Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Екодрайвінг: як заощадити на пальному 6 тисяч гривень за рік

7 листопада 2016, 07:15

Аліна Поліщук

Найкращі уми євроавтопрому розробили новий стиль водіння

Екодрайвінг є цілою методикою, комплексом знань і навичок, які фо

Екодрайвінг є цілою методикою, комплексом знань і навичок, які фо

Зростання цін на нафтопродукти в Україні триває. За прогнозами експертів паливного ринку, до кінця року бензин і дизель в роздробі можуть подорожчати приблизно на гривню від поточної ціни. При цьому вже зараз прайси на АЗС змушують багатьох водіїв думати про економію: доїхати на роботу в авто за 40-50 грн чи в тісній маршрутці, але вп'ятеро дешевше. Хтось вирішує проблему кардинально і переводить свого залізного коня з бензинової годівлі на газову дієту. Ось тільки скраплений газ найчастіше дорожчає слідом за бензином: на багатьох заправках ціна СПБТ вже переступила позначку в 10 грн за літр. При цьому мало хто знає, що можна урізати статтю витрат на паливо, не ущемляючи себе в комфорті пересування і не витрачаючись на установку ГБО. Для цього достатньо змінити манеру повсякденної їзди на акуратний і плавний стиль еководіння.

ЕКОВОДІННЯ: ЗВІДКИ РОСТУТЬ КОЛЕСА

Екодрайвінг прийшов до України з Євросоюзу, де упор робиться на екологічний стиль їзди. "В Європі це не просто популярна практика, а жорстка вимога, – пояснює автор Національного рекорду паливної економічності Андрій Сидоренко. – Найбільша частка податку у вартості палива припадає на екологічний збір, зростають вимоги до екологічності двигунів. У всіх сучасних легкових авто вже є режим роботи трансмісії "еко". Переважна більшість помилково вважає, що це економія палива. Насправді йдеться про мінімальний викид шкідливих речовин на кілометр шляху. Двигун "заганяється" в ті режими роботи, де він дає найменше викидів, але це не означає, що це найекономічніший режим двигуна".

При цьому європейцям не чужа меркантильність. "З часів першої нафтової кризи початку 70-х найкращі уми європейського автопрому стали розробляти методики економного водіння для водіїв вантажівок, – каже Сидоренко. – Сьогодні такі програми є у всіх провідних виробників комерційного транспорту і допомагають економити близько 10-15% пального".

Саме далекобійники і "привезли" цю практику до України. "Перше замовлення на еководіння ми отримали ще 2006 року, – згадує гендиректор Автоакадемії водійської майстерності, дворазовий чемпіон Еко-ралі в Україні Костянтин Скіпор. – Замовником виступила західноєвропейська компанія, яка займається логістикою вантажів в Європі. Частина перевізників мала акредитацію в Україні, тому нашим завданням було навчити водіїв великовантажних автомобілів їздити на 10% економніше". Відтоді екодрайвінг серед українців набирає популярність. Поки що перевага у корпоративних клієнтів (за словами Скіпора, 70% тренінгів проводиться для співробітників фірм і оплачується керівництвом), але інтерес проявляють і приватні особи. Щоправда, більше для економії, а не екології. "Середній вік легковиків в Україні – близько 24 років, – зазначає Сидоренко. – За цим показником ми займаємо друге місце в світі після Куби! Чи має сенс говорити про екологію, якщо значна частина нашого автопарку ще з "доекологічного" періоду? А ось економія – це стимул іншого роду. Економити паливо за допомогою еководіння можна на будь-якій машині, хоча відсоток економії буде різним: в середньому від 20 до 35% від початкових витрат водія або на 10-15% менше витрат, заявлених виробником авто".

По клику – большое изображение.

4 КИТИ ЕКОСТИЛЮ НА ДОРОЗІ

Реклама

Економія, за словами експертів, виникає тієї миті, коли водій починає на практиці застосовувати методику еководіння і підлаштовувати під неї свій стиль їзди. Залежно від того, як людина управляла машиною раніше, вона може знизити витрати палива від 1-1,5 до 4 л на 100 км шляху. "Наприклад, в Subaru Outback при заявленій витраті палива по заміській трасі 6,8 л на 100 км я за допомогою еководіння витрачав 5,2 л, 15% економлячи. При цьому є водії, у яких витрата на цій машині становить 8-10 л . Для них при моєму показнику економія буде вже 35% ", – пояснює Скіпор. Середній показник ефективності екодрайвінгу – це мінус 2 л палива і плюс 45 грн у вашому гаманці на кожну сотню кілометрів. При річному пробігу в 15 тис. км це близько 6,5 тис. грн економії. І це не рахуючи економії на запасні частини та комплектуючі, на ресурсі двигуна, підвіски і шин.

Щоб досягти таких результатів, доведеться потрудитися. "Екодрайвінг має на увазі собою цілу методику, комплекс знань і навичок, які формують нову манеру їзди, – говорить керівник мережі автошкіл "ВОАУК" і тренінгового центру "ДІМ (Дорога і ми)" Володимир Хомин. – Ключові поняття екостилю в пересуванні: раціональне планування шляху, неагресивна поведінка в транспортному потоці, вміння зчитувати ситуацію на дорозі і знання технічних особливостей автомобіля. В результаті ми отримуємо економію на самому паливі, знижуємо знос гальмівних колодок і комплектуючих двигуна, рідше заганяємо машину на СТО і потрапляємо в аварійні ситуації на дорозі. З урахуванням того, що мінімальний штраф становить 250 грн, а мінімальний ремонт бампера коштує від 10 тис. грн, прихована економія від еководіння виходить вищою, ніж чиста витрата бензину". При цьому Хомин акцентує: технавички екоуправління авто напрацювати можна, але головні зміни починаються в голові. Щоб змінити стиль водіння, починаючому екодрайверу потрібно насамперед змінити ставлення до швидкості. Відомо, що швидкість підвищує витрата палива: чим швидше ви їдете, тим сильніше опір машини потоку повітря. Але зараз йдеться зовсім не про 150 км/год. "Стандартна швидкість для їзди в заміському циклі становить 90 км/год, і багато хто думає, що при цьому показнику споживання палива машиною буде оптимальним. Насправді найекономніша швидкість для переважної більшості автомобілів – 54-57 км/год. Всього-на-всього зменшивши швидкість до 60 км/год, можна зберегти до 1,5 л на 100 км шляху. Але втративши при цьому в часі", – констатує Скіпор. Крім того, висока швидкість часто призводить до ситуацій, коли треба різко бити по гальмах. А різке гальмування і прискорення – табу для еководіїв.

new_image_192

В тренді
В Єврокомісії розкрили пропозицію Києву та Москві щодо дати "газової" трьохсторонки

Головна умова. На дорозі не можна поводитися агресивно.

ЧОГО НЕ ВЧАТЬ У ЗВИЧАЙНІЙ ШКОЛІ

Розумне ставлення до швидкості повинно бути базовим навиком з автошколи, переконаний Хомин. Саме там водієві треба дізнатися, що краще десь поступитися, втратити позиціонування на дорозі і 5 хвилин часу, але уникнути аварійної ситуації. "На жаль, зараз це пояснюють рідко, – зазначає експерт. – Також в автошколах не дають контраварійного водіння, хоча законодавством повинні вводити ці навички. Не вчать екстремального гальмування, тому що економлять гуму і гальмівні колодки. В результаті людина, закінчуючи автошколу, не може в критичній ситуації загальмувати в підлогу, а пригальмовує, збільшуючи гальмівний шлях в кілька разів. У людей немає досвіду обчислення безпечної дистанції. Правило трьох секунд працює не завжди, особливо в міському трафіку, але ж саме довга дистанція дозволяє звести до мінімуму кількість зайвих маневрів на дорозі".

Не тренують в автошколах і здатності дивитися вдалину, від якої залежить правильність дій водія на дорозі. "Діяльність погляду закладена природою і залежить від швидкості пересування живої істоти, – пояснює Скіпор. – Наприклад, у великої морської черепахи дальність погляду обмежена цифрою в 3-5 м. Насправді вона може бачити і те, що відбувається на відстані 100 м, але її це хвилює мало, тому що туди вона може доповзти тільки до заходу. Дальність погляду людини – 8-12 м, і це цілком нормально при швидкості пересування 5-10 км/год. Але людина обдурила природу, сівши до машини, і тепер пересувається. зі швидкістю 100 км/год. Щось змінилося в її погляді? Максимум, який може дозволити собі водій, – це 50 метрів. На швидкості 90 км/год це всього лише 2 секунди! Часто їх може не вистачити, тому що середній час реакції людини – 1 секунда, а час гальмівного шляху може становити від 1 до 8 секунд. Тому треба тренувати погляд, щоб бачити ситуацію попереду не на 2 секунди, а на 10 секунд".

Всі ці навички разом з техінструментами економії повинні підкріплюватися культурою водіння і толерантністю до учасників руху. "Якщо ти їдеш на зелене світло по головній і знаєш всі правила, це ще не привід бути агресивним водієм, – підкреслює Хомин. – Потрібно прогнозувати не тільки свої дії, але і дії інших". "Еководіння і безпечний рух по суті своїй близнюки, – стверджує Скіпор. – Дорога для загального користування, і на ній можна зустріти кого завгодно. Рецидивіста, у якого пістолет під сидінням і психічний розлад в анамнезі. П'яного порушника, за яким женеться поліція. Самогубця , який мріє звести рахунки з життям, але у нього ніяк не виходить. Водія-новачка, який скутий страхом першої самостійної поїздки. Все це може відбуватися в безпосередній близькості від вас, навіть якщо ви їдете по головній дорозі і у вас перевага. Вам під силу змінити навколишнє оточення, але в ваших силах змінити своє ставлення до цього і свій стиль водіння".

ЕКОКУРСИ ТІЛЬКИ НА ДОБРОВІЛЬНИХ ЗАСАДАХ

Навчатися еководіння європейським водіям не тільки можна, а й треба: з 2014 року правила екодрайвінгу і їх практичне застосування входять до іспиту на отримання прав у багатьох країнах Євросоюзу. А ось в Україні ця справа поки що суто добровільна, причому на сьогодні, на жаль, методику викладають лише в декількох автошколах по всій країні. Зате є цілих три варіанти навчання. "Індивідуальний, коли інструктор працює з водієм тет-а-тет і викладає йому навички, виходячи з його особистої манери водіння Навчання триває всього один день, займає 3-4 години і коштує 3900 грн", – розповідає Костянтин Скіпор. Групові курси, зазвичай, довші – в середньому вони складаються з 8 годин практики і 2-годинного теоретичного заняття. Вартість таких курсів становить від 400 грн на годину. "Подібний тренінг буде запущений в Києві наприкінці року, причому організатори обіцяють не брати з учнів грошей, якщо ті не навчаться десятивідсоткової економії", – ділиться подробицями Сидоренко. Також можна отримати базові навички еководіння в комплексному курсі молодого водія або в курсі просунутого водія в деяких автошколах. Хомин каже, що доплачувати за це не потрібно: вартість еко-тренінгу входить до ціни всього навчання (середня ціна курсу, який складається з 40 годин водіння, становить 4500 грн).

3_03

Індивідуальний курс. Обійдеться в 3900 грн.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...