Авіакатастрофи Airbus-320 в Альпах, в результаті якої загинули 150 осіб, можна було уникнути, пише "Зеркало недели" з посиланням на The Australian.
Airbus ще в 2003 році розробила автоматизовану систему для запобігання навмисних зіткнень реактивних літаків (з хмарочосами, горами тощо), але компанія вирішила не впроваджувати її. Спочатку автоматизована система була призначена для аеробуса моделі А380. Але оскільки сама модель А380 була запущена із запізненням, а додавання в неї такої функції вплинуло б ще на зволікання з-за затримок зі схваленням у регулюючих органів, то топ-менеджери Airbus заявили, що вирішили залишити ідею з впровадженням системи.
Після закінчення часу все й забули про цю ініціативу. Разом з тим, деякі фахівці стверджують, що така технологія далека від надійності.
"Навіть якщо така система буде повністю автономною, є й інші способи, за допомогою яких можна свідомо знищити літак, наприклад, за допомогою відключення обох двигунів", – каже науковий співробітник Національної аерокосмічної лабораторії Нідерландів Альфред Роель. "Якщо люди будуть знати, що є в системі (управління – ред.), це буде абсолютно неможливо забезпечити захист від навмисних дій", – додав він.
Airbus почав працювати над новими технологіями після терористичних атак 11 вересня 2001 року. Передбачалося, що бортові комп'ютери спрацюють автоматично в ситуації, коли пілоти проігнорували звукові попередження про можливе зіткнення. У той же час інженери турбуються про те, що бортові комп'ютери можуть ненавмисно направити літак на шлях польоту іншого повітряного судна. Високі технології безпеки, як кажуть експерти, можуть спричинити за собою і суттєві недоліки в системі польотів. Американські авіакомпанії, як правило, вимагає, щоб два співробітники авіакомпанії перебували в кабіні пілота під час польотів. Тим не менш, крах авіалайнера DC-8 в 1982 році (Японія) сталося через пілота-самогубці, хоча другий пілот і бортінженер були на польотної палубі і спробували врятувати літак.
Деякі сучасні літаки Airbus, в тому числі моделі А380 і нова A350 вже спочатку оснащені комп'ютерами, які можуть автоматично змінити курс, щоб уникнути насувається зіткнення.
Нагадаємо, жертвами аварії Airbus-320 в Альпах стали 150 чоловік. Розшифровка чорних скриньок показала, що другий пілот Андреас Лубіц замкнувся в кабіні, поки перший пілот відходив. Отримавши управління, він направив лайнер на вірну загибель.
Також відомо, що командир екіпажу відчайдушно намагався пробратися в кабіну і вимагав, що Лубіц впустив його. Однак той мовчки направляв літак в гори.
Пізніше з'ясувалося, що у Лубіца були серйозні проблеми з психікою, але чоловік ретельно це приховував.
Читайте також:
- Пілот-камікадзе: Що відбувалося в кабіні літака Airbus A320
- Вагітна подруга пілота-вбивці відвідала місце катастрофи
- Канадський Airbus A320 врізався в антену аеропорту під час жорсткої посадки
- У розслідуванні аварії Airbus беруть участь близько 100 слідчих
- Пілот, який згубив 149 пасажирів Airbus-320, лікувався від схильності до суїциду
- Пілот літака Airbus А320, який розбився в Альпах, відвідував сайти про суїцид
- На місці аварії Airbus А320 в Альпах знайшли ДНК 78 осіб
- Газета Bild опублікувала повну стенограму запису з "чорного ящика" Airbus A320