Екодрайвінг: як заощадити на пальному 6 тисяч гривень за рік

Найкращі уми євроавтопрому розробили новий стиль водіння

Зростання цін на нафтопродукти в Україні триває. За прогнозами експертів паливного ринку, до кінця року бензин і дизель в роздробі можуть подорожчати приблизно на гривню від поточної ціни. При цьому вже зараз прайси на АЗС змушують багатьох водіїв думати про економію: доїхати на роботу в авто за 40-50 грн чи в тісній маршрутці, але вп'ятеро дешевше. Хтось вирішує проблему кардинально і переводить свого залізного коня з бензинової годівлі на газову дієту. Ось тільки скраплений газ найчастіше дорожчає слідом за бензином: на багатьох заправках ціна СПБТ вже переступила позначку в 10 грн за літр. При цьому мало хто знає, що можна урізати статтю витрат на паливо, не ущемляючи себе в комфорті пересування і не витрачаючись на установку ГБО. Для цього достатньо змінити манеру повсякденної їзди на акуратний і плавний стиль еководіння.

ЕКОВОДІННЯ: ЗВІДКИ РОСТУТЬ КОЛЕСА

Реклама

Екодрайвінг прийшов до України з Євросоюзу, де упор робиться на екологічний стиль їзди. "В Європі це не просто популярна практика, а жорстка вимога, – пояснює автор Національного рекорду паливної економічності Андрій Сидоренко. – Найбільша частка податку у вартості палива припадає на екологічний збір, зростають вимоги до екологічності двигунів. У всіх сучасних легкових авто вже є режим роботи трансмісії "еко". Переважна більшість помилково вважає, що це економія палива. Насправді йдеться про мінімальний викид шкідливих речовин на кілометр шляху. Двигун "заганяється" в ті режими роботи, де він дає найменше викидів, але це не означає, що це найекономічніший режим двигуна".

При цьому європейцям не чужа меркантильність. "З часів першої нафтової кризи початку 70-х найкращі уми європейського автопрому стали розробляти методики економного водіння для водіїв вантажівок, – каже Сидоренко. – Сьогодні такі програми є у всіх провідних виробників комерційного транспорту і допомагають економити близько 10-15% пального".

Саме далекобійники і "привезли" цю практику до України. "Перше замовлення на еководіння ми отримали ще 2006 року, – згадує гендиректор Автоакадемії водійської майстерності, дворазовий чемпіон Еко-ралі в Україні Костянтин Скіпор. – Замовником виступила західноєвропейська компанія, яка займається логістикою вантажів в Європі. Частина перевізників мала акредитацію в Україні, тому нашим завданням було навчити водіїв великовантажних автомобілів їздити на 10% економніше". Відтоді екодрайвінг серед українців набирає популярність. Поки що перевага у корпоративних клієнтів (за словами Скіпора, 70% тренінгів проводиться для співробітників фірм і оплачується керівництвом), але інтерес проявляють і приватні особи. Щоправда, більше для економії, а не екології. "Середній вік легковиків в Україні – близько 24 років, – зазначає Сидоренко. – За цим показником ми займаємо друге місце в світі після Куби! Чи має сенс говорити про екологію, якщо значна частина нашого автопарку ще з "доекологічного" періоду? А ось економія – це стимул іншого роду. Економити паливо за допомогою еководіння можна на будь-якій машині, хоча відсоток економії буде різним: в середньому від 20 до 35% від початкових витрат водія або на 10-15% менше витрат, заявлених виробником авто".

Реклама

По клику – большое изображение.

4 КИТИ ЕКОСТИЛЮ НА ДОРОЗІ

Економія, за словами експертів, виникає тієї миті, коли водій починає на практиці застосовувати методику еководіння і підлаштовувати під неї свій стиль їзди. Залежно від того, як людина управляла машиною раніше, вона може знизити витрати палива від 1-1,5 до 4 л на 100 км шляху. "Наприклад, в Subaru Outback при заявленій витраті палива по заміській трасі 6,8 л на 100 км я за допомогою еководіння витрачав 5,2 л, 15% економлячи. При цьому є водії, у яких витрата на цій машині становить 8-10 л . Для них при моєму показнику економія буде вже 35% ", – пояснює Скіпор. Середній показник ефективності екодрайвінгу – це мінус 2 л палива і плюс 45 грн у вашому гаманці на кожну сотню кілометрів. При річному пробігу в 15 тис. км це близько 6,5 тис. грн економії. І це не рахуючи економії на запасні частини та комплектуючі, на ресурсі двигуна, підвіски і шин.

Реклама

Щоб досягти таких результатів, доведеться потрудитися. "Екодрайвінг має на увазі собою цілу методику, комплекс знань і навичок, які формують нову манеру їзди, – говорить керівник мережі автошкіл "ВОАУК" і тренінгового центру "ДІМ (Дорога і ми)" Володимир Хомин. – Ключові поняття екостилю в пересуванні: раціональне планування шляху, неагресивна поведінка в транспортному потоці, вміння зчитувати ситуацію на дорозі і знання технічних особливостей автомобіля. В результаті ми отримуємо економію на самому паливі, знижуємо знос гальмівних колодок і комплектуючих двигуна, рідше заганяємо машину на СТО і потрапляємо в аварійні ситуації на дорозі. З урахуванням того, що мінімальний штраф становить 250 грн, а мінімальний ремонт бампера коштує від 10 тис. грн, прихована економія від еководіння виходить вищою, ніж чиста витрата бензину". При цьому Хомин акцентує: технавички екоуправління авто напрацювати можна, але головні зміни починаються в голові. Щоб змінити стиль водіння, починаючому екодрайверу потрібно насамперед змінити ставлення до швидкості. Відомо, що швидкість підвищує витрата палива: чим швидше ви їдете, тим сильніше опір машини потоку повітря. Але зараз йдеться зовсім не про 150 км/год. "Стандартна швидкість для їзди в заміському циклі становить 90 км/год, і багато хто думає, що при цьому показнику споживання палива машиною буде оптимальним. Насправді найекономніша швидкість для переважної більшості автомобілів – 54-57 км/год. Всього-на-всього зменшивши швидкість до 60 км/год, можна зберегти до 1,5 л на 100 км шляху. Але втративши при цьому в часі", – констатує Скіпор. Крім того, висока швидкість часто призводить до ситуацій, коли треба різко бити по гальмах. А різке гальмування і прискорення – табу для еководіїв.

new_image_192

Головна умова. На дорозі не можна поводитися агресивно.

ЧОГО НЕ ВЧАТЬ У ЗВИЧАЙНІЙ ШКОЛІ

Розумне ставлення до швидкості повинно бути базовим навиком з автошколи, переконаний Хомин. Саме там водієві треба дізнатися, що краще десь поступитися, втратити позиціонування на дорозі і 5 хвилин часу, але уникнути аварійної ситуації. "На жаль, зараз це пояснюють рідко, – зазначає експерт. – Також в автошколах не дають контраварійного водіння, хоча законодавством повинні вводити ці навички. Не вчать екстремального гальмування, тому що економлять гуму і гальмівні колодки. В результаті людина, закінчуючи автошколу, не може в критичній ситуації загальмувати в підлогу, а пригальмовує, збільшуючи гальмівний шлях в кілька разів. У людей немає досвіду обчислення безпечної дистанції. Правило трьох секунд працює не завжди, особливо в міському трафіку, але ж саме довга дистанція дозволяє звести до мінімуму кількість зайвих маневрів на дорозі".

Не тренують в автошколах і здатності дивитися вдалину, від якої залежить правильність дій водія на дорозі. "Діяльність погляду закладена природою і залежить від швидкості пересування живої істоти, – пояснює Скіпор. – Наприклад, у великої морської черепахи дальність погляду обмежена цифрою в 3-5 м. Насправді вона може бачити і те, що відбувається на відстані 100 м, але її це хвилює мало, тому що туди вона може доповзти тільки до заходу. Дальність погляду людини – 8-12 м, і це цілком нормально при швидкості пересування 5-10 км/год. Але людина обдурила природу, сівши до машини, і тепер пересувається. зі швидкістю 100 км/год. Щось змінилося в її погляді? Максимум, який може дозволити собі водій, – це 50 метрів. На швидкості 90 км/год це всього лише 2 секунди! Часто їх може не вистачити, тому що середній час реакції людини – 1 секунда, а час гальмівного шляху може становити від 1 до 8 секунд. Тому треба тренувати погляд, щоб бачити ситуацію попереду не на 2 секунди, а на 10 секунд".

Всі ці навички разом з техінструментами економії повинні підкріплюватися культурою водіння і толерантністю до учасників руху. "Якщо ти їдеш на зелене світло по головній і знаєш всі правила, це ще не привід бути агресивним водієм, – підкреслює Хомин. – Потрібно прогнозувати не тільки свої дії, але і дії інших". "Еководіння і безпечний рух по суті своїй близнюки, – стверджує Скіпор. – Дорога для загального користування, і на ній можна зустріти кого завгодно. Рецидивіста, у якого пістолет під сидінням і психічний розлад в анамнезі. П'яного порушника, за яким женеться поліція. Самогубця , який мріє звести рахунки з життям, але у нього ніяк не виходить. Водія-новачка, який скутий страхом першої самостійної поїздки. Все це може відбуватися в безпосередній близькості від вас, навіть якщо ви їдете по головній дорозі і у вас перевага. Вам під силу змінити навколишнє оточення, але в ваших силах змінити своє ставлення до цього і свій стиль водіння".

ЕКОКУРСИ ТІЛЬКИ НА ДОБРОВІЛЬНИХ ЗАСАДАХ

Навчатися еководіння європейським водіям не тільки можна, а й треба: з 2014 року правила екодрайвінгу і їх практичне застосування входять до іспиту на отримання прав у багатьох країнах Євросоюзу. А ось в Україні ця справа поки що суто добровільна, причому на сьогодні, на жаль, методику викладають лише в декількох автошколах по всій країні. Зате є цілих три варіанти навчання. "Індивідуальний, коли інструктор працює з водієм тет-а-тет і викладає йому навички, виходячи з його особистої манери водіння Навчання триває всього один день, займає 3-4 години і коштує 3900 грн", – розповідає Костянтин Скіпор. Групові курси, зазвичай, довші – в середньому вони складаються з 8 годин практики і 2-годинного теоретичного заняття. Вартість таких курсів становить від 400 грн на годину. "Подібний тренінг буде запущений в Києві наприкінці року, причому організатори обіцяють не брати з учнів грошей, якщо ті не навчаться десятивідсоткової економії", – ділиться подробицями Сидоренко. Також можна отримати базові навички еководіння в комплексному курсі молодого водія або в курсі просунутого водія в деяких автошколах. Хомин каже, що доплачувати за це не потрібно: вартість еко-тренінгу входить до ціни всього навчання (середня ціна курсу, який складається з 40 годин водіння, становить 4500 грн).

3_03

Індивідуальний курс. Обійдеться в 3900 грн.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63787.73

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3108.64

Litecoin (LTC)

84.45

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти