56 іноземних авіаперевізників і 33 українських, а 2016-го – 28 іноземних і 19 вітчизняних компаній. Наприкінці 2017-го до країни увійде ірландський лоукостер Ryanair, а авіакомпанія Wizz Аir заявила про розширення дешевих маршрутів з Києва та Львова. Куди 2017-го можна буде літати з України за кордон і за скільки, дізнавався сайт "Сегодня".

Куди можна літати з України дешевше ніж за 1500 грн

З України наразі літають два лоукостери – угорський Wizz Аir і турецький "Пегасус". Ціна на квитки коливається в межах 1500 гривень в один бік. У жовтні на ринок планує зайти ще одна компанія – Ryanair. Крім того, дешеві квитки можна знайти і на сайті авіаперевізника Міжнародні авіалінії України (МАУ).

Wizz Аir літає з Києва та Львова до 21 міста Європи. Авіакомпанія анонсувала розширення своєї мережі перельотів: зі Львова до Берліна (Німеччина) і з Києва до Познані і Любліна (Польща) з вартістю авіаквитків від 719 грн і з Києва до аеропорту Франкфурт-Хан (Німеччина) з вартістю квитків від 743 гривень.

З української столиці лоукостер також літає до Копенгагена (Данія) – вартість квитка від 1447 грн, до Вільнюса (Литва) – від 847 гривень, до німецьких міст: Гамбурга – від 1207 гривень, Ганновера – від 1447 гривень, Кельна – від 967 гривень, Меммінгена – від 1447 грн, Нюрнберга – від 1447 грн. До Лондона (Велика Британія) вартість квитків стартує від 847 гривень, до Варшави (Польща) – від 687 грн, Будапешта (Угорщина) – від 847 грн, Братислави (Словаччина) – від 847 грн. Зі Львова можна злітати до Вроцлава від 391 грн.

"Пегасус" літає з України тільки до Анкари і Стамбула. Так, із Запоріжжя до Стамбула можна злітати за 760 грн, з Києва до столиці Туреччини – за 1080 гривень. З турецьких аеропортів відносно дешево можна полетіти, наприклад, до Шарм-еш-Шейха (Єгипет) – від 1263 гривень, або до Тель-Авіва (Ізраїль) – від 460 грн.

З 29 жовтня до європейських міст починає курсувати Ryanair. Так, до Лондона з Києва можна буде злітати від 675 гривень, до Стокгольма (Швеція) – від 945 гривень, Манчестера (Велика Британія) – від 675 гривень, Ейндховена (Нідерланди) – від 540 грн. Зі Львова до Берліна, Меммінгена, Будапешта, Кракова і Варшави – від 540 гривень. Також за 1250 гривень можна долетіти з Києва до Афін грецькою авіакомпанією Aegean.

Якщо моніторити ціни МАУ, можна також знайти дешевий квиток. Наприклад, зі Львова до Вільнюса в листопаді 2017 року можна добратись за 351 грн. Шукати дешеві квитки в авіакомпаніях варто за півроку до вильоту – авіаперевізники продають квитки дешевше на пізніші терміни, щоб мати в обороті більше коштів. Також вартість квитка залежить від сезону – зазвичай під час літніх відпусток, на новорічні свята і вихідні авіаквитки дорожче.

З України відправляються і інші лоукостери: Air Arabia, Fly Dubai, Air Baltic, Vueling, але ціни на авіаквитки у них стартують від 3000-6000 гривень через великі відстані.

Читайте також: В яких країнах українським заробітчанам платять більше

Як іноземні лоукостери вплинуть на українські авіакомпанії?

В Україні 2016 року працювали 19 вітчизняних авіакомпаній. За рік вони наростили пасажиропотоки на 31%. Найбільша з них – МАУ 2016-го отримала приріст пасажирів в 25%. Прихід на український ринок Ryanair відкриває як ризики, так і можливі вигоди для авіакомпаній, які вже працюють в країні, зазначають експерти.

За словами гендиректора латвійської консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександра Ланецького, спочатку авіакомпанії в Україні розгорнуть цінову війну, щоб конкурувати з ірландським лоукостером, але вона їх тільки виснажить і це буде неправильна стратегія.

"Українські авіакомпанії не зможуть конкурувати з таким гігантом як Ryanair, якщо намагатимуться знижувати ціни на авіаквитки. Це те ж саме, що поставити дитину на один ринг з Кличком. Їм потрібно буде переглянути свою політику", – розповів Ланецкий сайту "Сегодня".

За його словами, якщо Ryanair співпрацюватиме з МАУ, як про це заявив під час прес-конференції комерційний директор лоукостера Девід О'Браєн, – це стане можливістю для української авіакомпанії. Передбачається, що на сайті лоукостера продаватимуть квитки МАУ. До того ж, Міжнародні авіалінії України можуть отримати вигоду від роботи Ryanair в країні і стати транзитним перевізником пасажирів з Білорусі, Грузії, Казахстану, Молдови та інших країн, які в Києві чи у Львові пересідатимуть на лоукостер.

"Якщо згадати, МАУ добре справляється з економічними кризами. Їм доведеться міняти концепцію, як і після Революції, коли попит на авіаквитки впав, але думаю, вони швидко зорієнтуються", – додав експерт.

630178

Авіаквитки дешевшатимуть через зростання конкуренції. Фото: А. Іскрицька, "Сегодня"

Анонсована мережа польотів Ryanair майже не збігається з тими напрямками, куди літають українські перевізники. Перетин є тільки в Лондоні, Варшаві та Берліні, а також в Нідерландах: МАУ вже літає до Амстердама, а лоукостер пропонує перельоти до Ейндховена.

"З тієї мережі польотів, які були озвучені, потенційна конкуренція можлива на лініях до Лондона, Стокгольма і Ейнтховена/Амстердам, куди літають наші авіакомпанії. Ryanair оголосив польоти до Ейндховена, а Нідерланди – країна маленька: Амстердам зовсім поруч – всього за 125 км або годині їзди на автомобілі. МАУ просто пропонуватиме більше тарифів за низькими цінами. Я не бачу загроз від виходу Ryanair на український ринок", – розповів колишній заступник міністра інфраструктури Олександр Кава.

За його словами, зростання пасажиропотоку 2016 року пов'язане не з тим, що українці стали більше користуватися авіаперельотами, а з ростом транзитних перельотів: "Зростання пасажиропотоку, який був 2016-го, досягнутий насамперед не за рахунок того, що громадяни України більше літали, а через те, що більше іноземців використовували українську авіакомпанію для перельотів між пунктами поза Україною через хаб в Борисполі".

Читайте також: 10 фактів про українські дороги, про які ви не знали

Чому лоукостери не завжди вигідно і як заощадити?

Лоукостери – це авіакомпанії, які продають квитки за низькою ціною і пропонують мінімум сервісу. Такі перевізники відмовляються від багатьох послуг, які надають традиційні авіакомпанії, що і дозволяє знизити вартість перевезення. У літаках таких авіакомпаній пасажирські крісла розміщені щільніше, до вартості квитка не входить харчування, а за багаж потрібно платити окремо. Щоб вибрати вподобане місце заздалегідь, потрібно заплатити додатково. Не всі квитки лоукостери продають за низькою ціною. Частина з них дійсно занижена, вартість іншої половини квитків – завищена: поруч можуть сидіти пасажири, один з яких купив квиток за 600 гривень, а другий за 5000 грн.

"Квитків, які продаються за мінімальними тарифами, не так вже й багато. Є близько 20 тарифів економ-класу і системи зі складним алгоритмом визначають, скільки квитків за яким тарифом пропонувати на конкретний рейс. Ці системи аналізують історичний попит на цей рейс, тенденції поточного попиту і інші чинники. Не варто забувати, що навіть лоукост авіакомпанії – це бізнес, спрямований на отримання прибутку, а не благодійна організація. Тому, наприклад, ніколи немає дешевих квитків в сезон літніх відпусток і на новорічні свята. Є стереотип, що чим раніше купуєш квиток, тим дешевше – це не працює з сезоном відпусток, оскільки попит збільшується і всі авіакомпанії на цьому заробляють", – зазначає Олександр Кава.

1190659

На період свят і відпусток краще авіаквитки не купувати. Фото: А. Бойко, "Сегодня"

Вартість авіаквитків, насамперед, залежить від вартості палива – в загальній вартості квитка вона може займати близько 60% – і відстані перельоту. Також складовою квитка є аеропортовий збір – вартість обслуговування літака при посадці і зльоті. До вартості квитка входить і страховий збір – страхування здоров'я і життя пасажира, а також 2-3% прибутку. Інші фактори, які впливають на вартість авіаквитка – сезон, попит і популярність напряму – регулюються авіакомпаніями, щоб в результаті вийти на прибуток. Правило покупки квитка заздалегідь працює, якщо купувати авіаквиток не на сезон відпусток: літо, новорічні канікули і вихідні.

Авіакомпанії роблять знижки, коли пасажиропотік зменшується – зазвичай восени і взимку. Але, як зауважує мандрівник і засновник проекту NUISIDIDOMA Максим Заселян, іноді можна купити квиток майже задарма і за години до вильоту, коли попадеться "палаючий квиток".

"Якщо вибрати поїздку у вересні замість липня, можна добре заощадити, оскільки це не "високий сезон". Вівторок вважається найкращим днем для покупки авіаквитка зі знижкою. Купувати квиток бажано за два-три місяці до вильоту, так шанси заощадити зростають. Але водночас можна випадково зайти на сайт і придбати гарячий квиток на завтра за меншу вартість. Заощадити може допомогти порівняння вартості на різних сайтах-агрегаторах, а також підписка на розсилки авіакомпаній", – вважає Заселян.

Ви зараз переглядаєте новину "До України повертаються лоукостери: куди злітати і що потрібно знати про дешеві авіаперельоти". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Віталій Андронік

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...

Комментарi

залишилось символів: 1000 Правила коментування