Експерти: Міст через Керченську протоку – ідеологічний проект, який можуть заморозити

2 Жовтня 2015, 18:33

Попередній такий міст простояв всього півроку, а його залишки заважали судноплавству ще 23 роки

<p style="text-align: justify;">Фото: sdelanounas.ru</p>
Фото: sdelanounas.ru

Сьогодні прем'єру РФ Дмитру Медведєву показали віртуальний міст через Керченську протоку. Цій події передувало завершення будівництва реальної першої частини технологічного мосту, який вже випробували за допомогою десятитонних вантажівок. В цілому проект мають намір завершити до 2019 року.

Тему будівництва Керченського мосту піднімали давно, ще коли діяв договір про дружбу між Україною і РФ. Після незаконної анексії Криму Росією і часткової транспортної ізоляції Криму необхідність у будівництві для РФ зросла в рази. Тим не менш, саме будівництво розпочали у квітні 2015-го, через рік після незаконної анексії.

Події, пов'язані з безстроковою торговою блокадою півострова, що почалася в кінці вересня, які вже привели до подорожчання продуктів на кримських прилавках в півтора рази, також підштовхують РФ до будівництва і звітів про райдужні перспективи запуску об'єкту.

"Керченський міст – це сьогодні найважливіший стратегічний об'єкт для РФ, тому що без нього Крим фактично перетворився на острів", – пояснює політтехнолог, директор компанії стратегічного консалтингу Berta Communications Тарас Березовець. За його словами, в Криму немає можливості транспортного сполучення, туристи туди не приїжджають, а військові навпаки – їдуть. Через блокаду автомобільних і залізничних поставок на кримський півострів, організація моста через Керченську переправу стала чи не єдиною можливістю забезпечення цих поставок.

По Керченській мосту планують пустити автомобільний і залізничний транспорт, щоб поставляти в Крим продукти харчування, військові вантажі. Крім того, за словами експерта, Росія хоче постачати на півострів електрику – щоб зробити Крим незалежним від України.

Політтехнолог зазначає, що крім усього іншого, для Путіна Керченський міст – важливий ідеологічний об'єкт: "Його мета – показати, що для Росії "Крим-наш" дуже важливий. Мовляв, ми ж обіцяли кримчанам Керченський міст – і ось, ми своє слово тримаємо".

Перспективи Керченського мосту

Експерти нагадують, що подібний міст вдалося побудувати під час Другої Світової війни, в 1944 році. І то міст тоді простояв всього півроку – він був зруйнований льодоходом з Азовського моря. "Азовське море взимку перемерзає, утворюються величезні крижини, які просто перетерли опори моста і повністю його зруйнували", – пояснює директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. Залишки опор від того моста заважали судноплавству ще цілих 23 роки – їх закінчили прибирати тільки в 1968 році.

"Після цього в Радянському Союзі кілька разів вивчали можливість відновлення будівництва, але в кінцевому підсумку відмовилися від цієї ідеї після інтеграції Криму до складу УРСР", – продовжує експерт.

"Керченську протоку дуже нестабільний, особливо в зимовий час – поромна переправа не може нормально функціонувати цілих півроку через дуже сильних штормів", – підтримує його Тарас Березовець. Крім того, Керченська протока розташована в небезпечній геологічній зоні. Незважаючи на це, буквально сьогодні керівники проекту з будівництва моста на презентації запевнили, що опори моста будуть встановлені поза зоною тектонічного розлому і будуть обходити зони вулканічної активності. До того ж, у проекті мосту передбачена судноплавна арка довжиною 227 метрів заввишки 35 метрів, яка розділятиме міст на залізничну і автомобільну гілля та забезпечувати судноплавство через Керченську протоку.

Однак ризик того, що історія з льодоходом повториться, все одно дуже великий, відзначають аналітики. Павло Мельник, експерт консалтингового агентства MPP Consulting, переконаний, що для сполучення з Кримом Росії слід було будувати тунель, а не міст. "Міст не встоїть. Щоб встояв, це повинен бути не міст, а підземний тунель – такий, як, припустимо, під Ла-Маншем. Але на його спорудження пішло б набагато більше грошей і часу".

Тарас Березовець звертає увагу на те, що навіть кошторис Керченського мосту виросла в рази: "Спочатку, ще при Кучмі, років 10 тому, будівництво оцінювали в 3 млрд доларів, потім сума поступово зросла до 8 млрд ... і це, очевидно, не остання ціна". На його думку, на будівництві моста заробляють близькі до Путіна олігархи – швидше за все, брати Ротенберг.

В цілому експерти сходяться на тому, що будівництво мосту може так і не закінчитися. "У мене є великі сумніви, що вони зможуть технологічно довести цей проект до кінця", – переконаний Тарас Березовець. На його думку, у Росії немає технологій для будівництва таких об'єктів, а через санкції ніякі західні будівельні компанії не захочуть інвестувати в проект. Навіть китайці, яким росіяни пропонували взяти участь у будівництві, відмовилися інвестувати в міст.

Сергій Вовк вважає, що проект на довгі роки заморозиться: "Порядку 8 млрд доларів – навіть для російського бюджету сума відчутна, враховуючи те, що зараз Росію чекають великі витрати з підготовки до Чемпіонату світу з футболу. До того ж, під тиском європейських санкцій, цін на нафту і газ економіці країни краще не стає. Тільки оздоровлення російської економіки може стати тим поштовхом, який допоможе зрушити проект в стадію реального будівництва, а не пустих розмов".

Що повідомляють про будівництво мосту через Керченську протоку:

Перший тимчасовий міст вже введений в експлуатацію. У конструкції моста було встановлено 58 опор, які занурили на глибину до 56 метрів. У загальній складності при будівництві моста були використані металоконструкції вагою 3,5 тис. т. Протяжність тимчасового мосту – 1,2 км. Тимчасовий технологічний міст між Таманським берегом і островом Тузла дозволяє будувати Керченський міст відразу з декількох точок і скоротити терміни робіт. Також по ньому будуть переноситися інженерні матеріали і лад-комунікації.

У судноплавної частини Керченської протоки, між островом Тузла і Кримом, повинні побудувати ще два тимчасові мости – від острова Тузла до судноплавного каналу і від фарватеру до керченського берега. Вже до літа 2016 по них будуть доставлятися працівники, вантажі та техніка, включаючи підйомні крани.

Після запуску всіх трьох технологічних мостів стане можлива доставка інертних матеріалів і металоконструкцій для подальших етапів будівництва Керченського мосту. Розпочнеться міст на Таманському півострові, пройде по острову Тузла і закінчиться в Керчі. Будівництво має завершитися до 2019 року.

• Будівництво мосту здійснюється відразу з 8 точок.
• Загальна протяжність – 19 км;
• Число смуг руху – 4 (2 автомобільних в кожну сторону і залізниця);
• Довжина морської ділянки від острова Тузла до Керчі – 6,1 км;
• Протяжність на острові – 6,5 км;
• Палі – труби діаметром 1420 мм, глибина занурення – до 70 м.
• Розрахункова пропускна спроможність транспортного переходу передбачає пропуск 143 пар поїздів на добу.
• Розрахункова швидкість руху автомобільного транспорту – 120 км/год.
• Розрахункова швидкість руху для пасажирських поїздів 120 км/год, і 80 км/год для вантажних.
• Перспективна інтенсивність руху до 2019 року складе 12 800 автомобілів, до 2025 року – 21000 автомобілів, до 2040 року – 40 000 автомобілів.
• Кількість транспортних розв'язок – 5 шт.
• У проекті моста передбачена судноплавна арка довжиною 227 метрів заввишки 35 метрів.
• В даний час через Керченську протоку можуть переправлятися тільки 4 млн пасажирів на рік. Після будівництва нового моста ця цифра зросте до 17 млн.
• Міст зможе забезпечувати вантажообіг в 13 млн тонн.
• Планована дата закінчення робіт – 2018-й.

Ви зараз переглядаєте новину "Експерти: Міст через Керченську протоку – ідеологічний проект, який можуть заморозити". Інші Новини України дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Анастасія Пасютіна

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...

Комментарi

залишилось символів: 1000 Правила коментування