Митники не пускають в країну українців на авто з литовськими номерами . З водіїв запитують трудовий договір , завірений біржею праці Литви . Така вимога набула чинності 17 травня. Як відомо , справа в тому , що часто українці ввозять авто на єврономерах, реєструючи машину на іноземну компанію. Фірма оформляє покупцеві довіреність на водіння , вказуючи українця своїм співробітником .
Б / в машини ввозять в обхід закону – так дешевше . Ford Fiesta 2006 року в Литві можна купити за 1500 євро . Законно розмитнити такий автомобіль не можна – він старше 2010 року. В Україні такий же Ford Fiesta коштує 4800 євро . Тому українці готові доплатити фіктивній фірмі 1000 євро , а не купувати авто новіше і дорожче .
Зараз в країні більше 425 тис . авто з іноземною реєстрацією . Більше половини з них знаходяться в країні незаконно – і це тільки по офіційними даними . Активісти називають цифру в рази більше – півтора мільйона авто на єврономер ах.
Оформлений як робітник – покажи трудовий договір
"Нас не пускали через договір . Вимагали трудовий договір про те , що я працюю на фірму . Я показав довіреність , документи , що всі дозволи є , їзда по Євросоюзу , все з печатками", – розповідає на камеру активісту "АвтоЄвроСили" чоловік за кермом автомобіля на литовських номерах.
Фото: facebook.com/autokiev.info
Якщо українець має довіреність від литовської компанії і користується її автомобілем – значить , він працевлаштований в цій фірмі , йдеться в листі, який показували прикордонники водіям . Тому такий українець повинен мати дозвіл на роботу в Литві і трудовий договір з компанією . Якщо документів немає , то машину можна не пропускати .
Як вирішити проблему з євробляхами
Якщо закрити ввезення автомобілів псевдоспівробітникам фірм , стане більше псевдотранзитників – іноземців , які можуть приїжджати на автомобілі в Україні на рік . За словами Назаренка , існує 12 схем ввезення машин в обхід розмитнення . Закриють ці схеми – з'являться інші .
"На самом деле для прекращения ввоза авто без уплаты налогов надо просто существенно снизить налоги на импортные авто. Тогда украинцы перестанут платить по 900-1400 евро "бляхобизнесменам" за организацию ввоза блях, а лучше заплатят эти же деньги в бюджет. Но тогда организаторы схем и их крышеватели потеряют доходы, поэтому они сейчас делают все, чтобы налоги на автоимпорт не были снижены", – считает Назаренко.
Фото: zaknews.in.ua
Адвокат по митному праву Ольга Ніколаєнко відзначає , що в Україні законодавство дозволяє боротися з нелегальними авто штрафами та конфіскацією . Однак в країні слабо взаємодіють митна служба і поліція .
"Полиция не может отследить, в каком режиме и на каких основаниях находится тот или иной автомобиль с иностранной регистрацией. Есть морально-этическая проблема: мы понимаем, что граждане могут и должны пользоваться дешевыми авто, а с другой стороны – есть международные обязательства и правовые нормы. Поскольку государство заняло бездеятельную позицию, проблема наращивается, как снежный ком. Уже сейчас собственники нерастаможенных авто требуют особых условий. По закону нужно составлять протоколы и изымать такие автомобили. Законодательно все урегулировано, но ничего не выполняется",– говорит исполнительный директор объединения "Таможенные адвокаты".